Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    2,006
    Likes mottatt:
    7,775
    Bonuspoeng:
    183
    Her kan du dele erfaringer eller stille spørsmål som gjelder Bali
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    2,006
    Likes mottatt:
    7,775
    Bonuspoeng:
    183
    En aktivitet som anbefales å gjøre dersom du besøker Bali er sykkeltur. Da får du beveget deg rundt på et rimelig stort geografisk område og følgelig får du sett mye.
    Bintang Downhill Cycling kan være et alternativ.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bali, ja. Mitt favoritthotell på kloden finnes der. St. Regis Bali Beach Villa. Ingenting som slår det ;)
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    2,006
    Likes mottatt:
    7,775
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan det se ut som at neste vinters avbrekk kan gå til Bali. Jeg har vert der før, men da bodde jeg på det mest kummerlige hotellet jeg noen gang har besøkt i utlandet. Den fadesen skal ikke gjentas.
    Tenkte først å bo noen få dager oppe i nærheten av Ubud og avslutte på stranden. Vi liker å spasere tur rundt i nærområdet og besøke lokale vannhull så hotellet ved stranden bør ikke være veldig avsidesliggende.

    Jeg hadde satt stor pris på innspill, gjerne med en begrunnelse, til bra steder å bo. (+2000,- pr natt er UAKTUEKLT, slikt dekker ikke apanasjen fra staten) :)
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Grand Hyatt Bali er ganske OK. Prisene ligger på rundt 140 daler natten for tiden. Som Diamond fikk jeg tilgang til loungen med bra tilbud hele dagen, oppgradert til suite som var på 156 kvadrat. Ikke verdens beste hotell, men mer enn ok.

    Bodde der for ca. 4 år siden
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Alila Ubud koster fra 220 USD per natt i desember/januar. Var bare såvidt innom det i mai. Men fyttikatta for et lekkert hotell!
    Kommer en forsideartikkel om det om ikke så lenge :)
     
    Ruby liker dette
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Elo, SASDC8 and Henning like this.
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Nå fikk jeg skikkelig lyst til å besøke Bali og Lombok! Takk gode artikler Cecilie :D
     
    Cecilie liker dette
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) Det inspirerer til videre arbeid!

    Jeg likte Bali og Lombok godt på hver sin måte. Oberoi på Lombok er desidert favoritten, men Alila i Ubud var favoritten på Bali. Reiser gjerne tilbake på ferie senere :)
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har tips til steder å bo i Seminyak-området? Solotur for å besøke noen venner i en villa. Blir nok lite tid på rommet, så billig er bra.
     
  11. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Vi bodde på The katamama i sommer og var veldig fornøyd. Da får du også VIP tilgang på Potatohead hvis sånt frister.

    For et rimeligere alternativ så er Room & vespa verdt en kikk.
     
    bighc and Upsaker like this.
  12. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Anantara på Seminyak er bra, dog ikke spesielt billig. De har et relativt ok hotell på Ulu Watu. Nusa Lembongan er verdt et besøk hvis man vil dykke. Lombok er bra, Katamaran og Qinci Villas. Gili-øyene har passert sin storhetstid.
     
    Upsaker liker dette
  13. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Selv synes jeg Bali er realtivt oppskrytt, spesielt sørspissen, men har noen erfaringer å dele også

    1. Skaff privatsjåfør som kan kjøre dere rundt på øyen etter Lonely Planet eller annen guide. Koster ca ~400 for en hel dag ekskludert tips, og er vel verdt det fremfor å kjøre selv. Trafikken er galskap. Disse kjenner også til noen bortgjemte perler.

    2. Maten i Seminyak er god. Potato Head hadde overraskende god mat til å være en beach club, og jeg anbefale Mama San som etlitt upscale/hipt sted å spise. Cevichen der var absolutt fantastisk.

    3. Ellers hadde jeg dessverre lite til overs for Seminyak og Kuta. Skittent og bråkete. Men om man skulle være mer anlagt for det som følger med (utesteder etc) så er det sikkert bare å kjøre på.

    4. Sjømat på stranden i Jimbaran. Sjekk Made Bagus på Trip Advisor. Kostet litt mer enn de andre restaurantene, men for ca 600NOK fikk vi en drøss med øl/vin pluss tallerkener med grillet fisk, hummer, krabbe, kreps, muslinger osv. Smakte fantastisk godt.

    5. Ubud; Ikke den kulturelle bomben du forventer etter å ha lest på internett, men leter du litt og kjører litt rundt får du sett flere flotte bygninger og natur!

    6. Det er mye fint i innlandet både av jungellandskap, fossefall og fjell. Vi gikk op Mount Batur, en aktiv vulkan med utsikt bort til Agung som har utbrudd i disse dager. Det var en flott tur som også var relativt kort og ikke altfor krevende.

    7. Hidden Canyon ikke altfor langt unna Seminyak/Kuta/Jimbaran med bil. En liten dal som snegler seg igjennom jungelen. Er det regntid er det umulig å gå igjennom her, men det var ganske kult å klatre/svømme/gå rundt her en formiddag. Flott fargespill mellom elv/fjell når solen står på, og erosjonene i fjellet gir opphav til flotte bilder. Jeg synes dette var ganske fascinerende, men det kommer an på øyet som ser kanskje.
     
    Stuttfeiten, Upsaker and Lnbre like this.
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for tipsene! Tar gjerne i mot flere tips til både mat, utflukter og aktiveter i tillegg til hotell. Har en uke der nede i mars.
     
  15. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    536
    Likes mottatt:
    4,883
    Bonuspoeng:
    93
    Bra tråd! Passer bra siden jeg drar dit en uke i vinterferien med samboer og to ungdommer. Tar også gjerne i mot tips om utflukter og aktiviteter.
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    Room and Vespa sine villaer kan jeg anbefale på det sterkeste. Har bodd på de to nærmest Seminyak Square - tror det er nr 2 og 4. Strøkne, og fantastisk verdi for pengene.

    Vi er her nede en måned nå, så kan svare på det meste (tror jeg) :)
     
    Travellingalf, Upsaker and Xflipper like this.
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Par som skal dit i sommer. Noen tips til hotell? En god kombinasjon av nærhet til byen, samtidig som vi ønsker kritthvit strand og deilig utsikt.

    I utgangspunktet ikke satt noe budsjett for oppholdet, men 400 USD pr. natt er absolutt ikke aktuelt :p

    Tenkte å ta en romantisk aften, hvor vi skal reise litt bort, og bo på et ultraromantisk hotell for en natt. Forslag?
     
  18. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    502
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har erfaring med Sofitel?

    Er det i nærheten av noe sivilisert?

    Er det en fin strand utenfor hotellet?
     
  19. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Som nevt tidligere i tråden så var vi veldig fornøyd med The Katamama. Dette ligger rett i strandkanten i det populære Seminyak området, kort vei fra masse restauranter og cafeer. Vær obs på at det er ganske "busy" i selve Seminyak, men hotellet er trukket tilbake fra kaoset og ganske rolig.

    For romantikk så er Suarga Padang Padang en slager. For mer info om hotellet og andre gode Bali tips sjekk ut @bighc sine fortreffelige artikler

    Legger ved litt bilder fra vårt opphold på Katamama og Suarga.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]
     
  20. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd på Sofitel et par ganger og har en booking for 7 netter nå i februar. Stranden er helt ok, og det er ikke lange veien rundt på Nusa Dua eller opp til Seminyak. Veldig fornøyd med hotellet og servicen sist opphold.
     

Del denne siden