Vi vurderer å dra 3 uker til Sør-Afrika i slutten av oktober/begynnelsen av november. Vi er to voksne og to barn, 1 og 3 år gamle.
Jeg har fulgt med på flere forum i det siste, og selv om det er en del smitte fremdeles der nede er det på god vei tilbake. Sist jeg sjekket var de nå på 50% av peaken som var i juni, og stadig fler blir vaksinert. Det meste er åpnet opp, men det er fremdeles veldig få turister.
Ang opptøyene som var der for ikke så lenge siden har det også roet seg betraktelig.
Jeg har lest flere reisebrev fra de siste ukene og alle har vært veldig fornøyde og sier at det absolutt var verdt reisen, selv i disse covid-tider.
Vi vurderer å fly til Johannesburg, dra på en 4-5 netters safaritur enten i Kruger-parken eller Madikwe, (Madikwe er malariafri så veldig gunstig med tanke på små barn og skal også være en meget bra safariopplevelse), for så å fly ned til Port Elizabeth, for deretter å kjøre Garden route sørover, stoppesteder: Knysna/Plettenberg Bay, Oudtshoorn (Cango caves/ostrich farm) og Hermanus (whale watching/shark-cage tours. Det finnes mange helt fantastiske små lodge/hoteller med flere ekskursjoner som er inkludert i prisen, se blant annet Grootbos Nature Reserve, Tsala Treetop Lodge, Mozaik Lagoon Lodge. Tenker å avslutte turen med en liten uke i Cape Town.
Er jo uendelig med muligheter, men vi synes dette ble en kjempefin rute
Ang bonusbilletter har vi ikke funnet noen, så det blir i så fall å stue hele familien i kvegklassen dessverre...
Vis alt...