Betaling af vin/øl på SAS Go på long haul

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av HEO, 11. febr 2014.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Endringene på Plus IC er helt borte vekk. Som andre her påpeker kan det umulig være særlig å spare på dette. Men det verste i mine øyne er at SAS igjen kuker til konseptene som bare SAS kan. Hørte jeg forenkling? Jada... Vel, vel for de av oss som har hatt et forhold til SAS en stund er det ingen nytt under solen altså.
     
    Fly med oss, vegardg and tommy777 like this.
  2. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med de siste talerne her - at det er betaling for alkohol i Go er egentlig greit, men i Plus så er det langt under hva man forventer. Det betyr strengt tatt at Plus på kortruter (utenlands) byr på et bedre servicekonsept enn de ikke-helt-gratis billettene i Plus på IC. Da er veien veldig kort til konkurrerende selskap.
     
  3. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Er vi sikre på at de tar betaling i Plus da?
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det har vært rapportert tidligere på andre nettsteder
     
  5. Zzzindre

    Zzzindre Zzzzzzzzz...

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    For min del føyer dette seg inn i rekken av forvirrende og rare valg SAS har gjort ifbm. PLUS. Dette blir muligens en avsporing, men for meg er det også komplett uforståelig at de ikke blokkerer midtseter på shorthaul.

    Et eksempel: Jeg hadde en flight fra CDG til OSL i PLUS i januar, hvor det var to rader med denne klassen. Det var tilsammen 6 personer i PLUS, og jeg havnet på en full treseter, selv om det var en hel treseter ledig. Nå var jo ikke dette noe problem, siden jeg bare flyttet meg til den ledige treseteren. Men allikevel, det kunne jo vært stappfullt i PLUS. Et ledig midtsete er verdt mer enn 3 wraps og en tørr sandwich til sammen!

    Men børsten... Den var gratis!

    At børsten plutselig koster penger mellom måltider på IC er jo helt merkelig, og det er jo ikke akkurat overkommunisert! Jeg hadde ikke fått det med meg, og hadde nok ikke vært flau over å kommunisere til cabincrewet hvor tullete dette er, hvis jeg hadde flydd PLUS på en IC-rute. Synd for dem, egentlig, som må stå der og forholde seg til slike merkelige påfunn, og kundenes reaksjoner på disse.
    Tror det er noen i SAS som sitter med nesa litt for langt nede i excelarkene sine.
     
  6. Zzzindre

    Zzzindre Zzzzzzzzz...

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Mulig jeg skal gjøre akkurat det. Og SAS er vel ikke verdensmestere i å drive flyselskap heller. Det er jo flere årsresultater de siste årene som underbygger dette, selv om det nå ser ut som de er på riktig vei! :)
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir jo ganske spesielt om noen fly PLUS fra Osl - CPH for å fly IC videre, og da merker forskjellen.
     
    tommy777 liker dette
  8. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    SAS har nå endret ordlyden for GO, står nå spesifisert at all alkoholholdig drikke UTENOM maten må betales for.
    Har også fått avkreftet ryktet om at man betale for børst i PLUS interkontinentalt, så da legges vel denne debatten død (for denne gang...)
     
  9. HEO

    HEO Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    spændende ændring.... gad vide om det var en fejl i teksten - igen noget Bonusfeber fandt først :)
     
    tommy777 liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er spent på hva de mener i Plus, der står det fremdeles kun:
    Så sent som i november tok SAS seg betalt for Cola mellom måltidene i Plus...
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Altså er trikset å bruke laaang tid på maten :)
     
    Bizflyer liker dette
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig? Hva er da egentlig forskjellen på Go og Plus intercont? 3 cm?
     
  13. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjenner mange japanere, og alle viser meg bilder av maten sin, uten at det behøver å være et kvalitetsstempel ;)
     
    Islending liker dette
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det meldes at Champagne gjør comeback før avgang i Business Class. Dette underbygges også av oppdatert info på hjemmesiden.
     
    HEO, Dash, Fly med oss and 1 other person like this.
  15. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Men ingen vet når. I kjent SAS stil, så oppdaterer man da selvsagt først hjemmesidene, slik at de som faktisk leser disse får god mulighet til å bli skuffet, lenge før man engang har en plan for implementeringen. Når skal de lære seg å handle først og så spre det glade budskap etterpå, eller enda bedre, samtidig?
     
    Dash liker dette
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er i verdensklasse når det gjelder å implementere negative endringer over natten, helst uten fothåndsvarsel, så det burde være mulig å klare det andre veien også.
     
    Dash liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Men det er jo ingen av kundene som bryr seg om det? Tok SAS ledelsen feil da de kjipa inn på dette?? ;)

    Tror vi for alvor ser Eivind Roald effekten. Han er en smart mann og jeg håper vi ser det snart.

    Tipper også det er han som har ordnet opp i de dårlige ideene som har blitt battet rundt i denne tråden. Flott at både salgs og markedsdirektøren og Eurobonussjefen er HELT ny og ikke har noe erfaring fra flybransjen. DET trenger SAS!
     
    Dash and HEO like this.
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he... Husker du spørreundersøkelsene SAS hadde på den tiden da?

    Hva betyr noe for deg (velg 2):
    A: at det er erfarne og pålitelige piloter
    B: at det er sikre fly
    C: champagne før take off
    D: ledig midtsete

    Det er litt som NSB når de tolket "folk vil ha sitteplass på toget" til at vi ønsker flere seter i bredden. Eller når tbanen vurderte nytten av å opprettholde Gaustad stasjon. De talte brukere... På 1. Juledag...

    Men nå tjener sjappa penger igjen, så noe må ha vært rett. Jeg flyr dem ikke mye lenger, men det gjør åpenbart noen andre, så da er det vel egentlig greie beslut de gjør.
     
    Last edited: 16. febr 2014
  19. HEO

    HEO Medlem

    Innlegg:
    108
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Hejsa,

    Har lige fået en bekræftelse fra SAS at Champagnen er der er Champagne på SAS Business på TATL flyvninger inden starten. Så dette er en positiv nyhed fra SAS og godt at se at det går i den retning :)

    Hilsen
    Henrik
     
    Dash liker dette
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Og så var ikke denne saken død (dvs. endringer i GO):
    I tillegg skal de komme med en del "forbedringer" i GO og PLUS: http://bonusfeber.dk/sas-skaerer-servicen-pa-langruter-go/
     

Del denne siden