To unge nordlendinger drar på CT-tur til den sørlige halvkule

Tråd i 'Reisebrev' startet av BamBamBoogey, 05. juni 2022.

1. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Arrangement og aktiviteter:

Det er daglige aktiviteter og turer inkludert i resortens tilbud. De fleste aktivitetene og alle turene må bestilles 24 timer i forveien.

Det er ulike aktiviteter fra Tai Chi, treningstimer, rhumsmaking, glass bottom boat og sykling inkludert. Noen andre aktiviteter som matlagingopplevelser og lengre sykkelturer krever tillegg.

En spa-opplevelse er ikke inkludert. Dronningen tok dette og syntes det var en ok opplevelse.

På grunn av den dårlige vinden ble enkelte aktiviteter som fant sted på sjøen avlyst.

Vi fikk oppleve en lang sykkeltur gjennom noen sukkerrørfelt, bak flyplassen og på motorveien som en gruppe. En flyvertinne fra Emirates fra Norge var med på denne turen - det var gøy å snakke norsk som en gruppe.

Screenshot 2023-01-09 235125.png

Denne turen endte opp på en fin offentlig strand kalt Blue Bay. Vakker strand.

20220623_113801.jpg

Jeg deltok også i Tai Chi-, meditasjons- og treningsaktiviteter (HIIT). Gode opplevelser.

DSC_1213.JPG

Dronningen deltok i båtopplevelsen med glassbunn mens jeg tilbrakte dagen med å slappe av. Korallene levde ikke opp til forventningene, dessverre, men hun likte sjøreisen.

Screenshot_20230108-161515.png

Rhumsmaking var min beste aktivitet på dette hotellet. Vi fikk lære hvordan de lager forskjellige typer infundert rom av bartenderen - Juan.

Han introduserer oss for 4 forskjellige typer mauritiske rhum-infusjoner - dragefrukt rhum, ananas rhum, kanel rhum, og pasjonsfrukt rhum

Screenshot 2023-01-10 001907.png

Herregud, de smaker veldig godt. Han forteller oss også hvordan vi lager rhum infusjonene hjemme. Sukkerrørsirup, krydder/frukt, Rhum Agricole og minst 14 dagers bløtetid. Jeg har nå laget et par av disse til hjemmebaren min. Dessverre er Rhum Agricole på polet en historie for en annen dag.

Screenshot 2023-01-10 002054.png

Screenshot 2023-01-10 002014.png

Screenshot 2023-01-10 002210.png

Det var også et liveband på prøvetid den første kveld. Publikum var bare oss og flyvertinnene, men vi hypet dem opp at den overvåkende veilederen var overbevist om at de var flinke. Det ble ropt for å signere kontrakten for å få dem til å gjøre en avtale med sangerne. Morsom opplevelse.

Sangerne kom tilbake for en mer underholdende kveld mens vi var der.

Screenshot 2023-01-10 004008.png

Screenshot 2023-01-10 004358.png

Last edited: 10. jan 2023
    KRS, Scrooge, Adrian E and 14 others like this.
  2. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    DSC_1253.JPG

Hospitality Service:

Hospitality var hyggelig. Vi snakket for det meste med personalet på restaurantene og barene. Noen av dem var nyansatte og noen hadde jobbet der en stund.

Bortsett fra den første dagen og i forhold til Awali, fikk vi ikke samhandle mye med hotellresepsjonen eller housekeeping.

Personalet i hovedbaren var bare profesjonelle bortsett fra Juan, som hadde et personlig OG profesjonelt preg

Screenshot 2023-01-10 010442.png

Personalet på en av restaurantene - Sea.Fire.Salt var eksepsjonelle. De ga oss den høyeste grad av gjestfrihet på dette feriestedet. I tre av fire kvelder var vi de eneste gjestene som spiste der. Vi nøt selskapet deres, lærte om personlighetene deres, kulturen deres, og selvfølgelig, når de fikk vite at jeg var fra landet med afrobeats, spilte de flott musikk og vi inviterte dem til å danse med oss - noe de gladelig gjorde. De sa at det var det morsomste de har hatt.

Screenshot 2023-01-10 010614.png

Dagen etter den første kvelden ble vi dermed kjent som the fun guests.

