Beste kaffe på fly - hvor, hva?

Tråd i 'Off-topic' startet av tefjalestad, 01. april 2024.

  1. tefjalestad

    tefjalestad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Etter å ha flydd en del de siste årene har jeg fundert litt over den dyre begredelige kaffen man vanligvis blir servert, og hvorfor det på død å liv skal serveres pulverkaffe på de fleste fly. Nedrig..

    40+ kroner for en pulverkaffe er vel for meg over tålegrensen, ikke nødvendigvis økonomisk, men har mer med stadig synkende humør i slike tilfeller...

    Tenkte folk kanskje kunne dele hvor de faktisk får GOD kaffe på fly?

    For min del går overraskende nok mine billigste billetter av med beste kaffe, med Ryan Air sin "Freshly Brewed Lavazza" er den beste kaffen til nå. I motsetning til alle andre som kjører pulver, så er denne faktisk litt frisk og god siden de selger en slags kaffekopp med filter, slik at kaffen faktisk er vanlig kaffe og ikke pulver.

    Sitter forøvrig å venter på en flytur til Oslo-Doha-Brisbane med Qatar ned for 3 uker med jobb, og Singapore/SAS fra Sydney-Singapore-Køben-Oslo hjem igjen. Alt flyes i økonomi/økonomi pluss, så da får jeg testet kaffen der også, da jeg ikke har fløyet noen av disse før.
     
    freddyen liker dette
  2. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    113
    Det dukker opp noen flyverter på TikTok innimellom, av typen "5 ting jeg aldri ville gjort på et fly". De fleste tar med "Ikke gå barbeint på toalettet (det er IKKE vann på gulvet!)". Men noen nevner også at disse beholderne med varmt vann til kaffe og te ALDRI blir renset. Nå vil vel temperaturen ta knekken på det meste, men for sikkerhets skyld drikker jeg nå kun Carlsberg.
    Som en kuriositet, på dagens flygning BGO-ARN ble det ingen varme drikker, for vannkokeren var ødelagt.
     
    tefjalestad liker dette
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Austrian i business på long haul har relativt bra kaffe, om ikke annet en interessant kaffemeny.
     
    tefjalestad liker dette
  4. tefjalestad

    tefjalestad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Kan hvertfall melde om at Qatar sin kaffe var heslig og tynn. Mulig man får en oppgradert kaffe om man har oppgradert sete. Flyr hjem fra Sidney idag, med Singapore Airlines, fikk ikke oppgradert SYD-SIN da alt var fullt, så får jeg prøve igjen på SIN-CPH om det er noen seter ledig.
    upload_2024-4-18_5-28-11.png
     
    freddyen liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    LH B747-8i biz i 2.etg har en sånn kaffeputegreie, og den espressoen var helt grei.
    Ellers banker Austrian det meste av kaffe, de kjører ikke pulver
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Jamaica Blue Mountain på SQ First slår vel det meste jeg har erfart.
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    Tja....skal vel ikke lenger enn til SAS i Biz hvor du får en ganske god nylaget espresso (Fra Illy tror jeg ?). Det er vel blant de bedre.
     
    Spielhaug liker dette
  8. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Ethiopian tuller ikke med kaffe på biz. Live brygging over kull i biz loungen, også.
     

Del denne siden