Det er vel ingen inndeling i soner ombord hos Widerøe? Det blir jo mye styr for CC å sjekke hvem som reiser i Flex/Smart/Mini for alle passasjerer. Det er heller ikke noen info om servering i oversikten over forskjellige billettyper her: https://www.wideroe.no/fly-med-oss/billettyper
Diamantfordel gjelder også hos wf, gratis mineralvann, gjelder nok ikke alkoholservering (bruker kun fordelen på vann siden jeg reiser til/fra jobb med WF) så vidt jeg vet. Hender også jeg får tilbud om inkludert snacks, men ikke regn med det. Forrige gang jeg reiste BGO-TRF påstod damen at fordelen kun gjaldt 1 enhet da jeg ba om vann og juice. Jeg sa at det ikke stemte men nektet å betale så tok kun vann. 5 minutter senere kom hun tilbake med juicen og beklaget seg samtidig som hun sa jeg kunne få ta hva jeg ville fra tralla.
Da brenner det visst et blått lys for (iaf. gratis) kaffe ombord på de WF-flygningene innenlands som fremdeles tilbyr det.
Nyhetsbrevet fra Widerøe nå: Coffee and Tea Service Starting March 1, complimentary coffee and tea will no longer be available on our flights. However, you can still purchase these beverages on flights operated by our largest aircraft. We apologize for any inconvenience this may cause and appreciate your understanding. We hope you continue to enjoy flying with us.
Man må vel bare forvente at service ombord, bilettklasser o.l. harmoniserer på tvers av de to nå. Er vel et ønske om å gjøre produktene så like som mulig, så overgangen mellom de føles naturlig.
Alt av servering opphører fra 01.april i år på de minste flyene D100-300. Nordmenn flest ønsker vel det slik. Widerøe kutter vann og kaffe. Dette sier passasjeren.
På søndag var de faktisk veldig på med servering på BGO-HAU. En ganske kort rute som de ofte ikke har noe servering på i det hele tatt.