Siste er lovende - første mindre så... Jeg leste det som at de viser alle flyvninger med samme avgangsdag, i et vindu på 30 timer fra nåværende tidspunkt, ikke 30 timer fra opprinnelig avgangstid. Kl. 10:10 på søndag titter jeg vel ned på Lake Malawi med innsjekket bagasje, så da blir det fort vanskelig å endre gitt. https://sassalesinfo.com/eurobonus/...nefits#ebd-free-rebooking-on-day-of-departure
Jeg fløy CUN-IST-ARN-OSL i høst med bagasje og 7+ timer på ARN. Dukket aldri opp muligheter for endring i appen. Servicedesken på ARN booket om uten diskusjon. (med kun 40 min på ARN og bagasjen ble ikke med videre..) K
Jess, satser på at vi klarer å enes om noe på flyplassen. Digg å slippe å drasse bagasjen med seg hjem også.
Kan iallfall svare på denne. Jeg har ikke sjekket inn på flighten min til TRD i morgen, men kan endre til en tidligere avgang.
Har brukt denne fordelen mange ganger nå, og har flere ganger fått endret når det bare har vært 1-2 billetter ledig for kjøp. For dagens reise OSL-BOO i Go Light fikk jeg imidlertid ikke endret i app med feilmelding "ingen ledige seter", verken dagen før eller under 3 timer før selv om det var 5 ledige Go billetter til salgs. Fikk likevel endret i lounge, viste seg at det egentlig bare er ledige seter i Plus og jeg får ikke sete før i gate. Får håpe på CU eller nødutgang da Edit: Det ble CU, men midtsete.
Det er vel som @Bonsai har skrevet tidligere at SAS velger å selge seter i go selv om det er fullt i go, fordi det er ledig i plus. Om det selges for mange seter i Go er det bare å oppgradere slik at det er plass, evt at det løses med no show. Det er en vanskelig oppgave for SAS utad, ettersom det for deg virker som du ikke får det du har krav på (ombooking), men realiteten er at det faktisk ikke er ledig selv om SAS selger flere billetter. Godt å se at du traff på et pragmatisk menneske (med myndighet) til å fikse utfordringen i ditt tilfelle. Jeg kan se for meg at dette kunne blitt mer utfordrende på SVG/BGO/TRD etc. Kanskje du, @Bonsai kan si noe generelt om hva dere har anledning til å gjøre på utestasjonene i slike tilfeller.
Ikke en eksklusiv fordel for diamanter lenger! Nå kan alle få endret sin avgang samme dag, mot et gebyr. SAS ser en mulighet for Revenue her.
Nå er det månedsvis siden jeg så noe til funksjonen sist, både på hjemmeside og i app. Forrige uke var det såvidt stort poeng å endre avreise at jeg dro en ekstra tur til flyplassen for å gjøre det der (11 t før ny avgang). Der var det mye å velge mellom. Hva er konsensus om dagen, dersom tilgjengelige seter ikke finnes, forblir funksjon i app og på hjemmeside skjult, eller får man opp «Oops no other flights available» når man velger SDC?
Lurer på om dette fører til harmonisering av priser tett på avreise. Bestiller du en billett til CPH imorgen varierer prisene fra 949 til 1949 kr, selv om de kan fås for samme pris (949kr+65eur).
Jeg har også sett det i appen to uker siden på en Go Light billett. Kanskje ennå mer interessant: SAS Business Bonus til Bangkok ga også mulighet for gratis endring allerede i november, som jeg har gledelig benyttet meg av (da var jeg allerede ikke lengre EBD, bare Gold).
Hei! Er det noen som har fått til å endre en bestilling med tre legs til en bestilling med to legs i appen? Eller må det være akkurat samme rute? Må man vente til samme dag, dvs. etter midnatt før man booker om i app, eller kan man gjøre det dagen før?
Det er ikke en del av diamantfordelen. Du kan bare endre ett legg til det samme legget bare enten tidligere eller senere på samme dag. For mer fleksible endringer må du håpe på goodwill hos kundeservice, enten på nett, telefon, innsjekk, i lounge eller der du møter de..
Hei folkens, er det slik nå at Diamant medlemmer også må betale 65 euro for en endring samme dag? Billett i sas go.
Endringsmulighetene forsvant tidligere i vinter samtidig som jeg begynte å bruke SAS For Work igjen. Gikk lang tid før jeg skjønte sammenhengen, og fikk diverse tildels skråsikre forklaringer fra agenter. Men diamantmailen videresendte til teknisk, og de fikset det faktisk på en ukes tid og meldte direkte tilbake. Hadde jeg ikke trodd.
Har noen fått til å endre tidlig morgen fly til sener på dagen kvelden i forveien ? Eller er det dato som sjelder? (kjedelig å st opp kl 6:00 for å booke om 8:00 flyet til 13:00)
Som @interfaec87 nevner når det fungerer som det skal får du opp mulighet til endring senest 24 timer før, ser jeg har endret opp til 26 timer før. Men av og til virker det ikke og da får du dessverre kun endret gratis på flyplassen samme dag som avgang.