Betalte under tusenlappen for flybillett - fikk "leilighet" og egen butler

Tråd i 'Nyheter' startet av BendikHa, 04. april 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Artikkel - "Reiseblogger Sam Huang har testet «the Etihad Residence», og det bare til en brøkdel av den opprinnelige prisen".

    Er det noen som vet hvor mye poeng som skal til for en slik tur? Det må være en opplevelse av en annen verden.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Agurknytt og spekulativt. Han fløy jo ikke residence men apartment, men fikk altså en titt innom.
    Du kan riktignok booke residence om du har myye poeng i EYs eget program.
     
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare tull. Han booket Etihad First Apartment med AA-poeng, det har jeg selv og mange andre gjort. Underveis fikk han en Residence-omvisning.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Og journalister som ikke ha peiling på hva dette dreier seg om skriver på måfå. Og da blir det svada og usammenhengende....
     
  5. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at man kun kan booke billetter med AA-poeng? Hva med BA Avios?
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Reagerte selv på denne "nyheten" makan til idiotisk fremstilling skal du lete lenge etter.

    Han betalte jo ikke bare 1000kr, bonus poeng er jo valuta med verdi.

    Fløy ikke recidence men tok bilder på innsiden.

    Hvem er denne fyren? Hvorfor lager e24 en sak om han ? En eller annen random blogger? De kunne jo heller faktisk brukt noen av reisebrevene her av nordmenn som har gjort akkurat det samme.

    Spar meg!!!!!!!
     
    milehigh and knutfin like this.
  7. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sam Huang er han fyren som benyttet seg av smutthull i MileagePlan og skrev denne artikkelen. Samme greia der, skeiv fremstilling og drar summer ut av løse lufta.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Journalister elsker ferdigskrevne artikler. Enkel sidefyll. Ser mye slikt når det gjelder IT, tenker mitt, når jeg ser hvor mye tøv almennpressen greier å hoste opp om IT, hva da der hvor jeg ikke er fagmann, blir jeg lurt trill rundt?

    Forøvrig enig i at selve artikkelen er skrap.
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er overskrifter som garantert skaper maaaange klikk for avisene, så da spiller ikke det redaksjonelle innholdet noen rolle.
     
  10. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Jaja, så er det litt feil her og der da. Jeg synes det er stas å få litt stoff i avisene om at det går ann å fly fint for en billigere penge. :)
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, det er litt både og etter min mening. Blir det for mye blest rundt temaet så skal etterhvert "alle" benytte seg av mulighetene. F.eks. med referanse til pågående diskusjoner rundt Alaska Airlines og uttak i Emirates First, der noen mener at den store devalueringen mye skyldes bloggere og andre som har skrevet mye om denne muligheten til "billige" Emirates First billetter.
    Men samtidig så er det jo ingen hemmeligheter dette her og det er klart at det er ett fascinerende tema, også for "menigmann" og ikke bare oss her inne og andre reiseforum.
     
    Helikopter liker dette
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    EY er ikke med i One World så det går ikke. De er en non-alliance partner med AA.
     
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Turen jeg har bestilt JFK-AUK på EY A380 first om 2 uker kostet 90k poeng og 76 dollar i avgift.
    Er jeg heldig blir det turbulens mens jeg stikker hodet innom the residence. ;)
    Glædes! OL i råkkestjerne!
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, man kan enten booke med poeng fra Etihads program eller via partnere. De eneste store partnerne jeg vet om er AA og trolig airberlin. BA har ikke noe samarbeid.
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste her inne har og mulighet til å fly Etihad for poeng, SAS er nemlig partner.

    Koster rolige 300K EB poeng til Abu Dhabi fra Skandinavia.

    https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=242485
     
    milehigh liker dette
  16. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det enkle svaret er "ja".

    Jeg er i avisen av og til. Min erfaring er at det som står der absolutt aldri stemmer. Det hender at avisen er i nærheten av det som er rikitg, men du kan være 100% sikker på at slik en sak er beskrevet i avisen, slik er det ikke.

    Trist, men leit.

    /koffert.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden