Vurderer et par bookinger på Intercontinental til sommeren og i den sammenheng også Ambassador. Har lyst til å booke rom nå, men siden det er et års gyldighet på Ambassador (ihvertfall slik jeg forstod det) tenker å kjøpe Ambassador nærmere oppholdet. Vil det funke, eller bør man være Ambassador ved bookings tidspunkt?
Så lenge du blir Ambassador før innsjekk skal du ha krav på fordelene, slik jeg har forstått det. Jeg ble selv Ambassador 1 uke før første opphold på et Intercontinental hotell (booket 1mnd tidligere), og fikk både oppgradering og andre fordeler. Om de mot formodning ikke skulle ha ledig noe bedre rom å gi deg på kort varsel har du krav på 50 USD kupong eller 10000 poeng.
Jeg har en complimentary weekend night voucher som går ut 31. August, må oppholdet bookes før denne datoen eller gjennomføres før denne datoen?
50.000 poeng for å kjøpe en one-piece til $99 https://loyaltylobby.com/2024/09/24/buy-ihg-holiday-inn-express-pancakesuit-for-99-get-50000-points/
Mest jalla på lenge. Jeg er Diamond hos IHG, men dette er jo en god anledning for en billig overnight på 50k poeng. Verdien på 50k IHG poeng er ca GBP200. Så egentlig et tullete bra tilbud. Da er det ikke rart at det ble solgt ut "in a flash"
Ser ut som det kanskje blir mer tilgjengelig straks: https://loyaltylobby.com/2024/09/25...00-ihg-one-rewards-points-back-in-stock-soon/
Back in stock. Men nå uten 50k IHG poeng ser det ut til. Ser ut som all mention av poeng er tatt bort fra webben?
På tide å varme opp denne tråden igjen. IHG har et bra program, masse perks om man bor mye, og ikke minst en hel haug av forskjellige kjeder og konsepter. IHG.com sier alt, så jeg går ikke i dybden her på hvem som er i kjeden. Ruby hotels er på vei inn nå, og alle de gamle (bortsett fra Mr & Mrs Jones) er der som før. Enkelt program for å plukke opp både status og gratis overnattinger. Men for oss i Norge: ingen kredittkort eller andre lettvinte snarveier med konvertering av poeng. Man må kort og godt bo der. Men da gir de tilbake i bøtter og spann. Har vært diamant i årevis nå, og gratis frokost for 2 perk er jo alene verdt veldig mye, spesielt i USA og andre "frokost-dyre" land. Poengene er som nevnt enkle å samle, og enkle å bruke. Det er ingen vits i å spare dem "på konto". Men de kan jevnt over brukes for enhver booking du ser etter, det er kun value for money so varierer. I NOK er verdien på poengene ca 0,05 kr/poeng. Men et helt vanlig halv-uke opphold som jeg gjør ofte, gir gjerne 80k poeng og mer.
Oppnådde diamant i fjor, men tvilar på at eg klarer å kvalifisere igjen i år dessverre. Er jo dårlig med hotell i Norge? Som er eindel av mitt reisemønster. Som du seier masse perks og fordelar, veldig bra program.
Har hatt diamant i et par år, men mistet status nå. Vurderer Ambassador til neste tur i påsken (om ikke Trump har sendt verden under før den til), men er det noen som har nylige erfaringer med det?
Ja helt sant. I Norge (og Norden) er Strawberry langt bedre. Men IHG er i hele "dalstroka utafor", over hele kloden. Har bodd med dem i Rio, Chicago (og masse mer US destinations), Barcelona, London (masse, pga mitt reise mønster) og i Bangkok, Singapore og andre steder i Asia. Gratis både frokost, lounge access, som regel upgrades Og alltid noe digg på rommet. Sjekket inn på et av mine go-to hoteller idag, i London. Var oppgradert, hyggelig håndskrevet kort, 2 flasker musserende vin og en tallerken full av Ferrero Roche. Det var da jeg tenkte at denne tråden måtte våkne igjen
Har også hatt god erfaring med IHG de siste årene, spesielt som følge av covid Diamond-challenge og automatisk forlengelse i 2023 og 2024 med Ambassador-loophole (stengt sep.23). Dessverre har poengverdi blitt mer enn halvert i løpet av denne tiden, først ved overgang til dynamisk prising og så en ekstra deevaluering. Følte meg likevel ikke for snytt når jeg omtrent tømte poengkontoen på et par netter på IC ANA Tokyo Alle mine netter hos IHG har vært betalt privat og selv om jeg tar alle netter i utlandet hos IHG klarer jeg dessverre ikke å opprettholde Diamond eller oppnå lounge-pass (krever 40 netter, hadde cirka 30 i fjor), og bor heller lite på dyre hotell som gir mye poeng. Har Platinum grace periode nå og man får fortsatt Platinum som Ambassador som jeg vil forlenge neste gang jeg skal bo på et IC hotell. Det har vært veldig praktisk å ha "alle" hotell-bookinger i utlandet hos IHG, men har nå begynt å booke mer hos Hotels.com da jeg får omtrent like mange bonus-netter der, og i tillegg trumf.
Hvordan er det med IHG statusperks når man bestiller via hotels.com? Klarte ikke å la være når de hadde 11%-kampanjen sin. Totalt sett ble det en del billigere enn å booke direkte hos IHG - men frykter jeg ikke får noen av ambassador-fordelene?
Siden det ble veldig positiv wibe on IHG her nå så klarer jeg ikke la være å kontre litt. Jeg har vært IHG Ambassador or diamant i ca 10 år fram til i år, i år velger jeg å ikke forlenge min Ambassador og jeg bodde nesten ikke hos dem i fjor så jeg er nå Platinum. Kommer ikke til å velge dem noe særlig fremover heller med mindre jeg ikke har noen gode alternativ, eller om jeg er et sted hvor jeg vet IHG hotellet er bra. Som det blir sagt av andre her så har jeg hatt fantastiske opplevelser med IHG, og fått masse igjen for status. Men jeg har også veldig ofte hatt veldig middelmådige opplevelser med lite uttelling for status. De har også blitt kjipere på poengbruk (mye dyrere å booke enkelte hotell) og gjort perks mer avhengig av at du faktisk bor mye hos dem (som at du må ha 40 netter for lounge pass). Jeg bor fortsatt mye på hoteller, men nå har jeg byttet til Marriott og for meg gir det bedre uttelling (ikke minst stabilitet) og flere alternativer!
Regelen er: verken poeng eller perks om du booker via en OTA. Logikken er selvsagt at OTAen tar en stor chunk av fortjenesten som IHG ellers ville hatt. Men du kan jo være heldig og finne en resepsjonist ved innsjekk som er villig til å hekte på medlemsnummerey ditt, for deretter å gi fordelene. Sjansen er nok ikke stor. De følger reglene ganske tett, på godt og vondt.
Er anbefalingen å bruke poeng eller penger på Ambassador? Jeg brant av 50 000 poeng på Ambassador, da jeg har planlagt 10 inn-og-ut-opphold på samme Intercontinental hotellet fram til sommeren. Jeg regner med poeng boosten til Platinum gjør at jeg får igjen de poengene rimelig fort. Er nok mest opptatt av upgrade og resturant vouchere siden dette er for jobb. For meg gav det bare bedre følelse å ikke bruke penger, men jeg ser jo at 50 000 poeng kan gi romverdier opp til 3000-4000 kr og.
Jeg har også brukt poeng et par ganger, men fornyelse som koster 45000 poeng eller 225 USD (+ at om du betaler med penger så får du 15000 poeng) gjør jo at det i realiteten står 60000 poeng eller 225 USD. Du får stortsett mest verdi da av å bruke penger på det (med mindre du flommer over av poeng du ikke får brukt).