To Spenn or not to Spenn hos Norwegian

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av saetershagen, 31. okt 2024.

?

Vil du forsette med?

1. Cashpoints - opt out

15 vote(s)
    46.9%
  2. Spenn

17 vote(s)
    53.1%
  1. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hva tenker medlemmer her om Spenn hos Norwegian?

Det er en mulighet for å "opt out" og fortsette å kun tjene Cashpoints. Da er man i alle fall sikker på hva som får som valuta. Forstår at det også er partnere hvor man kun vil tjene Cashpoints, og ikke spenn?Det er skrevet i FAQ at det ikke er mulig å bruke begge valuta på en booking.

https://www.norwegian.no/reward/spenn-info/

Hva er spenn verdt?
    Verdien av dine Spenn avhenger av hva du velger å bruke dem på.  

Hva betyr det? Vel, noen ganger har vi spesialtilbud på flybilletter og tilleggstjenester som setereservasjon. Her vil du oppdage at det krever mindre Spenn for å få et godt tilbud. Andre ganger, for eksempel for populære ruter eller høysesonger, kan det hende at du må bruke litt mer. Men ikke bekymre deg, vi viser deg alltid nøyaktig hva alt koster i Spenn når du bestiller. Resten er opp til deg!    

Rscott liker dette
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    For meg virker spenn som ett poengsystem som tilrettelegger en eventuell harmonisering i forhold til alliansene som er, om det er *A eller Oneword kanskje? Eller en mulighetver jo løst partnerskap med noen av de frie flyselskapene er også en mulighet.

3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,891
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gir Spenn et forsøk og krysser fingrene for at dette er noe Norwegian gjør attraktivt.

Hjelper på at jeg som oftest booker overnatting hos Strawberry.

eventyrer liker dette
  4. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg holdt på å spare opp CashPoints som en senere ferie.
    Problemet er nå at CashPoints og Spenn ikke kan brukes samtidig på en bestilling.

Men kan ikke se at man kan fortsette å opparbeide CashPoints på flyereiser.
    Det er kun Norwegian Mastercard at man kan fortsette å opparbeide CashPoints.

Tungvint måte å "opt out"
    Får alle automatisk en Spenn profil?
    Jeg har ikke skaffet meg Spenn App.

5. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,487
    Bonuspoeng:
    113
    Tror appen finnes ikke ennå. Har letet, men ikke funnet noe

6. Radio

Radio Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Spenn lanseres i morgen! Fikk mail nå. Kan være fysisk eller Teams møte fra 17.00-17.30.

"Det er offisielt! Vår splitter nye fordelsvaluta kommer i morgen, 19. november.
    Reward-medlemmer som bor i Norge, Sverige, Danmark eller Finland, vil fra nå av tjene Spenn når de bestiller flyreiser med Norwegian, i stedet for CashPoints.

Hva skjer med Norwegian Reward?

Fordelsprogrammet vårt forsvinner ikke – det blir faktisk enda bedre enn noensinne! Du tjener Spenn på en rekke kjøp fra flere forskjellige merkevarer, og du kan allerede fra første dag bruke Spenn på Norwegian-flyvninger og Strawberry Hotels. Det er også flere spennende, kjente merker på vei inn i Spenn. Mer Spenn betyr større avslag!

I år kommer Norwegian Rewards julekalender i Spenn-appen. Hver dag fra 1. til 24. desember får du morsomme spill, gode tilbud og sjansen til å vinne fantastiske premier.

Og hva med CashPoints?

Hvis du allerede har CashPoints på kontoen din, vil du fortsatt kunne bruke dem på samme måte som i dag. Du vil også fortsette å tjene CashPoints med utvalgte Reward-partnere, inkludert med Bank Norwegian-kortet ditt"

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Mest interessant var linken fra mailen som listet opptjeningen av Spenn.

