Som @holmen skrev. Fikk beskjed om å bruke golfbil om jeg ønsket meg ut til lounge ved B ved innsjekk. Ved innsjekk i Oslo har jeg bare funnet en bil, smilt og sagt F. Men mener også å huske å ikke ha sett biler stående der. De er vel i blant ute og kjører også
Sendte krav til LH i dag for EU261 kompensasjon. Fikk svar overraskende fort. Med "we're sorry, but your claim is not found worthy" bla bla bla. Og så klarer de å skrive at flyet må være 3 timer forsinket for å kunne få kompensasjon, og at LH858 var bare 1t 15m forsinket.. Lurer på hvor de får informasjon fra, for flyet skulle landet på OSL kl 1800, men landet ikke før 2101. Og dørene åpnet 2107. Dette er fra flightaware.com: Jeg sendte mine notater fra flyturen i retur, og ba dem sjekke opplysningene en gang til. Det blir spennende å se hva de sier nå. Jeg ga beskjed til dem jeg snakket med på flyet i går om at de må sende inn krav om EU komp. Lurer på hvor mange som gjør det, og om de gir opp om de får samme svar..
I dag fikk jeg en hyggelig epost fra AirHelp+. For et års tid siden fikk jeg tilbud om et års abo. på AirHelp+ for €45,99. Tenkte det var verdt å teste det, og se om det hadde noe for seg. Blant annet skal man få en utbetaling på €100 ved forsinkelse over 3 timer. Og den slo inn på flighten min på tirsdag, så nå var det bare å legge inn IBAN og SWIFT, så får jeg €100 på konto i løpet av 5 dager. Hvis man har AirHelp+ tar de heller ikke noen andel av kompensasjonen om man lar dem kjøre saken for deg (Opp til €600). Så om Lufthansa fortsatt ikke er enige i mine notater, lar jeg AirHelp kjøre saken videre for meg. Ser at prisen nå har gått opp til €89,99 for planen med opptil 9 reiser på et år. Det koster €39,99 for opptil 3 reiser registrert hos AirHelp+. Jeg har allerede sagt opp abo., men skal nå revurdere om jeg skal åpne det igjen.
Lufthansa påstår fortsatt at flyet bare var 1t 15min forsinket ved ankomst... Nå har jeg bedt om tidspunktene de opererer med. Spent på hvilke tidspunkter de mener er riktig her..
Det er helt fantastisk hvordan LH holder på i blant. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte gjenta meg selv og påpeke hva som faktisk er fakta i saken. Det virker nesten som de blir instruert til å trenere saker, og man kam jo i ditt tilfelle lure på om det er viljen eller evnen det står på. Jeg driver fortsatt selv å prøver å få noe ut av dem etter at de rotet bort kofferten min i slutten av april. En sak som skal være veldig rett frem. Det siste svaret jeg fikk var at jeg måtte sende politirapport for å dokumentere at den er stjålet…
Helt utrolig faktisk. Jeg har sendt tidspunktene jeg noterte, pluss screenshot fra flightaware som viser at flyet landet 2101. Likevel påstår de at flyet var 1t 15min forsinket. Skulle landet 1800.. Jeg hadde heldigvis ikke noe videre connection som jeg misset, og kom meg hjem.
Alanna hos Lufthansa gir seg ikke. Påstår fortsatt at flyet landet på OSL kl 1915. I så fall landet flyet på OSL 9 minutter før det tok av fra FRA.. Sendte over disse utklippene, og lurte på om hun fortsatt mente det samme. Og hvis hun fortsatt mente at flyet landet 1915, så ville jeg gjerne snakke med hennes supervisor. Her er mine tidspunkter notert live under flyvningen (og som jeg også sendte til Lufthansa) Passer jo ganske bra med tidene fra Flightaware under her. Fra Flightaware: Fra Flightradar24: Fra Expertflyer:
Takk for turen! Lufthansa aner ikke at du kan være ett stabeist, når du føler deg urettferdig behandlet
Alanna mener fortsatt at flyet bare var 1t 15min forsinket. Får ikke noe bedre forklaring fra henne, bare at "beklager at svaret ikke sto til dine forventninger, men saken er nå lukket hos oss". Jaja. Har lagt inn sak hos AirHelp, så får vi se om de har bedre hell enn meg. Jævlig frustrerende å få et svar som er 100% feil, gi dem riktig svar tilbake, men fortsatt få beskjed om at svaret deres er riktig.
Eg fikk golfbil frå Singapore-loungen og tilbake til Senator på SAS Plus. Litt tilfeldig smil og småprat, "god tur heim og ha ein fin kveld!" til vaktmesteren utanfor, og så spurte han om eg ville ha skyss. Flaut? Nei! Konge på haugen? Ja! Vi gjer alle feil innimellom. Har sjølv køyrt til flyplassen ein gong, men etter 22 år svir det ikkje like mykje lenger. Det går over, "tiden leger alle sår". Veldig spent på korleis det går med kompensasjonen din etter kvart. Utruleg at Lufthansa kan holde på sånn. Kryssar fingrane! Og tusen takk for eit fint reisebrev, det varma ei gjennomfryst F-lysta reisesjel til innerst mot beinet!
Det er bare så innmari langt å gå til OSL.. Men det hender vi bor på hotell på vei hjem, så vi kan drikke champagne hele veien hjem. Spesielt når kona er med.. Det er jeg også! Ikke så altfor viktig med de €250 som jeg faktisk har krav på, men jeg er veldig interessert i å finne ut hva Lufthansa sier når AirHelp spør om når flyet var fremme på OSL. Takk for at du leste hele greia! Jeg kikket litt på det igjen nå, og fikk lyst til å fly litt F snart igjen..
Vi fikk også golfbil for tre uker siden. Jeg digget det, men madammen ønsket mest å spontankonvertere og skaffe seg Nikab