Beste seter i SAS' nye kabin?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thecoldfish, 05. aug 2016.

Tags:
  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Skal omsider få testet den nye 330-kabinen til SAS, både i Go og Business til Verdens hovedstad. Siden så mange av dere allerede har gjort noen reiser med det nye produktet tenkte jeg å høste av deres dyrekjøpte erfaringer.

    Er setene 30A/B et smart valg i Go med tanke på benplass og andre hensyn? Er setene 1D/F et teit valg for et par i businesskabinen på returen?
     
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Uten tvil ja på første, og ja forsåvidt så er rad 1 D & F veldig greit på det også, god plass til beina, men det er litt langt frem til skjermen på veggen.
     
    Xflipper and thecoldfish like this.
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar!

    Kanskje like greit å ta rad 2 da om man vil ha det litt mer privat og tett?
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    thecoldfish liker dette
  6. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hjertelig!

    Informativ artikkel, med mest vekt på det tekniske. Hele kabinen ser jo fisefin ut, men toseteren på rad 1 ser litt "åpen" ut. Skal fintenke litt og se om vi flytter bakover et hakk eller to :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Rad 1 er flott.
    Du blir sparka på hue og r@va ut om du er modig nok til å gå frem til gardina, så rad 1 er meget privat.
    Og du får servering først :)
     
    Bernd and thecoldfish like this.
  8. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, rad 1 er flott!
    1D/F er veldig bra (perfekt for CT turer :)). 1H er min personlig favoritt for solo-reiser (eget ganske romslig skap foran). 1A har også skap, men den er mye mindre - se bilder (A330-300 ARN - HKG hhv ARN-LAX) SAS_1A.jpg SAS_1D.jpg
     
    Last edited: 10. aug 2016
    thecoldfish and NoLimit like this.
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Nettopp tilbake for en tur på rad 1 D/F. Definitivt de beste setene hvis du reiser med en annen. Rad 1er en av de mest private med tanke på trafikk av andre pax. Og ingen ting slår det å få servering først ​
     
    thecoldfish liker dette
  10. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Stiller meg bak de som sier at 1H er et godt valg. Har også forsøkt 2A - det var heller ikke vondt. Tidlig servering og rolig fordi det er såpass langt fremme.
     
    thecoldfish liker dette
  11. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Forsøker å gi deg et noe mer utfyllende svar her.
    I GO er det enten 30 A og B som gjelder, eller 30 G og H. Her er beinplassen på nivå med SAS Plus om ikke bedre. Definitivt kongesetene om bord, og du sitter så langt fra toalettene i Eco slik at du slipper folk som reker forbi deg hele tiden.
    Beinplassen i setene 41 A og B samt 41 G og H er meget bra (nødutgang), men de er tett på området rundt toalettene med påfølgende stor trafikk. Særlig irriterende på nattflighter for de som tenker på det.

    I Plus mener jeg at det er rad 20 som er det beste. Her er beinplassen bedre enn for de øvrige setene + at du slipper å få en seterygg som legges ned i fjeset. Sitte "innesperret" i et vindussete i Plus med en fremmed i B-setet eller G-setet er ingen slager. Selvsagt er plassen bedre enn i GO, men det er mye styr om du for eksempel skal på toalettet.

    I Business er det mange gode valg etter mitt syn.
    Rad 1 og 2 blir aldri feil siden det KUN er besetningen som har anledning til å benytte toalettene i fremre galley. Man er blant de første til å velge både forrett, hovedrett og dessert. Med de nye gardinene i den nye kabinen kommer det minimalt med lys fra fremre galley som du kan bli forstyrret av. Besetningen oppholder seg i bakre galley i Business for det meste av tiden, og dermed er det stille her fremme.
    Jeg ville for all del unngått radene 7 og 8 i 330-maskinene. Da er du nærmere galley, mye lys, støy og prating i tillegg til all rekingen til toalettene.
    Når det kommer til 340-maskinene, gjelder de samme tipsene.
    I tillegg kan minikabinen på radene 9 og 10 være en fin plass dersom belegget er labert (privat følelse). Vær dog oppmerksom på støy fra galley.
     
  12. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk, takk for grundig veiledning. Tror jeg beholder rad 30 i Go og rad 1 i business :)
     

Del denne siden