Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Må gi folkene som sitter på kundeservice hos Strawberry honnør for hvor flinke de er. Jeg har uten unntak opplevd dyktige medarbeidere som kan tingene sine! Så også nå da det manglet både netter og poeng etter siste opphold. Fikk akkurat svar hvor de selvsagt hadde ordnet det - som alltid.

Jeg luftet mine tanker rundt håndteringen av endringene i lojalitetsprogrammet og det virker som de får en hel del tyn på epost og telefon. De ønsket at jeg sendte det inn på tilbakemeldingseposten deres: feedback@strawberry.no

Med tanke på hvor vinglete det har vært frem til nå, kanskje de revurderer enkelte sider ved endringen hvis trykket blir for kraftig. Vi er i alle fall en god gjeng her inne som kan si en ting eller to. For de som gidder, kjør på!!! :D

Last edited: 17. okt 2024
    Flymunda, petrate, Emma and 6 others like this.
  2. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Feedback er sendt :)

Maggie and watchaddicted like this.
  3. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    452
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tar gjerne en for laget og sender inn feedback, men er det noen gjengs oppfatning om hva en skal klage på (en oppsummering)?
    Fint om noen tar seg bryet til å skrive et utkast som kan sendes inn :D, så støtter jeg gjerne opp.
    Selv er jeg Strawberry platinum lifetime og har "kun" 90 000 poeng på konto, noe som burde være overkommelig å bruke opp innen utgangen av 2025.

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      19
    Last edited: 17. okt 2024
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,262
    Bonuspoeng:
    113
    Det er litt kjipt å være på 440k poeng hvor kanskje 5% kommer fra Trumf og så er det plutselig verdt nada siden jeg trolig ikke når 500k i tide. Dette er opptjent på så få år at selv om årene jeg har nådd platinum teller med videre så er det fortsatt et setback mot lifetime for meg.

Klage/frustrasjon(?) er sendt inn, uten at jeg tror noen i andre enden bryr seg.

tjf244 and watchaddicted like this.
  5. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er jo vant med devaluering av fordelsprogrammer fra tid til annen. Det vi derimot ikke er vant med er en nesten total utradering av verdiene som ligger i poengene våre, uten praktisk mulighet til å realisere dem. Mulig noen vet om noe som topper det, men tror Strawberry tar kaken for den drøyeste devalueringen noen sinne:confused:

eventyrer liker dette
  6. tjf244

tjf244 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3

Enig. Hvis de hadde gjørt det sånn at 400k lifetime poeng (i.e 80% av de poengene man trenger for å oppnå lifetime gold) ga man 6 av de 8 årene mot lifetime gold man trenger under det nye systemet så hadde det vært fint. Og tilsvarende hvis du var på vei mot lifetime platinum, e.g. Hvis man har 800k lifetime poeng så får man 6 av de 8 årene man trenger til å oppnå lifetime platinum under det nye systemet.

Flyrlavt and Flymunda like this.
  7. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Strawberry har i regnskapet bokført utestående Strawberry-poeng som en forpliktelsen på nesten en halv milliard kroner.

Trikset de nå gjør (eller scam om du vil), er at de kan inntektsføre gevinst i mange hundremillionersklassen så snart folks poeng utraderes 31.12.25.

Dette er helt uaktuelt og de vil garantert måtte snu på dette.

Uansett om de snur, så ser man hvor mye de tenker på sine kunder, som igjen er grunnlaget for kjeden.

Norwegian, rent og pent, man beholder Cashpoint,s varighet som i dag.

Strawberry villeder også Trumfkunder til å fortsette med konvertering den dag i dag, til Strawberry poeng. (som snart da er verdiløse)

Maken til kundebehandling skal man lete lenge etter.

Mysterio, Skippy and watchaddicted like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,262
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det hadde vært en mer fair løsning.
    Jeg tror Strawberry får litt å tenke på når SAS inngår avtale med Scandic. Tipper majoriteten av de med gold/platinum hos Strawberry har foretrukket SAS og EB over årene, så det er vel kanskje en liten sjanse for at de gjør litt ekstra for å beholde kunder.

9. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Ja tenker SAS & Scandic blir en perfekt match.

Når Strawberry skyter seg selv i foten ved disse grep, så tenker jeg Scandic vil få en bra boost.

Det å sende epost til feedback@ var nok ikke mye hjelp i.
    Man får et helt standard svar tilbake, der de ikke ser noe problem.

Tenker de får en kraftig mediedekning på dette når folk skjønner hva som skjer.

For min del blir det ihvertfall ikke noe bookinger fremover hos Strawberry, verken privat eller i business.

Skippy, watchaddicted and NoLimit like this.
  10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,262
    Bonuspoeng:
    113

11. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har nå uansett ikke tatt noen sjanse - manglet noen poeng for å nå Lifetime Platinum og har handlet "asiatiske varer" hos Meny med 50% bonus for noen tusen her igår. Trumf nå overført, lifetime oppnådd - så får det heller stå sin prøve at det blir mye curryretter framover i heimen hos meg Og fingrene er krysset for at de ikke finner på for mye bøll med medlemsnivået og fordelene, poengene jeg har får vi uansett brukt opp før fristen:cool:

Baldrick, tobeornot999, Bolle and 6 others like this.
  12. kefrdm3

kefrdm3 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    13
    Sendte mail til jordbærfolket for å høre hvor mange perioder jeg har vært Platinum - 4 var svaret. Har nok ikke 60 overnattinger i året x 4 fremfor meg, så jeg må eventuelt sette min lit til at jeg klarer å karre meg over millionpoenggrensa om det skal gå.

Har i dag 750.000 lifetimepoeng. Mangler da 250.000 / 15 = 16.666 trumfkroner. Må da handle asiatiske varer for over 33.000 kroner for å komme i mål. Hvor mange nudler får man for det....?:p

jonss, tobeornot999, Kaffen and 2 others like this.
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om hvor mange Meny man må innom for å skaffe nudler til 33000 kroner :p

Jeg har hørt litt rundt hos familie og venner om de har store mengder trumfkontoer stående, men av en eller annen grunn driver ikke vanlige dødelige med Trumfhoarding. De tømmer isteden konto hver gang den kommer opp i noen hundrelapper :eek:

14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er heller ikke imponert over svaret jeg fikk på min tilbakemelding. Oppfattet det som ganske arrogant og at det var liten vilje der å ta imot feedback.

watchaddicted liker dette
  15. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Var nettopp på tråden med kundeservice og de var like oppgitt som oss. Eposten som gikk ut i dag fikk de se for to dagers siden. De hadde ekstremt mange eposter i kø nå og det bare økte på. Det var sterke reaksjoner, både skriftlig og på telefon. Synes synd på dem som skal sitte å ta i mot masse drit den kommende tiden.

16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Har du noen veldedige organisasjoner å gi overskuddet til? Så kan du vise kvitteringen for å få skattelette for det kjøpet :)

kefrdm3 liker dette
  17. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tok det fra du overførte til du fikk e-post om at lifetime var oppnådd?

18. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,582
    Bonuspoeng:
    93
    For meg tok det 24 timer

furlong liker dette
  19. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Blir Meny mer og matvarer for 15K de neste ukene. Lenge leve galskapen:p

20. Bno77

Bno77 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg mangler 68K poeng til lifetime gull. Om jeg får 10 venner til å endre telefonnummer og overføre Trumf. Er det lov tro? Får man noe trøbbel… ?

MariusJS liker dette

Del denne siden