Beste plassering for 2x i SAS LH

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av obay, 07. juni 2017.

1. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    I forbindelse med at jeg må øke kred'en på hjemmebanen så sender jeg fruen og en venninne på bonustur med SAS. Turen går til NY og det er satt opp med A330 (C klasse).

Jeg vil tro at midtsetene er mest hensiktsmessig men hvilke rader er det disse setene er nærmest? (jup - skravla går nok non-stop).
    Samt hvor er det best mtp varme? Altså hvor er det kaldest og lettest for å få litt søvn.

Takker.

Xflipper liker dette
  2. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fremst midt på passet mademoisellen og meg veldig bra. God plass og lite trafikk, men så varmt at jeg ikke fikk noe søvn. Vet ikke om det er bedre bak.

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Første rad og i mitten frem til(1D og 1F) EWR. På returen ville jeg hoppet noen rader bak pga bråk fra galley da man antagelig vil ha noen timers søvn f.eks rad 4.
    Styr unna de bakerste rade om mulig pga støy fra bakre galley og toaletter. Det er litt støy forran også, men de styrer enda mer bak.
    https://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330_B.php

4. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Første rad i midten.. Da slipper du galley bak deg, du får servering først og ingen ser på deg når du går til toalettet:)

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 1D og 1F til IAD den 08.07
    Tror det er helt fine plasser

RoadKing liker dette
  6. Sebastian

Sebastian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    1D/F er fine seter, det er minimalt med folk som flyr rundt dere. Kun crew og det skjer ikke mye foran i galley, de bruker hovedgalley som er mellom Plus og Business. På A330 er det heller ikke toalett foran da dette er sperret av for crewet.

Fredrik81 liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    De setene er som er nærmest hverandre er egentlig 1A/D, 3A/D, 5A/D og 7A/D. Selv om det er midtgang mellom har de bordene på hver sin side. Ellers er alle D/F-setene like lette/vanskelige å snakke mellom. Du må sitte litt fremoverbøyd.

Fredrik81 and Krjemb like this.
  8. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke rad 1, 3, 5 og 7 speilvendt i forhold til 2, 4, 6 og 8. Det vil si at brettet mellom de mitterste setene er på like store, siden alle setene på samme rekke har "PC-bordet" på samme side, men motsatt siden av rekken foran og back. Ref linken min:
    https://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330_B.php

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. Og derfor er 1A/D, 3A/D, 5A/D og 7A/D de eneste som ikke har "vegg" mellom seg.

10. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for bidrag! 1D og 1F er setene jeg har opprinnelig booket og holder vell da fast på disse.

Fredrik81 liker dette
  11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Se 6:19 ut i videoen

Så ser det ut som veggen er like stor på alle radene.
    Sitter man på D på partalls rekkene så vil du se på F veggen. På odde talls rekkene så vil de i F se veggen til de i D.
    Om man reiser alene så bør man velge partalls rekken på A og Oddetalls rekken for H for å få mest mulig skjerming.

Last edited: 08. juni 2017
  12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Veggen er mye bredere på den siden bordet er på. Derfor sitter man nesten nærmest hverandre og med minst vegg på 1A/D, 3A/D, 5A/D og 7A/D fordi de har bordet på ytterkant begge to.

13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det jeg som tuller :p
    Trodde du snakket om D og F ikke A og D. My bad :(
    Syns selv det er best å sitte i mitten, for det er ikke noe særlig å snakke over midtgangen også mener jeg at setene er bitte litt offset.

14. pondus

pondus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har sittet på 1D/F og som kan si noe om avstand til skjermen? På diverse bilder/video ser det for meg ut som skjermen blir vel langt unna, men det er kanskje ikke noe problem..?

15. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    For min del var det intet problem i hvert fald

pondus liker dette
  16. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det gikk greit, reisefølget syntes avstanden ble for stor. Fjernkontrollen fant vi ikke, men har funnet den senere, så den skal finnes. Fordelen er jo at det er meget god plass på 1D/F. Du kan lese mer om min opplevelse her: https://insideflyer.no/forums/threa...ph-pvg-cph-osl-med-sas-plus-og-business.8372/

pondus liker dette
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt flott å sitte på de setene ... avstanden til skjermen er helt grei ...mor koste seg godt i 1F

Det tok litt tid før jeg fant ut at jeg kunne plugge Bose settet i et hull like til høyre og ikke i skjermen ... (1D)

pondus liker dette
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset!!

Eddie47 liker dette
  19. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og fruen sitter på flyet mot Beijing nå. Har 1A/D. Kan fint snakke sammen. Omtrent samme avstand som mellom 1D/F.

pondus liker dette

Del denne siden