SAS tilbudstråd 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

1. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Andre kreative legger også ut sas gavekort pålydende 6000 for 5500 på Finn i disse dager. Mulig det blir bra butikk av slik også!

freddyen liker dette
  2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Det burde jo vært 25, siden det er ett kjøp på SAS.no..

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,876
    Bonuspoeng:
    183
    Økt opptjening er spesifisert til å kun gjelde flybilletter:
    Screenshot_20250216-102752.png

Preference liker dette
  4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,049
    Bonuspoeng:
    183
    jeg tok kontakt med kundeservice og fikk oppjustert til 25%

Cumulus, trygveat, Spielhaug and 6 others like this.
  5. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Kundeservice hos Premium Mastercard, eller SAS?

6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    17,049
    Bonuspoeng:
    183
    SEB

Cumulus liker dette
  7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,603
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om de som kjøper gavekort med 10% rabatt tar inn over seg

- At gavekort er mindre anvendelig enn cash
    - At gavekortet går ut på dato og at eventuell refusjon gis til samme gavekort*
    - Risikoen for svindel/styr
    - At de gir avkall på kredittkortomsetning

*Noen som har erfaring med hvordan det fungerer i en forsikringssak der SAS refunderer, men til et utgått gavekort? Tar forsikringsselskapet hele erstatningen?

8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er et reellt scenario at SAS refunderer til utgått gavekort; så ville jeg tenkt at hva flyselskapet refunderer (i teorien - man kan sikkert argumentere med at en refusjon til et utgått gavekort ikke er en reell refusjon) egentlig er underordnet.

Det man oppgir til forsikringsselskapet er jo tap man har lidd, og det tapet vil jeg mene at også inkluderer eventuelle tapte verdier på gavekort grunnet refusjon etter utløpsdato.

freddyen liker dette
  9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,822
    Bonuspoeng:
    183
    Ref første del. Jeg vil tro at mange som kjøper gavekort på Finn ikke nødvendigvis er bonusnisser, men først og fremst ute etter å spare noen kroner på billetter de uansett skal bestille.

Forsikringssak og refusjon fra SAS er vel motsigende?

Enten har du en forsikringssak og partene er deg og forsikringsselskapet, eller så har du refusjon fra SAS, som er en sak mellom deg og SAS.

Som nevnt under så er det ingen reell refusjon om det refunderes til et utgått gavekort. På samme måte som SAS forlenger levetid på poeng og CT ved kansellering grunnet irrops etter utløp, vil jeg tror de utsteder et nytt gavekort til deg.

freddyen, eventyrer and NoLimit like this.
  10. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    816
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått refundert til utgått gavekort to ganger.
    Det ble begge gangene utgitt nytt gavekort som varte 1 år.

11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,603
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke nødvendigvis.
    Forsikringsselskapet ber om at du først undersøker hva flyselskapet refunderer.
    Selv på ikke-refunderbare billetter skal flyselskapet refundere skatter og avgifter.
    Eventuelt har du en flex-billett som uansett dekkes av flyselskapet.

Her aner jeg en aldri så liten "hack" for gavekort som er i ferd med å gå ut.
    Denne ordningen omtales ikke i vilkårene og jeg vil tro den kan forsvinne når som helst.

SAS Ofte stilte spørsmål

Last edited: 18. febr 2025
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,977
    Bonuspoeng:
    293
    Det er forskjell på om man selv ønsker å kansellere og om flyvningen blir kansellert av SAS.

Førstnevnte blir jo kun aktuelt hvis man blir syk eller av annen grunn måtte kansellere og bruke reiseforsikring. Og den risikoen kan man jo velge å ta, men for min del burde det kanskje være snakk om litt mer penger å spare isåfall...

freddyen liker dette
  13. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Begynner ikke diskusjonene her inne i "SAS tilbudstråd 2025" å skli litt ut her?
    Husk at det er mange som følger denne tråden og får varsel hver gang dere skriver om annet enn tilbud! o_O

14. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Har møtt på et problem vedr. tilbudet i julekalenderen 4. des da det var påmelding til doble poeng til USA/Asia for reiser i mars til mai. Jeg er sikker på at jeg meldte meg på direkte i SAS appen. Med F&F tilbudet nå er det gode priser i plus og tidvis business, og med doble poeng vil jeg oppnå EBG.

Jeg booket derfor en MR til Chicago, men ønsket en bekreftelse fra SAS om at jeg er påmeldt kampanjen. Engelsk-indisk agent på telefonen kunne ikke finne ut av det. Jeg forsøkte meg på chat og etter mye om og men så fant hun ut at mitt EB-nr ikke stod på listen. Hun lagde en case til EB-teamet siden jeg er sikker på at jeg trykket på sign-up.

Men jeg vil ikke risikere rundt 10000 kr hvis jeg ikke får doble poeng og dermed gull, så avbestilte innenfor 24 t. Noen med tips til hva jeg kan gjøre, som hvordan jeg kan få kontakt med noen i Eurobonus og få det ordnet asap? Ønsker veldig å få bestilt tur og sikret gull, F&F utløper tirsdag.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips. Jeg har umiddelbart sendt mail til SAS og bedt om bekreftelse. Såvidt jeg husker sendte ikke SAS ut noen bekreftelse på påmeldingen, slik sett vil jeg si de står svakt ved en disputt. Men, hva skal man si, det er vel ikke annet man kan gjøre enn å håpe på good will ved henvendelse til dem.

holmen liker dette
  16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipt at det skal være sånn, men jeg tok skjermopptak av at jeg meldte meg på - just in case..

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Noen flere erfaringspunkt når det gjelder den påmeldelsen til doble poeng? Må man virkelig ta kontakt og sjekke at man står på en liste?

18. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tok kontakt, og fikk beskjed om at jeg sto på listen.
    Ja, det hadde vært lettere om de faktisk hadde sendt ut epost om med bekreftelse!

stekus and Staralliance like this.
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Mail? Eller tlf?

20. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,553