Bahrain

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 13. febr 2024.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal til Bahrain i månedsskifte februar/mars for å se på Formel 1.
    Er det noen med erfaring fra Bahrain generelt og F1 der spesielt?
    Skal bo på The K Hotel (siden de har gratis shuttle t/r banen).
    Det er både F1, F2 og F3 denne helgen så fredag og lørdag blir nok store deler av dagen brukt på banen (løpet er på lørdag denne helgen), men søndag har jeg åpen. Flyr hjem rundt midnatt, natt til mandag.
     
    AirMags and Squanchy like this.
  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen erfaring derfra enda, men skal selv til Hungaroring i år, og har plukket opp mye bra erfaringer og tips fra https://www.reddit.com/r/GrandPrixTravel/

    Rått å få med seg sesongstarten når alt er ukjent og "hvem som helst" kan vinne da :D Håper du får en kul tur, del gjerne erfaringer her på forumet!
     
    indahla liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,005
    Bonuspoeng:
    183
    Var der på Søndag, ankom med Gulf Air fra Dubai.

    Utrolig bra flyplass. Virker som de fleste turister flyr videre og ikke går ut. Vi var eneste som gikk til passkontroll. 145 kr for visum (on arrival). Ingen kø.

    Var litt forvirring rundt valutakurs. Tok en taxi til byen, kom på 7400 BHD. Det er 210 000 NOK. Fant ut at det var et lite komma der, 7,400 BHD :D så det kom på 210 NOK.

    Ellers så er Manama ikke en by man går rundt i på lange avstander slik som i Dubai. Men Dubai er hakket værre, der må man alltid ha taxi eller transport for å komme seg lengre avstander.

    Ved avreise brukte vi 5 minutter fra vi gikk ut av taxien til vi var ved gate. Kun handbaggsje og innsjekket på forhånd. Ingen kø i pass eller sikkerhet. Gate kommer opp ca 1 time før avgang. Trafikken i 17:00 tiden var ikke så veldig ille heller, men greit å beregne god tid uansett.

    Kan ikke så mye om F1, men det var MYE reklamer om det i hele byen samt racing flagg hengende over alt. De er nok stolte over å få arrangere det. Møtte bare på hyggelige folk i Manama.

    God tur :)
     
    indahla and Upsaker like this.
  4. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    53
    Litt off-topic, men kom gjerne med en oppdatering på opplevelsen. Sitter å leker med tanken på en tur til Abu Dhabi i år, eller eventuelt Bahrain neste år for F1 :)
     
    indahla liker dette
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det :) Gøy at det er F2 og F3 også.
    Og takk for tipset!
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis visum ifm F1 :) Ikke det at 145,- er så mye :)
    Tips ang transport? Har de Uber, Grab eller noe?
    Bestilte forresten transfer fra flyplassen til hotellet via hotellet. De skulle ha 7500 BHD. Fant, som du, ut at det er 7,5 :)
    Vet du hva som finnes av lounger med *A på flyplassen?
     
    Last edited: 16. febr 2024
    flying_all liker dette
  7. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke vært i Bahrain, men Abu Dhabi i fjor, og det var utrolig bra. Fortsatt ledig bonus seter 4 - 9 desember med Turkish ser jeg.
     
    Squanchy liker dette
  8. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Kult at flere fly nerds liker formel kjøring! Burde jo samkjørt en felles insider tur på dette i fremtiden, eller treffes i sentrale strøk for å dele erfaringer over et glass. Har også vært en del rundt på løp, og flere plasser det passer å kombinere med poengreise. Riktig god tur!
     
    AirMags, indahla, Upsaker and 2 others like this.
  9. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    263
    Bonuspoeng:
    53
    Blir fort en tur ned dit i år. Må bare se litt an på om det blir andre reiser rundt den tiden. Blir hvertfall å se et løp i år, men helst i Asia tenker jeg. Må jo nesten få med meg siste året for Lewis i en Mercedes bil ;)
     

    Attached Files:

    • clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      1
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke vært i Bahrain, dog ganske mye på jobb hos naboen Qatar/Doha. Jeg vet ikke om du har gjort det før, men for motorinteresserte er det en ting som gjelder: få med en dag med dune bashing! Det setter våre utfordringer med fremkommelighet på snø og is i et nytt perspektiv.
    Viktig med en skikkelig operatør med ordentlige biler. Uforglemmelig.
     
    holmen liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Har forsøkt å få det til, men det meste jeg finner er fra Dubai..
     
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,320
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det ser ut som den øya rett og slett ikke har sand nok til ekte dune bashing. Prøvde bare et enkelt Google søk før jeg foreslo dette, og da kom det opp masse fra Viator og andre, men det var nok bare betalte lokkeannonser.
    Synd da det er en opplevelse.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Neste gang!
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe :cool: Ja finnes mange Uber der. Vi flydde Gulf Air, så sjekket ikke noe lounge
     

Del denne siden