BESTE PE-CLASS

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av flyhigh, 23. aug 2018.

1. flyhigh

flyhigh Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som kan gi rangere hvilket selskap av disse som har den beste Premium Economy Class basert på både hard og soft-product?

1) BA
    2) AF
    3) LH

Stikkord i rangering: innskjekk på bakken, FT, loungetilgang, mat/drikke, sete, service, Inflight entertainment o.l

2. vthise

vthise EBD

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

Jeg har prøvd PE til både AF og LH. De har forskjellige kvaliteter. Jeg liker å kunne legge ned ryggen, og der opplevde jeg at AF ikke har samme funksjon (den "sklir" i skallet), og trykker da bena fremover. Det er selvsagt en fordel om du har en stol foran deg, men stort sett er jeg så tidlig ute at det ikke er et problem.

Mener å huske at AF var akkurat litt bedre enn LH på mat. Hva gjelder FT, lounge hadde jeg gullkort i begge allianser når jeg brukte produktet, så hva det var billetten gav, og hva som var kortet husker jeg ikke.

fmichael6 liker dette
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg ikke flydd AF eller LH i prem-eco, men har en del flighter hos BA i prem-eco (eller WTP som de kaller det). Skrev senest i april en rapport om WTP i BA sine to varianter på 747:
    https://insideflyer.no/forums/threads/world-traveler-plus-til-jfk.10898/

BA gir ikke tilgang til lounge, FT, business check-in eller priority boarding. Eller, du slipper inn før eco på gruppe 3 mens eco er gruppe 4. Dette funker suverent på LHR, men litt hipp som happ på utestasjoner. Om du ender opp med en gammel 747 er setet ikke allverdens å skryte av, og som du ser fra rapporten over så MÅ man ha med seg egen tabb på de gamle skranglekassene. Men hva gjør man ikke for å fly jumbo ;)

På 787 og a380 har BA sine "nyeste" seter, og her synes jeg setet er meget bra og skjermen likeså (fra a380):

Maten er helt grei (har ikke bilder dessverre), men frokosten er laber. Har du 3 turer med BA i WTP så får du sølvstatus og følgelig OW Sapphire, som gir tilgang til alt det WTP ikke gir tilgang til.

4. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden