Auckland og Christchurch i BIZ med Singapore

Tråd i 'Reisemål' startet av Raffel, 15. mars 2017.

1. Raffel

Raffel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Hei! Etter å ha fulgt med på forumet en periode ble det delvis på impuls kjøpt business billett til Auckland med retur fra Christchurch en sen fredagskveld ;) Har lest igjennom forumet så seterad 96 samt BTC er allerede i boks.

MEN hva gjør man når man har 14,5 timer stopp i Singapore? Noe man absolutt bør få med seg før flyet går videre på kvelden?
    Noen anbefalte lounger på FRA (Air canada maple leaf?),SIN,CHC og CDG? (Har EBG)
    Tips i Auckland og Christchurch? Tur til Waiheke for vinsmaking er foreløpig eneste på lista

Takker for tips

Darkcho and CrotchRocket like this.
  2. Raffel

Raffel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Har forøvrig 3 dager i Auckland og 3 i Christchurch

3. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Auckland:
    Ta en tur opp i Sky Tower. Fantaaastisk utsikt! "Frittfall" ned om du ønsker...
    Noen minutter med buss, og du kan besøke MOTAT: Transport/motor-museum og teknologi (type VilVite, Bergen) på ett sted. Med i billett er også en kort trikketur (type gammel) til flymuseum. Hopp av på zoo (tillegg) om det er ønskelig.
    Spis gjerne i havnen eller langs bryggen (Viaduct/Wynyard Quarter). Noen sinnsyke yachter/seilbåter å se...
    Bo gjerne på Rydges om du har Thon/Discovery status.
    (Sete 11A er utmerket om du har 777 en av veiene)

God tur!

kaijoar liker dette
  4. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Raffel liker dette
  5. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Raffel liker dette
  6. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    He he ser ut som vi alle liker mye av det samme: tårnet, Giapo iskrembutikk, MOTAT, trikk fra 12hundretallet, flymuseum, zoo og Hobbitun er obligatorisk og kult i Auckland.

Alle Uber-sjåførene vi snakket med syntes vi burde vært i Christchurch, så tipper det er mer koselig og finere natur der.

Når det gjelder Singapore/Changi ville jeg bodd 6-7 timer på Aerotel i terminal 3 for å sove litt, stukket ned på 7-11 og kjøpt blått potetgull, slækket i penthouse-poolen (gratis for aerotel-gjester) mens man tar en drink og titter på alle flyene, gått i butterfly garden og så evt. Bestilt 2-timers bussturen som Changi arrangerer på nettsidene.

Kul flyplass, og skikkelig sært å bo i terminalen og ha en 7eleven rett ned rulletrappa for å handle dagligvarer i.

Husk å bestill hummer på vei ut av Changi, og å teste SQ sine unike drinker på flyet.

Det frister faktisk å gjøre denne turen igjen, selv om vi gjorde den bare for et halvt år siden. Kanon tur

Last edited: 16. mars 2017
    Raffel and Petter B-C like this.
  7. peterfox

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjør samme turen igjen i slutten av august. Vet ikke helt hvorfor. Det er slitsomt, men så utrolig gøy. Flybilletter i Business Class er blitt "alt" for billige.

RoadKing and Raffel like this.
  8. Raffel

Raffel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for tips, da blir det en tur i Sky Tower så får vi se om vi våger oss ut på "balkongen". 11A var dessverre allerede tatt på vei ned, men fra CHC-SIN har jeg og reisefølget som jeg møter i Auckland reservert 11D og 11F

Får se an formen når jeg lander men et par timer på øyet er nok ikke helt feil og Aerotel så strøkent ut. Ellers så tror jeg det ikke er noe problem å svi av et par timer (dager?) på flyplassen. Hummer er bestilt :D

OG bra er det. På tide å overgå turen jeg hadde i SAS plus for 6 år siden til EWR

Ursa liker dette
  9. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken lounge på changi for å få tilgang til dusj?

.....og slapp du inn med ankommende biz bilettt, eller var det den videre flighten på kvelden som gav deg tilgang ?

10. peterfox

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde sjekket hele "billett"-stammen i gjennom. Brukte vel en blanding av sjarm og kløkt (ha-ha)... Hadde Boarding pass for videre tur.

http://peterfox.no/bonusprogrammer/tusenvis-av-sas-eurobonus/
    Ny mulighet - slutter 27. mars

11. Raffel

Raffel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Ser på sq.com at SilverKris loungen har dusj

12. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Silverkris har dusj ja, men vær obs på at det er små, trange dusjrom med dårlig ventilasjon. Etter en god og varm dusj blir det jækla klamt der inne.

13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes jo flere SilverKris lounger på Changi. Avhengig av terminalen du er på.

Jeg mener jeg har sett etter det tidligere og ikke funnet - men det har nok kanskje vært på videre reise innen Asia (T2 ??) så da har nok det ikke vært på terminalen der de fleste Europaflyene kommer inn.

Antar det er den store Silverkris (T3??) dere har funnet dusjen da ?

14. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Med 14.5 time i Singapore rekker du fint en dag i byen.
    Singapore sling på raffles, med tilhørende kasting av peanøttskall på gulvet hører med. En tur til little India for lunch er allright. Mange morsomme spisesteder med lunch på bananblad der.

Raffel liker dette

Del denne siden