20220621_223736.jpg

En av kveldene hjalp de meg med å planlegge en overraskelsesforlovelse med dronningen (jeg fridde og vi ble dermed forlovet på denne restauranten og resort).

3. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    20220620_215257.jpg

Mat:

Først, AI-pakken her kommer ikke i nærheten av Awali. Bare omtrent 2 av 5/6 mat på menyen for hvert retter er inkludert i AI-pakken. Alle andre ting kommer med et supplement som ikke er så billig i forhold til det som ble betalt for AI.

Dette betyr at man kan bli lei av matretter etter en sitting.

Frokost er et bufféalternativ med en à la carte-meny for egg og noen andre mat. Omelett og egg benedict var inkludert, mens andre typer varer trengte et supplement. Ikke overraskende var det en Emirates-meny (en meny spesielt for flyvertinnene).

På grunn av den morsomme hendelsen på kveldene, våknet vi vanligvis omtrent 30 minutter før slutten av frokostbuffeen. Dette fører til at frokostbord til 4 ser slik ut

DSC_1099.JPG

Vi spiste stort sett lunsj i baren, med diverse pizza, burgere og kyllingretter inkludert i pakken uten supplement.

DSC_1147.JPG

Vi besøkte imidlertid Sea.Fire.Salt til middag tre av fire ganger på grunn av stemningen og personlighetene til de ansatte der. Vi roterte AI-alternativene i to netter, og mot et heftig tillegg fikk vi en spesiallaget off-meny- treretters måltid arrangert av kjøkkensjefen for vår forlovelseskveld.

20220621_202122.jpg

Uten ekstra kostnad for meg matet de gjerne fiolinisten og fotografene jeg tidligere hadde arrangert. Det var en flott opplevelse totalt sett.

DSC_1121.JPG

De hadde en interessant sunn måltid restaurant som var åpen for lunsjer. Dette bød på sunne snacks og smoothies. Den dagen jeg fikk besøke den fikk jeg veldig lyst til å prøve en fersk dragefruktskål de hadde utstilt, dessverre hadde de gått tom for dragefrukt. Jeg måtte derfor nøye meg med en interessant kombinasjon av tamarind og ananas

S4bNwOYZ839bo0a9_mob_full.jpg

4. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Drinkene:
    De inkluderte drinkene er godt laget og smaker godt. Siden det var mye begrensning på AI-pakken (selv på lokale merker), endte vi stort sett opp med å be om at favorittbartenderen vår Juan lagde drinker til oss basert på hvilket brennevin og hvilke ingredienser som var inkludert i tilbudet vårt. Dette åpnet en slags kreativ kanal for ham.

I tillegg til noen greie viner, vi fikk dermed massevis av fargerike cocktailer

DSC_1202.JPG

Shandies

Screenshot 2023-01-10 015701.png

Infundert rom

Screenshot_20230108-163619.png

og deilig spiked te

Screenshot_20230108-163655.png

KRS, Flymunda, Earl and 15 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,943
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer! :)

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer!!!

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,180
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer. Og jeg må si, jeg er skikkelig imponert over rapporten din @BamBamBoogey !

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med forlovelsen @BamBamBoogey. Standsmessig med innleid fiolonist!

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,961
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer! Og veldig bra reisebrev så langt! Takk for at du deler.

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulere sø masse! Og veldig bra reisebrev, enig mæ deg i måten dykk snakkar med personalet og blir ønsker og bli tiltalt med navn. Morosamt at du kallar framtidig kone for dronningen ;)

Kristian, Kalsnes and holmen like this.
  11. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer så masse til deg og dronningen. Meget imponerende reisebrev du har skrevet. Masse lykke til med bryllupsfesten når den tid kommer:)

12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer så mye! Kjempegøy reisebrev og god variasjon i opplevelser - ser ut som en super tur!

13. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,891
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer så mye! Det har vært gøy å følge reisebrevet så langt.

Takk for at du plukket opp skrivingen igjen.

14. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer! Vi krever reisebrev for bryllupsreisen også;)

15. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulere med forlovelsen og takk for fint reisebrev.

Del denne siden