STATUSMATCH - Norwegian vil lokke SAS-kunder med «snarvei» til bonusnivå

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av interface87, 22. aug 2024.

1. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, det høres merkelig ut.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, det ville jeg spurt dem om for flere måneder siden.

Prøv customer support hos Norwegian.

De er som regel raske, og fikser det meste på første forsøk hvis du bare sender med dokumentasjonen.

Shankly liker dette
  3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,726
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier Norwegian kundeservice å svare? Sendte dem en henvendelse 23 des om at reward-fordelene ikke kommer opp når man forsøker å booke, men null respons og saken står bare som åpen. Hadde tenkt å bestille en reise, men de virker ikke veldig interessert i at folk skal bestille hos dem.

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan heller ikke se fordelene, forsøkte akkurat en dummy-booking.
    Litt av et premiumprodukt :rolleyes:
    Angrer masse på at jeg endret en billig SAS-billett til en svindyr Norwegian-billett, bare for å kvalifisere for match.
    Kommer mest sannsynlig ikke til å fly med dem mer, før statusen går ut.
    Nå har den uansett forsvunnet...
    Med unntak av kapteinsmerket i appen, som gir en gratis kaffe :oops:

5. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, hadde samme problem men fikk chat til å fikse det for meg. I chatten be om kundebehandler x2 slik at du får menneske og ikke bot.

og ikke bestill mens det er slik for det går ikke an å tilbakeføre fordeler på allerede bestilte billetter

freddyen liker dette
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,319
    Bonuspoeng:
    113
    Samme for meg og min datter. Tok 2 min på chat å få rettet opp i profilene, og siden har det fungert fint (be om å få prate med et menneske). Som @Reisegal sier får du ikke endret på allerede eksisterende bookinger, men i det siste tilfellet hadde jeg likevel booket og betalt for tilvalgene siden det bare var én ledig billett igjen. Kundebehandleren sendte meg da en link til et claim-skjema og en referanse til chat-en for å få det refundert. Hun presiserte imidlertid at dette bare kunne gjøres én gang. Tok likevel sjansen på å avbestille og bestille på nytt for å slippe maset med claim. Det gikk helt greit, og alle fordeler var da tilgjengelig.

Sparer masse på å kunne bestille Lowfare, og kommer til flytte det meste av mine flygninger til Norwegian fremfor SAS fremover der det er mulig.

freddyen liker dette
  7. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,428
    Bonuspoeng:
    93
    Har statusmatch fra SAS og bestilte en reise i helgen. Tok lowfare uten bagasje da jeg antok fordelene ville ligge inne. Har flydd på de før. Men av en eller annen grunn kom de ikke med i bookingen og Norwegian nekter å legge de på i ettertid. Så måtte bite i det sure eplet og kjøpe bagasje. HÅPLØST!!!!!

8. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Samme erfaring her, og har kranglet frem og tilbake med kundeservice både på chat og mail.

Har planer om å betale de sure pengene, søke om refusjon, og når Norwegian nekter, ta saken til flyklagenemda.

9. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,428
    Bonuspoeng:
    93
    Har ringt og forsøkt i chaten flere ganger i dag. HAr ikke tid til å krangle mer med de og bestilte håndbagasje til 129 kr- Dette har jeg sendt refusjonskrav på på grunn av prinsipp. Holdningen til de jeg har vært i kontakt med gjør det ikke noe bedre. Dette var klart mitt problem og null forståelse fra de. Du verden hvor lojal jeg kommer til å bli for tull som dette.

10. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Hele statusmatchen til Norwegian virker å være noe markedsavdelingen kom på, uten å ha snakket med resten av organisasjonen....

freddyen liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,175
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke, har fungert helt fint for meg

tobeornot999 liker dette
  12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Samme inntrykk her.

Sjelden møtt en mer nedlatende holdning fra kundeservice, og ifølge dem burde jeg jo selvsagt ha skjønt at jeg skulle ha avlyst bestillingsprosessen, ringt til kundeservice, fått bekreftet at fordelene mine var "aktivert" (hva nå enn det betyr), og fortsatt bestillingen når dette var i orden.

Lowfare billetter så får ikke avbestilt og bestilt på nytt, reward nummer registrert korrekt, og hadde alle fordeler på bestillingstidspunktet.

Insomnia4u liker dette
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian har også 24 timers åpent kjøp.

Kilde: https://www.norwegian.no/booking/be...egler-og-vilkar-for-vare-billettyper/lowfare/

14. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, er klar over det, men det var allerede for sent på det tidspunktet jeg fant ut at ingen av fordelene mine var «aktivert».

Tok det nesten for gitt at dette skulle være en smal sak for kundeservice, men den gang ei.

Nå er ikke de 500 kr jeg må ut med for bagasje det som velter reisebudsjettet, men prinsipielt temmelig frustrerende.

Spielhaug liker dette
  15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker om en tapt mulighet til å vise seg fra sin beste side, for sine potensielt beste kunder.
    Jeg tror du har rett.
    For alle bedrifter med et visst VIP-fokus MÅ førstelinjen bemyndiges.
    Jeg tipper INGEN har gitt dem verken informasjon eller fullmakter til å utøve sunn fornuft...

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer strålende for meg. Har ikke èn gang på 20ish flights hatt noe problem med å få fordelene. Sørger selvsagt for å være inlogget før bestilling.

Gratis kaffe er egentlig eneste fordel sånn rett i hånden. Men CP med max boost er good.

Fast track, prio boarding, gratis sete, håndbagasje og innsjekket bagasje (som jeg ikke bruker) har jeg uansett.

Så da står man igjen med topp-prosent på CP-opptjeningen med Prio. Det er den klart viktigste fordelen for meg, på full flex billetter blir det ganske mye CP. Men det monner jo godt som ekstra CP ved low fare også, hvis man mest flyr det.

17. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,428
    Bonuspoeng:
    93
    Kan melde at i dag tidlig fikk jeg svar at refusjonskravet mitt er godkjent. Så da finnes det noen fornuftige der.

Kristian liker dette
  18. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jo fornuftige og gode nyheter.

Hvor sendte du inn? (Bare så jeg treffer samme kanal)

19. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,428
    Bonuspoeng:
    93
    Valgte vel bare andre henvendelser og fylte inn skjema

Del denne siden