Du kan tjene Spenn på hver Norwegian-flyvning du tar, samt på en rekke partnere og tjenester gjennom Spenn-appen. Du tjener 1 Spenn per 10 kr brukt på LowFare-billetter, det dobbelte på LowFare+ og 5 ganger det på Flex-billetter. Begynn å tjene Spenn

Opptjening tidligere har vært 5% på Flex. Av billettprisen uten avgifter. Og opptil 6% ekstra dersom man har Norwegian Rewards (2+2+2%, eller direkte 6% med Priority Reward (mer enn 32 flights pr år). Disse prosentene kommer oppå de "vanlige fordelene" som alle får:

upload_2024-11-18_21-46-41.png

Med andre ord, maksimalt 11% cashback av prisen uten avgifter.

Nytt system er, for å holde oss til Flex eksempelet, 5 spenn for hver 10 kr brukt.

Spennende om de fortsatt gir ekstra spenn for dem som har spart opp ekstra-prosent fordeler.

Enkelt omregnet, uten ekstra-fordelene, så var det altså 5% før - som ga 50 CP for en billett til 1000 kr. Nå vil samme billett (fortsatt Flex) gi 500 spenn.

Med andre ord er 1 spenn verdt 10 øre. I beste fall, med en Flex billett.

Adskillig mindre dersom man ville fått 11% CP istedet for 5% (fordi man har Priority eller oppsparte 2+2+2% tillegg) og ikke får tilleggene med spenn.

Emma and freddyen like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Kan også legge til at Norwegian er veldig tydelig på at man kan kjøpe hotellopphold med spenn fra Norwegian.

Da regner jeg det som selvsagt at man kan kjøpe Norwegian flights med spenn fra Strawberry også...

Kanskje blir Trumf -> Strawberry spenn -> Norwegian spenn -> Norwegian flights en brukbar mulighet??

MERK: de begynner også å charge flybillettene i dynamisk spenn-pris. Det er aldri noe godt tegn, og gir garantert mindre for pengene enn før på OK flight-tider og destinasjoner. Dermed er verdien på spenn i Norwegian-billetter antagelig enda lavere enn 10 øre pr spenn når det kommer til pris med spenn vs pris med penger.

freddyen liker dette
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Spenn appen kan lastes ned nå.

Men den lar seg ikke starte ennå, sier bare "du er litt for tidlig" :)

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker den systemklokken, så hvis du stiller frem tiden får du tilgang? :rolleyes:

tobeornot999 liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, veldig godt forslag! Liker hvordan du tenker :D

Ser mer ut som den bare er en ganske enkelt web-wrapper, så de har sørget for å ha kontroll ved å bare ikke gi tilgang til websidene som skal serve appen før de velger å åpne opp.

Spennende om det skjer ved midnatt, siden 19.11 er lanseringsdato...

12. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som du har rett, forsøkte å endre klokken til onsdag, men samme melding var der enda :D

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Funket ikke å rent faktisk vente til etter midnatt og noen minutter inn i 19. nov heller

Preference liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,931
    Bonuspoeng:
    293
    Funker ikke nå heller

15. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Har du prøvd å slette og installere appen på nytt? Funket for meg når jeg gjorde dette.

16. holmen

Likes mottatt:
    66,931
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk det til etterhvert. Men de har litt problemer, ser det ut til. Får litt feilmeldinger etc.

interface87 liker dette
  17. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Da var Spenn lastet ned og satt opp, gikk overraskende raskt. Fant meg også lett hos Norwegian og Strawberry selv om jeg ikke bruker samme e-post hos alle. Men merker jeg synes det er litt rotetet å måtte ha enda en ap....

18. holmen

Likes mottatt:
    66,931
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Det er alt for mange apper allerede..

19. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir litt som om Eurobonus skulle vært en app, og man måtte dit for å følge med på bonusjakten. Tanken er vel at Spenn skal være en form for hub for alle, men appene til Norwegian og Strawberry vil jo fortsatt være de jeg bruker ofest. Lett å glemme Spenn da...

20. holmen

Likes mottatt:
    66,931
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det blir som Lufthansa, som har 4 eller 5 ulike apper..

Del denne siden