Avbestilling SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av n0gga, 10. okt 2018.

  1. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann.

    Jeg har for et par uker siden bestilt tur/retur fra EVE til ALC for familien. Vi kjøpte hele reisen i SAS Plus for å kunne avbestille dersom Norwegian kom med direkterute som ville gitt oss lavere pris.

    Nå har Norwegian kommet med direktetur, og jeg har bestilt denne i stedet for, men nå får jeg ikke til å avbestille reisen hos SAS.
    Har prøvd å trykke på "endre reise" inne på sas.no, men da kommer jeg til en blank blå side uten valg. Dersom jeg gjør det samme i appen får jeg kun valget om å "rebooke", og at jeg må kontakte kundeservice for å avbestille. Er dette standard prosedyre? Får litt hetta av tanken på at jeg nå sitter med to reservasjoner for samme dag i sommer, og er bare litt stressa for å ikke bli kvitt den ene.

    Er veldig sikker på at jeg bestilte ordinær SAS Plus (noe som fremkommer av kvittering), og at det her stod at billettene var refunderbare. SAS Plus Saver er vel refunderbare mot en avgift, men gikk ikke for denne.

    Noen som har noe beroligende å komme med her?

    Takk,
    Marius.
     
  2. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Her er screenshot av hvordan det fremgår at plus er valgt:
     

    Attached Files:

  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    559
    Likes mottatt:
    552
    Bonuspoeng:
    93
    Kontakt kundeservice i morgen? Hvis du finner billettklasse på bestillingen din så finner du også ut hvorvidt det er en sas plus saver eller fullverdig sas plus.
     
  4. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    695
    Likes mottatt:
    2,397
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt flere SAS full flex billetter som jeg ikke har kunnet avbestille online. Kundeservice gjør det over telefon.
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,969
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    Alltid på telefon (unntatt innenfor 24 t). SAS henger etter på teknologien her.
     
    furlong liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    18,210
    Likes mottatt:
    66,882
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nok ringe SAS. Avbestilling på nett er alt for avansert for SAS IT.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,326
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, har ringt og e-postet alt for mange ganger for å avbestille.
     
  8. furlong

    furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Enkleste er å bruke avbestillingsskjemaet synes nå jeg
     
    Scandipendler and Chrisljo like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,488
    Likes mottatt:
    34,162
    Bonuspoeng:
    293
    Husk også å følge med på at du faktisk får igjen pengene. SAS har en tendens til å "glemme" det...
     
    n0gga liker dette
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,824
    Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg gjorde dette nylig, og etter seks-sju dager fikk jeg avbestillingsbekreftelse og pengene tilbake. Mindre bryderi enn å henge på telefonen en halvtime.
     
    furlong liker dette
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    1. Ta frem mobilen,
    2. Ring SAS,
    3. Si at du vil avbestille turen,
    4. Turen er avbestilt og pengene kommer på konto
     
    Skarven liker dette
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,249
    Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Sende mail til diamant/ebg mail. De order resten.
    Gjorde det selv i forrige uke, svar samme dag og pengene på konto etter 1 god uke ;)
     
  13. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Takker for alle svar her - ordnet seg etter en telefonsamtale ja.
    Skal følge med på AMEX-kortet om pengene kommer i retur, helt utrolig dersom det er noe som "glemmes av" :confused:
     

Del denne siden