Anbefalt flyselskap til Toronto?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robamu, 14. des 2015.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til Toronto i høst og har aldri vært i canada tidligere.

    Noen erfaringer med gode selskap å fly med og evnt reiserute?
    Jeg er EBG så ønsker i utgangspunktet SA selskap.

    Hadde vært gøy å prøve Buisness, men da håper jeg på kampanjer for å bestille.

    Hvordan er f.eks Air Canada?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Air canada skal vel igang med 789 fra CPH i sommer? Ellers har jo British Airways en ekstremt snasen lounge på YYZ som er verdt inngangspengene. Spørs egentlig hvilken klasse og hvilket budsjett du ligger på. Icelandair er kjekt hvis du skal fly eco, gjør turen betydelig kortere.

    Og ikke minst, Toronto er en ekstremt kul by!
     
    Avixlo and Robamu like this.
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr AC direkte fra CPH da? Det hadde jo vært ekstremt interessant!! må få sett en del av byen ja, selvom jeg i utangspunktet blir det meste av tiden Blue montain, Ontario.
    Vet ikke hva som ville vært gode priser i eco og buisness til den destinasjon fra OSL.
    Til sammenligning fløy jeg osl-ewr med sas for 2999,- i høst ;)
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjør de, men har enda ikke funnet en "ok" pris fra den siden. Både KLM, BA og Icelandair pleier å ligge billigere enn det AC gjør via CPH.

    Merk at du må inn på aircanada.com for å bestille. sas.no skal gjerne ha deg via EWR før de sender deg til Toronto. Ifølge airlineroute har air canada 789 inne på ruten fra juni til oktober.
     
    Robamu liker dette
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    regner med det dukker opp noen "okei" priser iløpet av vinter/vår. hadde håpet å unngå EWR ja!
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å følge med! Kommer til å forsøke en tur med AC sin 789 mot høsten selv. De har også veldig nylig fått på plass flytog inn til sentrum så er lett å komme seg inn dit hvis du har en natt på flyplasshotell.
     
    Robamu liker dette
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy med AC fra CPH til YYZ for drøye 1,5 år siden. Biz på 767 var helt ok selv om det gamle setet nok kan oppleves som bitelitt klaustrofobisk. Servicen var tipptopp, så med de nye setene på 789 er det ingenting å lure på så lenge prisen er ok.
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Ser Air Canada ligger på rundt 15k t/r i biz både fra BGO og OSL i August. Fra OSL kan du velge om du vil bytte på LHR, FRA eller CPH. Ikke så halvgæææærnt det altså. Klør litt i fingrene her kjenner jeg!
     
    Robamu liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er slett ikke ille. Jeg minnes fra den tiden da jeg begynte å reise hyppig på USA (90 tallet), da var det en god deal å lande en t/r økonomi på rundt 7000 NOK. Den kunne selvsagt ikke endres eller kjøpes opp... Og man måtte være borte over lørdag (ikke at det var noe problem). I de 7000 var det også en haug med EB poeng, SAS var virkelig rause på IC den gang, fikk poeng tilsvarende en innenlandsreise på en slik tur. Til sammenligning lå en tilsvarende øko billett innenlands fort på en 3-4 laken, og der fikk du ingen poeng. Så det var veldig skjevt.
    Selv i dag så skal du jobbe litt for å komme flere tusen under 7 laken. Tatt i betraktning den store forskjellen i komfort er det lite å si på 15 laken for en biz. Ikke minst når du også får med deg en solid porsjon poeng.
    Tatt i betrakning generell prisstigning osv, så er det virkelig blitt billig å reise de siste årene. Måtte det vare...
     
  11. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville reist OSL-EWR-YYZ. Eventuelt fra CPH hvis det passer deg bedre.

    EWR- YYZ er bare et lite hopp. Med riktig billett/billetter er det mulig hvis tid,penger og interesse finnes, å legge inn ett eller to New York opphold som jeg personlig liker godt. Forøvrig lenge siden sist jeg var i YYZ.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr Air Canada business London - Toronto i dag. Skal prøve å huske å skrive om det er bra. Sitter på SK803 nå og venter på take off til London.
     
    Travellingalf liker dette
  13. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du må oppdatere etter den turen :)
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det gjennomført longhaul biz med Air Canada. Oppdaget nettopp at jeg har fløyet med dem 12 ganger i år. Men altså aldri long haul før nå.

    Rute: London - Toronto
    Fly: Boeing 777-300
    Sete: 2G - business

    Positivt:
    + veldig bra service. Gjennomgående på AC, må jeg si
    + Nokså privat. Mindre enn BA og nye AA. Mer enn UA, AA
    + Bra lounger
    + Får virkelig følelsen av business class

    Negativt:
    - Gammelt og falleferdig (bokstavelig talt. ting faller fra hverandre)
    - So-so mat

    Konklusjon:
    Har du fløyet alle de store Asiatiske i business og er ekstremt interessert i årganger og hvilken gård kyllingen kommer fra, så blir du sikkert skuffet.

    Er du en vanlig fyr fra landet, som meg, så er dette helt brillefint.

    Får du en grei deal hadde jeg lett klint til på dette. Som sagt, så får du SKIKKELIG businessclass følelse. Kanskje mer enn "min kjære BA".

    Tar-daaaa
     
    Avixlo and Robamu like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Lite tillegg. Jeg tror de, sammen med Virgin, har Nord Amerikas beste short haul business class. Bra mat (!), bra stoler, skikkelig underholdningssystem og tro det eller ei... det ser ut som om det er ledige seter i business... selv om det ikke er 100% tomt bak. Stort pluss.

    EDIT: Da var det nesten boarding complete, og da fylte de disse setene med den "vanlige gjengen". Hvite menn, 40+, med vide dresser, tumi-triller med PC-BAG-FESTE, kraftige sko (nypolerte), vide skjorter og garantert mid level managere i Tim Hortons eller kanelbolleansvarlig i Esso.

    Beklager generaliseringen, men det er fortsatt bra.
     
    Last edited: 18. des 2015

Del denne siden