400 000 EUROBONUSPOENG - Hvor går reisen din?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flying_all, 11. jan 2016.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Nærmer meg 400 000 eurobonus poeng nå og det er på tide å begynne å tenke ut hvor reisen skal gå da jeg også har en CT å bruke.

    Har aldri brukt poeng på en bonusreise før og søker derfor råd om hvor man "får mest for poengene". Business vs First, hvilke selskaper er best på dette osv. Jeg har både EBD og Amex Platinum dersom det skulle ha noe å si for valget.

    Hvor ville du reist og hva anbefaler du?
     
    Islending liker dette
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Beste bruk av poengene er med Lufthansa i First Class. Helt klart.
    Og skal du først gjøre det, bør du utnytte det ved å fly lengst mulig, og helst med kveldsavgang fra Frankfurt med dertil tidlig flight fra Norge slik at du får godt med tid i First Loungen.

    Du kan jo lese om opplevelsene her:
    https://insideflyer.no/test-lufthansa-first-class-lounge-frankfurt-terminal-b/
    https://insideflyer.no/test-lufthansa-first-class/

    Seoul og Tokyo pleier å ha grei tilgjengelighet i F. De andre er det verre med, men husk at du kan bestille tilslutningsfly for samme poengpris videre fra der F turen slutter.

    God fornøyelse.
     
    flying_all liker dette
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    flying_all and RoadKing like this.
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte ca 400K poeng i fjor fordelt på:
    - t/r Chicago for 5 pers med sas i go (som ble flyttet til plus)
    - t/r for 2 til hong kong, singapore og bangkok i First og Business (sas, thai og singapore airlines)
    - business upgrade fra go fra ewr til osl.

    Fornøyd med året :)

    First class er morro, men om det er verdt de ekstra poengene er jeg litt usikker på. Det finnes mye bra business class også (Inkkudert sas sin nye) - og da får du vær litt mer i fred for all "oppfølgingen" i first. ( kan jo være deilig å gå litt på egenhånd Også.....)
     
    Last edited: 11. jan 2016
    SASlovah4evah liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for veldig bra tips! Har vurdert Tokyo men blir litt kjedelig å bare være der i lengden. Hvordan er det å evt fly videre til et annet sted etter 4-5 dager, også med hjemreise fra dette stedet, er det mulig med CT og EB poeng, og i tillegg få first der også?

    Skjønte ikke helt det med "tilslutningsfly"? :)
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde DEFINITIVT tatt Lufthansa F til EZE om det ikke var for at jeg var i EZE / Sør-amerika forrige mnd... Da i business class vel og merke.

    Har gjort en Trip Report på dette som ligger her på forumet, for de som skulle være interessert ;)
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Wow det var en fin liste og MYE for poengene gitt - med tanke på upgrade til plus også. Heldig :eek:

    Hvor mange dager var du på hvert sted i Asia og hvordan ble flyruten? :)
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har lest litt på naboforumet om bruk av eurobonus poeng, mange som synes oppgradering er beste løsning.

    Så viss jeg feks skulle tatt meg en tur til Tokyo med SAS. Hadde det da vært best å booke i eco og oppgradere til biz med poeng ELLER å bruke poengene på en business billett med engang?
     
  10. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nei du har dessverre ikke lov til å oppholde deg på steder du mellomlander i mer enn 24 timer. Så hvis destinasjonen var Hong Kong for eksempel så kunne du bestille fly videre samme dag som du lander i Tokyo til Hong Kong. Eller til andre destinasjoner.
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Dagsopphold i Hong Kong (10 timer) og Bangkok ( 12 timer) og 3 dager i singapore som var sluttdestinasjonen.

    Oslo-Stockholm-hong kong (SAS). Hong Kong-Singaport (Singapore Airlines)' Singapore-Bangkok(Singapore airlines), Bangkok-munic (Thai), Munic - Oslo (SAS).
     
  12. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,293
    Likes mottatt:
    3,241
    Bonuspoeng:
    113
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,096
    Bonuspoeng:
    183
    Med 400 000 poeng er det jo også mulig å booke:
    T/R Europa-Asia 1(F.eks Tokyo, Bangkok, Seoul) i First for 190 000 poeng og CT
    T/R Asia 1-Asia 2 i Business for 50 000 - 75 000 tusen poeng per person

    Dette fordrer at du gidder å reise tilbake til Asia 1 etter at du har vært i Asia 2.

    Jeg har (som tidligere nevnt her inne) booket HKG-ICN-TPE-PVG-NRT-ICN-HKG i Business for 50 000 poeng og 1600 i avgifter, med alt fra 3-18 timer på hvert stopp, og da med separat billett til HKG.
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Den var ikke dum!! Men det hørtes litt billig ut i grunnen, 190K + 50K-75K x2 = ca 330K poeng for 2 pers... :eek:

    Men dersom jeg reiser til Tokyo / Beijing / Hong Kong i First, og videre i Business et sted er det vel likegreit å reise nedover til New Zealand eller Australia for å utnytte det litt lengre enn et par timer...

    Noen som har erfaring med Air New Zealand i Business Class? :)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    HKG-ICN-TPE-PVG-NRT-ICN-HKG kostet bare dette 50k i biz?
    er vel kanskje 50k poeng fra asia 1 til 2 om det er 2 eller 6 legs?
     
    flying_all liker dette
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Med CT og hva jeg vet øvre begrensning av 8 legs pr. tur vil jeg forsøkt

    OSL-(FRA/MUC)-Østen så langt syd som mulig, deretter SQ/TG til (SYD/MEL) og 23 timers connection før final destination AKL, hjem igjen ville jeg valgt AKL-BKK-OSL. Ikke alt er i F-class, men CTén og det antall poeng gir jo utallige muligheter.
     
    flying_all liker dette
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,096
    Bonuspoeng:
    183
    Asia til sonen som New Zealand ligger i (Pacific) koster 110 000 poeng per person i business. Så da klarer du jo å bruke opp alle poengene og litt til.

    @Aussie74 skrev ganske nylig et reisebrev fra Air NZ (og det ser jo ganske bra ut). :)

    Stemmer det. Koster like mange poeng om det er 2 eller opptil 8 segmenter. Forskjellen er bare skatter og avgifter.
     
    flying_all liker dette
  19. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    To halvveis relaterte spørsmål til hva som diskuteres i posten:

    1. Ved bruk av CT for en passasjer, stemmer det at t/r Norden (Europa) - Australia (Pacific) koster 90k poeng i business og 120k poeng i first class?
    2. Hva må man regne med at belastes av avgifter (skatter og fuel) i de to nevnte klassene for en slik t/r reise?
     
    flying_all liker dette

Del denne siden