Fair enough. Jeg har selv hvert pådriver og positiv til dyrere bonusseter. Men dobbelt ble jo å dra på litt vel mye kanskje.
Bookingen går ikke gjennom når jeg huker av for bruk av CT ved bestilling av t/r reise. Men det kan se ut som det går gjennom hvis jeg ikke bestiller med CT. Kan jeg da ringe inn etterpå og få dem til å legge til CT og få halvert poengbruken? Og dessuten: Billettene jeg ser er fra London. Klarer de å få ned prisen og legge til tilslutningsfly OSL-LON?
Ja. Eller det ble vel forsåvidt økt til 72 timer allerede på *A. Men kanskje manøveren som beskrives av Kvalvaag her funker fortsatt-- å finne en dummy-retur først, og deretter legge til en utreise inntil 24t før avreise? https://insideflyer.no/forums/threads/en-definitivt-siste-runde-med-lufthansa-f.20989/#post-548672
Jeg prøver meg her først fremfor å lage egen post. Vi er to stk som skal fra Oslo til New Zealand i oktober (en vei). Vi har allerede billetter i business fra Kuala Lumpur til Melbourne 22.oktober. Planlegger å kjøpe billett for siste strekket til NZ hvis vi beholder disse billettene. Det vi trenger nå er billetter fra Oslo til Asia. Forhåpentligvis til KUL, men åpen for å fly til diverse andre steder i området rundt, og ta oss videre til KUL på egenhånd. I tre måneder nå, har jeg hatt liggende over 130 alerts på AwardFares. - Datointervall: fra 16.-21.oktober - Utreiseflyplasser: OSL, AMS, CDG - Destinasjoner: KUL, AKL, SYD, MEL, TYO, XMN, DPS, DEL, ICN, HKG, CGK - Cabin: Business - Ekskludert: flyselskaper som krever dobbel poengpris I tillegg har jeg gjort sporadiske søk fra ARN, CPH, LHR, til diverse destinasjoner, og til/fra awardzones. Tre måneder, over 130 søk satt opp, ikke en eneste billett! (Eller to da, siden det er det vi trenger) Det kan da vel ikke være mulig? Er det noe jeg gjør feil? Eller noe jeg åpenbart har glemt? Eller har noen et skikkelig godt tips til hvordan vi skal komme oss østover i business i ønsket tidsrom?
Det finnes EN billett AMS-KUL på tre av disse dagene, men ingen med 2 plasser i biz. Eco blir jo ikke det samme, der finnes det plass.. Kanskje sent ute ift. at billetter ble lagt ut ca. november-24, og så er jo det store spørsmålet om det kan bli sluppet flere? (Har sett billetter med Garuda via CGK på annet tidspunkt). Eneste å grave i er om det noen muligheter via Kina hvor det er flest Skyteam-forbindelser?
Takk for svar. Jeg satt opp mange av søkene i november 24, men på det tidspunktet hadde jeg ikke nok poeng til å dekke hele veien fra Oslo til Australia/New Zealand. Så når det dukket opp biz fra asia og nedover, så hoppet jeg på de billettene, og satset på å finne en løsning østover senere. Det kan jo hende det dukker opp noe, jeg syns bare det er spesielt at jeg ikke har fått en eneste alert på alle de søkene. Jeg har også søkt litt på diverse Kina, men finner bare ting med flyselskaper med dobbelt poengpris eller flyselskaper vi ikke kan bruke. Finner masse med Saudia, men de legger jo bare ut én billett per flight. Skjønner bare ikke at det skal være så vanskelig å komme seg fra "ettellerannetstedieuropa" til "ettellerannetstediasia" over et fem-seksdagers strekk.
Det hevdes at Aerolineas Argentinas er implementert for opptjening/uttak. Hadde vært artig å høre om noen finner et sete. Plasser via Flying Blue finner jeg hundrevis av, EB null.
Er det noen som har tips til mest smidige måte å komme seg fra Sør-Amerika til Sørøst Asia? Finner ikke igjen den tråden med hjelp/tips til booking.
Ringte inn i dag for å få hjelp til å bestille en reise jeg finner på nett. men jeg trenger hjelp til å ha en 2-delt booking da vi er 3 personer.(ønsker å gjøre bruk av CT) Denne reisen finner sted i Januar 2026. Agent sier han ikke har mer synlighet enn 5-6 mnd i sitt system.(Gjelder AF) Har andre også hørt opplevd dette? *Til info sa han at jeg for all del måtte bestille og få dem billettert, for så å ringe inn og få lagt på CT/splitte booking i 2 i ettertid.
Hei!! Jeg har en booking i C med Virgin Atlantic LHR-JFK t/r. Når jeg ringer inn for å legge til feeder flights fra enten Bergen, Oslo eller Stavanger på både utreise og hjemreise, så er det ikke mulig, selv om det er flere ledige bonusbilletter med SAS. Jeg har vært med på at det i Star Alliance ikke var mulig å legge til feeder flights med Lufthansa gruppen, men jeg har aldri opplevd at dette ikke har gått når det er ledige bonusbilletter med SAS. Noen tips?
Sprøyt! --> Agentrullett. Du kan selvsagt booke det du finner på nett og rydde opp etterpå mot endringsgebyr. De kan splitte en booking i to, men ikke legge to sammen. Det er mulig pr. tlf. å legge til CT etter booking.
Det er vanskelig (umulig?) å få lagt til SAS plus bonus til en VS-reise ut fra andres rapporter, men på Go pleier det å gå greit.
Hei Foretok en booking fra BKK-SYD, og her ble det merket at INFANT det ble lagt til en bokstav for mye i FORNAVN. ETTERNAVN står riktig med fødselsdato. Burde jeg være beskymret?
Hei! Takk for svar! Med VS, mener du Virgin Atlantic reiser? Og når du sier at med Go pleier det å gå greit, mener du da at man kan legge til strekninger i Go som tilslutning, selv om resten av reisen er i business? Når jeg booket i første omgang så sa kundebehandleren at hele reisen måtte bookes i samme klasse. Men hun sa faktisk at det i noen tilfeller kunne la seg gjøre å legge til legs i go om man ringte inn i ettertid.
VS = Virgin atlantic. Ja du kan legge til feeder i eco selv om hovedstrekning er biz, mens når man gjør første bestilling så må alle legs være i samme klasse.