.... og hva gjør man i Auckland i noen dager? Når på året er det best å reise til New Zealand? (Det er alltid en planlegging på gang og Auckland er muligens med lokalfly fra Greymouth.)
Ville bodd i Kristiansand istedenfor. Tror ikke det er mye hotell i Aukland. Mulig du finner noe i Vennesla? Sorry, kunne ikke dy meg
Vi bodde på Hilton Auckland og var godt fornøyd med det hotellet. Sentralt og med fin beliggenhet helt ved kaikanten. Jeg vil tro den beste tiden å reise på er når vi har vinter her hjemme. I alle fall om man ønsker mest mulig sol og varme, men når det er sagt så er visst somrene der nede også veldig variable værmessig. Viss jeg skulle tilbake til Auckland for bare ett par dager og ikke hadde prøvd det før så ville jeg ha valgt å ta en dagstur til Hobbiton den ene dagen og vintur den andre dagen. Vi fikk ikke prøvd sistnevnte, men har planer om å prøve det i vinter når vi skal til Christchurch. Vi slo også ihjel noen timer med båttur i området utenfor Auckland og det var også en hyggelig opplevelse.
Planen er å fly direkte til Christchurch og ta toget over fjellet til Greymouth og fly et sted derfra til Auckland ... Noen som har testet trikkerestauranten i Christchurch? http://welcomeaboard.co.nz/christchurch-tram/tram-restaurant/
Vi bodde på noe som heter Grand Hotel(?) i Auckland. Ligger rett ved siden av tårnet (som jeg ikke husker hva heter) og busstasjonen. Derfra tok vi buss til Hobbiton og Waitomo glow Worms caves. Begge deler anbefales på det sterkeste!
Er vel ikke så mye flyplasser i nærheten der vel? Ikke som har direkteruter til Auckland uansett. Da må du opp til Nelson, men det er egentlig ikke mer enn en 5 timers kjøretur.
Hvis du har Thon/GHA status så anbefaler jeg Rydges. Sentralt og bra. Fikk beholde rommet til kl18 som passet meget bra. Fikk også et morsomt "drink kit" på rommet.
Du finner sikkert noen tips i denne utmerkede tråden av @Herlov https://insideflyer.no/forums/threads/lhr-sin-akl-sin-ams-singapore-airlines-a350-a380-b777-c.8578/
Rett sør om Greymouth er det et friluftsmuseum med bl.a. en gammel jernbane, mye interessant historie om hvordan europeerne besatte New Zealand. Jeg syns det var verdt noen timer der.
Kan ikke huske det, men det stemmer sikkert når du sier det. Vi kjørte Harley så det var ikke så viktig med fly da
Ja, så det nå at det lå en liten sak der. Fly går kun til Christchurch, så må mellomlande der for videre flight til Auckland. Men Nelson var en trivelig liten by det. Skal dere kjøre via Arthur's Pass? Da anbefaler jeg at dere tar en fjelltur opp til Avalanche Peak. Fantastisk tur.
Godt tips @kosvines! @Eddie47 : Hvis dere stopper oppe i Arthur's pass så vær oppmerksom på de de fuglene som svermer rundt kafeen, de rapper ting og hakker hull i seter før du vet ordet av det.