Siden det nå er en hel den nye Senator medlemmer tenkte jeg det kunne vært greit å få i gang en tråd med erfaring ved bruk av evoucher til oppgradering. Har lest litt forskjellige erfaringer der enkelte medlemmer ikke får benyttet etter eget ønske, spesielt de som alltid flyr business og vil oppgradere til first. Den beste value er muligens i en økonomi til business oppgradering, men jeg har ikke flydd Swiss first på mange år nå og gikk for å brenne av evouchers ganske tidlig i år. BOM-ZRH Swiss A330 Oppgraderte fra business til first med 2 x evoucher Gjorde det selv online via Miles & More siden, gikk rett gjennom ca 1 måned før avgang. Det var 6 ledige seter i F, men ingen tilgjengelig via miles. Naturligvis ikke den råeste ruta dette men 3,5 timer i FCL i ZRH blir også hyggelig.
Jeg har en booking til OSL-ZRH-BKK og BKK-MUC-OSL i februar. Aller helst ønsker jeg og oppgradere ZRH-BKK med Swiss, alternativt BKK-MUC med LH på returen. Jeg får kun feilmelding når jeg prøver å gjøre dette på nett. Ser det begynner å fylle seg godt opp på disse flightene. Alternativt er jo eco til PE begge veier, men ønsker å prøve a380 eco i 2 etg med LH om jeg ikke får booket business en av veiene. Dette er booket med cash i eco light, men korrekt klasse som tillater oppgradering. Noen som har tips?
Dette er betalte billetter. Jeg har forstått det slik at det ikke er mulig å benytte evouchers på bonusbilletter.
Booking klasse kan ha noe å si her, jeg ville også forsøkt å ringte fordi da jeg snakket med dem så fortalte de at hvis det ikke er ledig for direkte oppgradering så kan Senator setter seg på waitlist for upgrade via telefon. Se info jeg fant på flyertalk:
Har funnet denne selv, og konkluderte med det skal være mulig med 2x eVoucher fra eco til biz, alternativt 1x eVoucher fra eco til PE når jeg har booking class W på utreise og V på hjemreise. Får samme feilmelding på min andre booking jeg har som går OSL-ZRH-MUC-OSL også. Jeg mistenker det er en generell feilmelding på M&M siden. Takk for tips om mulig waitlist, får ta en telefon EDIT: En kjapp telefon og jeg var plassert på waitlist. Kansje legge inn tlf nr i første post? +4723500030 var nummert jeg ringte.
Jeg tror jeg leste et sted i tråden på flyertalk at det kun går an å benytte evouchers på nett dersom flyvningen du forsøker å oppgradere kun inneholder ett leg, mao. dersom man har en feeder-flight på samme booking må man ringe inn.
Jeg har hørt det samme, men min BOM-ZRH-OSL gikk rett gjennom på nett. Det var en overraskende og hyggelig opplevelse.
Jeg har en t/r OSL-FRA-GRU-GIG med LH. Utreise betalt biz, hjemreise eco. Har satt inn mine 2x eVouchers til F, og kona sine 2x for upgrade til biz på hjemreisen (hun skal fly mest mulig SkyTeam i år, da hun er siste året for å kvalifisere til LTG). Begge segmentene er Waitlisted. Har ikke store forhåpninger for at de går igjennom da. Begge gjort over telefon. Men vurderer å betale for First oppgraderingen, da det kun er 12K for å oppgradere fra biz, og få den confirmed med en gang.
Plutselig var det bare 4 seter tilgjengelig for salg. Så tviler på at eVoucher-ene ville gått gjennom, så jeg betalte 12700kr for First-oppgraderingen... Satser på at det blir bussgate på flyet fra OSL... Reisen foregår uken etter påske, da jeg skal i bryllup i Rio.
Har en flyvning fra LHR til ZRH med Swiss i eco. Gikk fint å bruke e-voucheren der iallefall da oppgraderingen gikk gjennom med en gang. Fant ut at jeg ikke kommer til å fly noe særlig langdistanse med Lufthansa så da er det bare å få brukt de.
Har prøvd å bruke evoucher på 2 leg med OS, fikk feilmelding på nett og de på telefon sa det ikke var noe tilgjengelig for oppgradering med evoucher selv om kabinen foreløpig er tom. Også at "availability is subject to change at any time", så må ev. bare prøve igjen senere.
Nei, eneste de kunne tilby var cash upgrade, de sa spesifikt at verken direkte upgrade eller waitlist var tilgjengelig for evoucher. Prøvde å spørre om det var for tidlig å bruke evoucher 4+ mnd før flygning, men fikk ikke noe klart svar på det.
Jeg fikk akkurat bekreftet to seter i F fra FRA til EZE i august. Sjekket at M&M hadde ledige bonusseter og ringte inn. Blir vel siste mulighet for 1A og 1K…
Vurderte det til at jeg får ikke reist noe særlig long haul og får brukt disse til noe. Så oppgraderte OSL-ZRH på telefonen for to til biz fra eco light, gikk gjennom direkte.
6 dager til avreise og jeg står fortsatt på venteliste. Ferske tall med tilgjenlige bookingklasser. F2A0J9C8D0Z0P0G9E0N0Y9B9M9U9H9Q9V0W0S0T0L0K0 Det er fortsatt håp i hengende snøre. Men er redd havner i eco. Noen som har en formening på hvor lenge før avreise jeg vill få svar, eller om jeg muligens må vente til boarding før fasit ?
60 timer før avgang tikket det inn en bekreftelse fra swiss. Reisen ligger nå som mixed class og confirmed business på ZRH-BKK. F2A0J9C7D0Z0P0G9E0N0Y9B9M9U9H9Q2V0W0S0T0L0K0, ca samme tall på tilgjengelighet rett etter mailen ble mottatt. Usikker på verdien i disse 2 evoucherene kontra å kjøpe business (brukte ca 6k på senator run), men om jeg skulle oppgradert for cash ville prisen ha ligget på ca 24k (eco->biz), bud ville ligget på ca 1300EUR. Fortsatt F2 så det er lov til å drømme om en CU.
Noen som har erfaring med billige enveis C for eVoucher-formål? Har lekt litt med OSL-BKK og OSL-DBX i LX C men sliter med å prise ut noe veldig attraktivt under 15k. Leste nettopp om en svenske som fløy ARN-ZRH-NRT-ICN for 750 USD og fikk oppgradert ZRH-NRT fra LX C til F.