Det står at flyturen er ‘noen timer’, så det er i beste fall Agadir, men tviler pga at reisetidspunktet er fre-man og SAS flyr ikke ordinær rutetrafikk på disse dagene. Basert på at interessen forrige gang var veldig høy så tipper jeg at de har sett sitt snitt til å skru opp prisen. 60k t/r for noe som er over SAS Plus, samt at det er null skatter og avgifter er ikke helt uhørt. Det inngår også en fellesaktivitet i prisen.
Basert på tidspunkt for reisen så tipper jeg det er noe rundt Middelhavet for å ha greit vær. De har vel plukket ut en destinasjon med dårlig belegg og ‘kapret’ en ordinær ruteflight i hver retning som de fyller med bonusnisser. Kanskje til en av SAS sine nye destinasjoner for å promotere disse. Mulig det også er en destinasjon som ikke frekventeres alle dager i uken siden de har lagt det til fre-man og ikke fre-søn eller tors-søn (husker ikke hva som var sist, så kanskje et verdiløst punkt). Jeg lufter OPO, MLA og MAD som mine tips. Edit: MAD-ruten åpner ikke før 11. april.
Jeg kan ikke tro at forrige runde var spesielt lukrativ for SAS rent økonomisk.
Når det er sagt, ser det ut som de retter seg mot de litt mer betalingsvillige medlemmene. 60k poeng for fly, pluss eventuell posisjonering og €295 per rom per natt uten frokost. Det er i hvert fall ikke billig.
Last edited: 10. febr 2025