Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Fair enough. Jeg har selv hvert pådriver og positiv til dyrere bonusseter. Men dobbelt ble jo å dra på litt vel mye kanskje.

2. Igor

Igor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Fant flere ganger biz til Asia t/r, vett ikke hvordan du søker, ikke lett ja. Men mulig

Rapolo liker dette
  3. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,495
    Bonuspoeng:
    93
    Bookingen går ikke gjennom når jeg huker av for bruk av CT ved bestilling av t/r reise. Men det kan se ut som det går gjennom hvis jeg ikke bestiller med CT. Kan jeg da ringe inn etterpå og få dem til å legge til CT og få halvert poengbruken?
    Og dessuten: Billettene jeg ser er fra London. Klarer de å få ned prisen og legge til tilslutningsfly OSL-LON?

4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,800
    Bonuspoeng:
    183
    Ja til alt, gitt at du finner ledige billetter på OSL-LON.

Gnilre liker dette
  5. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Eller det ble vel forsåvidt økt til 72 timer allerede på *A. Men kanskje manøveren som beskrives av Kvalvaag her funker fortsatt-- å finne en dummy-retur først, og deretter legge til en utreise inntil 24t før avreise?
    https://insideflyer.no/forums/threads/en-definitivt-siste-runde-med-lufthansa-f.20989/#post-548672

Last edited: 21. febr 2025
    oddA liker dette
  6. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg prøver meg her først fremfor å lage egen post.

Vi er to stk som skal fra Oslo til New Zealand i oktober (en vei). Vi har allerede billetter i business fra Kuala Lumpur til Melbourne 22.oktober. Planlegger å kjøpe billett for siste strekket til NZ hvis vi beholder disse billettene.

Det vi trenger nå er billetter fra Oslo til Asia. Forhåpentligvis til KUL, men åpen for å fly til diverse andre steder i området rundt, og ta oss videre til KUL på egenhånd.

I tre måneder nå, har jeg hatt liggende over 130 alerts på AwardFares.
    - Datointervall: fra 16.-21.oktober
    - Utreiseflyplasser: OSL, AMS, CDG
    - Destinasjoner: KUL, AKL, SYD, MEL, TYO, XMN, DPS, DEL, ICN, HKG, CGK
    - Cabin: Business
    - Ekskludert: flyselskaper som krever dobbel poengpris

I tillegg har jeg gjort sporadiske søk fra ARN, CPH, LHR, til diverse destinasjoner, og til/fra awardzones.

Tre måneder, over 130 søk satt opp, ikke en eneste billett! (Eller to da, siden det er det vi trenger) Det kan da vel ikke være mulig? Er det noe jeg gjør feil? Eller noe jeg åpenbart har glemt?

Eller har noen et skikkelig godt tips til hvordan vi skal komme oss østover i business i ønsket tidsrom?

Cumulus, Insomnia4u and Kniven like this.
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes EN billett AMS-KUL på tre av disse dagene, men ingen med 2 plasser i biz. Eco blir jo ikke det samme, der finnes det plass..
    Kanskje sent ute ift. at billetter ble lagt ut ca. november-24, og så er jo det store spørsmålet om det kan bli sluppet flere? (Har sett billetter med Garuda via CGK på annet tidspunkt). Eneste å grave i er om det noen muligheter via Kina hvor det er flest Skyteam-forbindelser?
    upload_2025-2-24_14-59-25.png

8. Ildfuglen

Ildfuglen Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar. Jeg satt opp mange av søkene i november 24, men på det tidspunktet hadde jeg ikke nok poeng til å dekke hele veien fra Oslo til Australia/New Zealand. Så når det dukket opp biz fra asia og nedover, så hoppet jeg på de billettene, og satset på å finne en løsning østover senere.

Det kan jo hende det dukker opp noe, jeg syns bare det er spesielt at jeg ikke har fått en eneste alert på alle de søkene. Jeg har også søkt litt på diverse Kina, men finner bare ting med flyselskaper med dobbelt poengpris eller flyselskaper vi ikke kan bruke. Finner masse med Saudia, men de legger jo bare ut én billett per flight.

Skjønner bare ikke at det skal være så vanskelig å komme seg fra "ettellerannetstedieuropa" til "ettellerannetstediasia" over et fem-seksdagers strekk.

magnusant liker dette
  9. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Det hevdes at Aerolineas Argentinas er implementert for opptjening/uttak. Hadde vært artig å høre om noen finner et sete. Plasser via Flying Blue finner jeg hundrevis av, EB null.

joskje and Rapolo like this.
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,586
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har tips til mest smidige måte å komme seg fra Sør-Amerika til Sørøst Asia? Finner ikke igjen den tråden med hjelp/tips til booking.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,180
    Bonuspoeng:
    293
    I sin tid fløy jeg med Thai 340-600 fra JNB til BKK, det fungerte aldeles utmerket. Nydelig fly!

Insomnia4u liker dette
  12. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    33
    Ringte inn i dag for å få hjelp til å bestille en reise jeg finner på nett. men jeg trenger hjelp til å ha en 2-delt booking da vi er 3 personer.(ønsker å gjøre bruk av CT)
    Denne reisen finner sted i Januar 2026.
    Agent sier han ikke har mer synlighet enn 5-6 mnd i sitt system.(Gjelder AF)
    Har andre også hørt opplevd dette?

*Til info sa han at jeg for all del måtte bestille og få dem billettert, for så å ringe inn og få lagt på CT/splitte booking i 2 i ettertid.

13. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,019
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!!

Jeg har en booking i C med Virgin Atlantic LHR-JFK t/r. Når jeg ringer inn for å legge til feeder flights fra enten Bergen, Oslo eller Stavanger på både utreise og hjemreise, så er det ikke mulig, selv om det er flere ledige bonusbilletter med SAS. Jeg har vært med på at det i Star Alliance ikke var mulig å legge til feeder flights med Lufthansa gruppen, men jeg har aldri opplevd at dette ikke har gått når det er ledige bonusbilletter med SAS. Noen tips?

14. Storbaba

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    Sprøyt! --> Agentrullett. Du kan selvsagt booke det du finner på nett og rydde opp etterpå mot endringsgebyr. De kan splitte en booking i to, men ikke legge to sammen. Det er mulig pr. tlf. å legge til CT etter booking.

benjaminbr13 liker dette
  15. Storbaba

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vanskelig (umulig?) å få lagt til SAS plus bonus til en VS-reise ut fra andres rapporter, men på Go pleier det å gå greit.

16. Tengaspinner

Tengaspinner Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Hei

Foretok en booking fra BKK-SYD, og her ble det merket at INFANT det ble lagt til en bokstav for mye i FORNAVN.

ETTERNAVN står riktig med fødselsdato.

Burde jeg være beskymret?

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,943
    Bonuspoeng:
    293
    Var det før de flyttet JNB til Sør-Afrika? ;)

(Spørsmålet var fra Sør-Amerika)

Insomnia4u liker dette
  18. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    1,019
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Takk for svar!
    Med VS, mener du Virgin Atlantic reiser? Og når du sier at med Go pleier det å gå greit, mener du da at man kan legge til strekninger i Go som tilslutning, selv om resten av reisen er i business? :) Når jeg booket i første omgang så sa kundebehandleren at hele reisen måtte bookes i samme klasse. Men hun sa faktisk at det i noen tilfeller kunne la seg gjøre å legge til legs i go om man ringte inn i ettertid.

19. Storbaba

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    VS = Virgin atlantic. Ja du kan legge til feeder i eco selv om hovedstrekning er biz, mens når man gjør første bestilling så må alle legs være i samme klasse.

20. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke så mye å velge mellom, men BsAs/Santiago/Sao Paulo via MEX til Seoul kanskje?

Last edited: 25. febr 2025
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden