Beste hodetelefoner til fly?

Tråd i 'Off-topic' startet av mariusbb, 22. mars 2023.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Skal ut og reise på økonomi til USA etter påske, og lurer på om noen har anbefalinger til beste støyreduserende headset? Et raskt google-søk sier Sone WH-1000XM5, men kanskje noen her har noen erfaringer?
    På forhånd takk!
     
  2. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv brukt sony wh-1000xm3 i noen år, men synes de tar litt mye plass. Gikk derfor over til wf-1000xm4 (bare propper). Meget fornøyd med de iallefall.
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    3,484
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt WH-1000XM3 noen år nå, støydempingen er god og lyden er bra etter litt justering. Flere timer i fly er uproblematisk. Forventer ikke at XM5 er noe dårligere.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i dette.
    Jeg har tidligere reist med wh-1000xm2 i lang tid da jeg føler de isolerer bedre en alle QC variantene jeg har hatt, men etter jeg kjøpte wf-1000xm4 har det store headsettet blitt liggende hjemme...
    De er rett og slett suverene, men litt store og ikke så enkle å få til å sitte 100%.
    Så på en langtur er det nok fint med over-ear, mens på intra-Europa så tenker jeg nok proppene gjør susen.
     
  5. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    I stedet for å starte en egen tråd, spør jeg her:
    Kan man koble headset til skjermen i SAS Business med Bluetooth? Har alltid brukt eget headset med ledning, men nå har jeg fått støyreduserende ørepropper og lurer på om jeg kan koble de til med Bluetooth? I så fall kan jeg spare litt plass i håndbagasjen ved å la headsettet bli hjemme.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du vel ha en sånn blåtann-mottaker som du kobler i hodetelefonutgangen, tror jeg? Eller så kan du jo bruke de du får utdelt på flyet. De er ganske greie.
     
  7. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, kanskje jeg heller skal bruke de jeg får utdelt når jeg skal se på noe på skjermen. Kommer nok til å se mest på nedlastede filmer og serier på iPad'en uansett...
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke native. Det finnes noe som heter Airfly som kan hjelpe deg. De kobles til hodetelefonutgangen og så til dine hodetelefoner. Har hatt lyst på sånne selv, men ser så lite på film at det ikke gir mening.
     
    Last edited: 03. okt 2024
    Claus liker dette
  9. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Skal ut å fly på SAS A350 og har med meg noen medreisende bak i bussen.

    Hvordan kan man bruke eget headset i SAS Go på A350? Holder det med vanlig AUX ledning eller må man ha en dobbel AUX som fremme i Business?

    Hvor kobler man den til? I seteryggen ved skjermen, eller på armlenet?
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det er vanlig mini-jack. Man får utdelt noen fæle ørepropper gratis, så ta med eget om du kan.
     

Del denne siden