Ingen spørsmål er dumme...håper jeg... Jeg har noen BA bestillinger via BA siden sider, hvis jeg ønsker å godskrive min AA konto i stedet, er det noe problem? Hvordan gjør jeg det? Hvis jeg skulle oppnå 50 000 miles hos AA FØR jeg rekker å ta 4 AA flighter, vil jeg likevel få 100% opptjening på miles?? ER det noen som kan gi svar på disse spm? @Bjørn Helge @tommy777 @Baldrick andre..?
Det er garantert helt uproblematisk å endre program fra ba til aa, selv om du har booket via ba.com. Hvis du ikke får gjort det via "Manage my booking" kan du alltids gjøre det ved innsjekk.
Jeg ønsker å konvertere til AA fra BA. Spørsmål: Jeg endret fra BA program til AA ved innsjekk. På boarding kortet står mitt AA nr. Men nå ser jeg at jeg likevel har fått poengene inn på BA. Hvordan skal jeg løse dette??
Det var da merkelig. Og et godt spørsmål. Ut ifra ting jeg har lest ellers, så har jeg inntrykk av at det er særdeles vanskelig, om ikke umulig!?, å endre prorgram ETTER at poengene er postet.. Men her er jeg ganske blank dessverre, men håper noen andre har innspill. Hvilket selskap fløy du med forresten?
Jeg fly med BA, jeg har ikke gjort returreisen enda. Utreisen gjorde jeg for kun 2 dager siden. Jeg sjekket ikke inn på forhånd. Jeg fikk endret til AA bonus program på sjekk inn OSL, og det står AA på boarding kortet.
Snodige greier.. Ville uansett begynt med å kontakte BA, og samtidig sørge for at det iallfall ikke henger igjen noe BAEC nummer i bookingen før returen.. Ellers er det jo mulig at de mer "drevne" her, har innspill.
Det er vanligvis veldig vanskelig å flytte poeng som allerede er kreditert, men når det står AA vil jeg tro at du har en god sak. Ta vare på boarding passet og ta kontakt med AA for å undersøke hva de kan gjøre.
BAEC tilbyr forøvrig det samme men det er bare for reiser bestilt etter man er registrert på kampanjen.
Vel, jeg avsluttet BA reisen i går og Avios og Tier er alt på konto i dag. Flott at BA er raske men jeg skulle konvertere til AA og endret til AA ved sjekk inn. Så å endre bonusordning ved innsjekk fungerer definitivt ikke.
Det var jo skikkelig kjipt. Håper dog BA og AA greier å ordne opp i det for deg. Du har jo BP'ene hvor det står at det skal krediteres AA..
Her kommer kanskje de forventede endringene på AA sitt program? Jeg her ikke rukket å finlese det, ei heller har jeg inngående kjennskap til AA så kanskje noen som kjenner AA pr idag har noen kommentarer? http://www.aa.com/i18n/AAdvantage/programDetails/AAdvantage2016.jsp?locale=en_GB @Bjørn Helge @tommy777 @Baldrick
Eg skifta frå nettopp BA, til QR og no sist til AA på grunn av det meget gunstige award-chartet. Det er to ting som gjer at eg no må finne meg endå eit nytt program å opptjene poeng i. -Antall poeng for awards har stege KRAFTIG på dei fleste aktuelle destinasjonar. Finnes ingen "sweet spots" lenger, og har faktisk dyrare awards enn kva SAS har (sett vekk frå "fuel surcharges"). -Opptjening av miles/poeng hjå AA går over frå miles flydd til kva billetten faktisk kostar. Dette betyr at mileage runs/mistake fares hjå AA er ein saga blott. Det er sjølvsagt mange som framleis vil vera lojale mot AA, og det er med det nye systemet enklare å oppnå status (men eg er hovudsakleg interessert i miles/awards), men for min del betyr det slutten på mitt (kortvarige) AA-forhold.
Har ikke satt meg inn i AAdvantage-programmet fra mars enda, men jeg digger det i hvert fall slik det er i dag. Starter i morgen på en tur til Taipei og Tokyo med CX First og JAL First på returen. Hadde booket HKG-TPE i business for månedsvis siden, leste tilfeldigvis nå at enkelte av flightene (1:40 lang!) faktisk har internasjonal First-konfig. Sjekket, og joda, flighten som gikk 35 min tidligere hadde ledig i F. Ringer AA, og noen tastetrykk senere er flighten og klassen endret. Null gebyr for å gjøre dette 17 timer før avreise, bare "have a great trip!". Herlig!