Destination Unknown!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 10. febr 2025.

1. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
  2. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
    Hva kosta turen sist? 60k er jo eco USA/asia

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    30k sist. Synd man ikke får FP4 rabatt :p Regner med de har doblet poengprisen fordi de regner med å få fylt alle setene uansett.

Edit: Det er bare litt mer enn Plus uten FP rabatt Norden-Europa, som koster 50k t/r, men da får man jo komplett reise fra Norge og ikke bare fra CPH.

tobeornot999 liker dette
  4. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Det var 30k sist. Så det må jo være en del lengre.
    Står at alle som bor i schengen kommer inn.
    Kan det f.eks være en fransk koloni i Karibien?

tobeornot999 liker dette
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,065
    Bonuspoeng:
    183
    Kom overnatting osv utenom sist? Isåfall var det egne priser som sas hadde forhandlet frem med ett hotell eller sto man fritt til å velge?

Edit:
    Trykte på lenken, fant infoen:p

6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,797
    Bonuspoeng:
    183
    Det står at flyturen er ‘noen timer’, så det er i beste fall Agadir, men tviler pga at reisetidspunktet er fre-man og SAS flyr ikke ordinær rutetrafikk på disse dagene. Basert på at interessen forrige gang var veldig høy så tipper jeg at de har sett sitt snitt til å skru opp prisen. 60k t/r for noe som er over SAS Plus, samt at det er null skatter og avgifter er ikke helt uhørt. Det inngår også en fellesaktivitet i prisen.
    Basert på tidspunkt for reisen så tipper jeg det er noe rundt Middelhavet for å ha greit vær. De har vel plukket ut en destinasjon med dårlig belegg og ‘kapret’ en ordinær ruteflight i hver retning som de fyller med bonusnisser. Kanskje til en av SAS sine nye destinasjoner for å promotere disse. Mulig det også er en destinasjon som ikke frekventeres alle dager i uken siden de har lagt det til fre-man og ikke fre-søn eller tors-søn (husker ikke hva som var sist, så kanskje et verdiløst punkt). Jeg lufter OPO, MLA og MAD som mine tips. Edit: MAD-ruten åpner ikke før 11. april.

Jeg kan ikke tro at forrige runde var spesielt lukrativ for SAS rent økonomisk.
    Når det er sagt, ser det ut som de retter seg mot de litt mer betalingsvillige medlemmene. 60k poeng for fly, pluss eventuell posisjonering og €295 per rom per natt uten frokost. Det er i hvert fall ikke billig.

Last edited: 10. febr 2025
  7. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,904
    Bonuspoeng:
    183
    Ville ha gjetta GOH basert på poengpris, men SAS har ikkje begynt å fly dit i april so det svekkar vel den mistanken. Også usikker på om der fins enkelthotell med stor nok kapasitet.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Fra FAQ:
    HÆ? :p

Oversetterne til SAS må skjerpe seg

9. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,453
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ligger nok verdien for SAS her i PR og muligheten til å skape litt aktivitetet hos oss bonusnisser, så de trenger ikke tjene veldig mye på selve flighten.

Men ellers enig i at prisen ikke er spesielt attraktiv, spesielt når man må komme seg til Køben for egen regning også. Spesielt her fra BGO er det jo et mareritt enkelte helger å finnes bonusseter ned dit.

freddyen liker dette
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113
    Målgruppen for kampanjen er stort sett de samme som fullførte "1 million poeng"-kampanjen. Det er nærmere 1 milliard friske poeng i markedet og da er det naturlig med litt inflasjon.

EDIT: SAS mener det er forsvarlig med tilslutning fra OSL/ARN som lander 07:15, men nevner ikke BGO som lander 07:20. Jeg regner med at de uansett ikke tar ansvar for videreforbindelsen og det i praksis er like "trygt" å komme fra BGO.
    Det er uansett ikke ledige bonusbilletter.

Last edited: 10. febr 2025
    milehigh and RescueMe like this.
  11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,785
    Bonuspoeng:
    113
    Denne turen lukter Billund tur/retur x 2 :p

tobeornot999, Spielhaug and Kristian like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du tror alle Sør-Koreanerne kommer til å bestille seg billett til København for å bli med på destination unknown?

tobeornot999, Rapolo and freddyen like this.
  13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, 16 dansker (+ kanskje noen retro) som tok millionen, så de fyller neppe fuglen der.

Feeders booket. Antar denne er i boks:D

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,577
    Bonuspoeng:
    183
    Har bedre ting å brenne opp EBP på, ja.

Som gir mer value, feks business class i Europa til høsten.

Men om man liker konseptet med "aner ikke hvor jeg skal", så er det jo litt spenning innbakt i (den høye) prisen her.

15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,602
    Bonuspoeng:
    113

Nærmere 150 klarte challenge'en, bare i hjemmemarkedene.
    Uten videre avsporing; det blir spennende å følge prising og tilgjengelighet fremover.
    Eurobonus må selvfølgelig se på forpliktelsene sine under ett.

16. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,448
    Bonuspoeng:
    93
    Da er påmelding åpen i appen. Ser ut som litt lunken interesse på IF, men basert på videoene/referatene fra i fjor så det ganske artig ut.

Vaskehanske and eventyrer like this.
  17. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, blir spennende å se. Vi er noen millionærer som har slengt inn søknad iallfall.

Rapolo liker dette
  18. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    Var en veldig bra tur i fjor. God stemning. Masse hyggelige EuroBonus medlemmer og SAS folk. Synes vi fikk mye for poengene. Virker ikke som det er like mye engasjement rundt turen i år så spent på å se hvor mange som melder seg på. Selv skal jeg til Brasil og New York i april så blir litt trangt å klemme inn enda en reise den måneden hvis jeg skulle være så heldig å få plass.

obay liker dette
  19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,797
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å gå som varmt hvetebrød i år også.

SAS once again offered EuroBonus members the opportunity to take part in a special travel experience where the destination remains a mystery until the flight is underway. As last time, tickets were made available exclusively for members, solely for points, and sold out in only 4 minutes. The coming edition of "Destination Unknown" departs from Copenhagen Airport April 4th, and this marks the second time SAS has organized this event.

https://www.sasgroup.net/newsroom/p...tination-unknown-adventure-sells-out-rapidly/

20. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,603
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer litt på hvordan de regner «utsolgt», da det på min påmelding ikke er avgjort noe foreløpig. Hverken fått plass eller havnet på venteliste…

Håper jo man kommer med, da jeg tror det kan bli en bra tur basert på hva jeg leste om fjorårets tur.

Del denne siden