Bonuspoeng og EBG

Tråd i 'Bonushjelp' startet av oniec, 09. sept 2022.

  1. oniec

    oniec Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Relativt ny i dette gamet og har noen spørsmål.
    Jeg hadde en del reiser med jobb i fjor og klarte å få EBG.

    Har lest litt og med mitt forbruk ser det ut til at jeg klarer å få EBG hvert år via MasterCard EB og Trumf.

    Så til spørsmålene;
    - Hvordan ser jeg hvor mange poeng jeg har opptjent i år/denne perioden? Per nå står det at jeg er 90k poeng unna EBD, men jeg vet jeg har tjent noen poeng denne perioden.
    - Kan jeg bruke poeng som jeg har tilegnet meg tidligere? F.eks si jeg hadde 35k poeng fra forrige periode, kan jeg bruke det uten at det går ut over opptjening av EBG videre?
    - Oppfølging til forrige spørsmål, hvis jeg prøver å få EBG denne perioden og har tjent 10k poeng, kan jeg bruke disse nå uten at det går ut over "regnskapet"? Kan jeg bruke poeng fortløpende i perioden jeg prøver å få EBG, eller fungerer dette som en sparesekk, at jeg må spare opp 45k?

    Kanskje ikke de best formulerte spørsmålene, men håper at det gir litt mening og noen her kan hjelpe en nybegynner:(

    Mvh
    Oniec
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Du oppnår ikke status via forbruket ditt på kredittkort eller via Trumf-poeng. Kun på flyvninger og statuspoeng på å ha selve kredittkortet (og forbruk hver måned som et krav på SAS MC). Du oppnår kun maks 12000p pr år med SAS MC. Resten må du fly inn.
    De andre poengene kan du kun fly for..

    Det er derfor du fortsatt mangler 90K med poeng for Diamant. Og du kan ikke overføre noe fra forrige periode..
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det står at du er 90k poeng unna EBD, så er du 45k poeng unna EBG. Du har altså ikke tjent noen grunnpoeng i denne perioden. DU må huske å skille mellom grunnpoeng som er poeng på vei til status, samt kan brukes for å fly (Fås for å fly), statuspoeng som er poeng på vei til status, men ikke kan brukes for å fly (fås fra kredittkort) og ekstrapoeng som kan brukes for å fly. (Fås via bruk av kredittkort feks.)

    Ja. Poeng som har kommet inn kan brukes fortløpende, uten at det går ute over statusbygging.

    Se forrige svar.

    Det er bare å spørre!
    Det finnes også VELDIG mye nyttig informasjon rundt omkring på forumet. Anbefaler å lese deg opp, det er veldig gøy å samle bonuspoeng. :)
     
    Last edited: 10. sept 2022
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
  5. oniec

    oniec Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    @ccurrahee @holmen @WannaBeFrequentFlyer Takk for raske og gode svar!
    Skal bruke deler av helgen på å lese meg mer opp i forumet her.

    Ser ut til at jeg har misforstått grunnpoeng og ekstrapoeng.
    Er det slik at grunnpoeng kun kommer fra flygninger og evt ved å holde div kredittkort (AmEx Elite, SAS MC f.eks)? Og disse virker mot ny status?

    Også vil ekstrapoeng, som kun kan brukes til å bestille flygninger, opparbeides ved f.eks Trumf og MC EB?

    Går litt tregt i topplokket etter hektisk dag på jobb, godt det snart er helg :confused:
     
  6. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er korrekt oppsummert!
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Skal være 45k poeng unna EBG ;)
     
    holmen and Maggie like this.
  8. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,510
    Bonuspoeng:
    183
    Det er treff for likesinnede på Sumo Bjørvika kl 18 i kveld. Burde være mulig å skvise inn en nybegynner i siste liten.
    Ingenting smaker bedre enn øl eller bobler etter en hektisk dag!

    Hvis anledningen byr seg, er du sikkert nesten ferdig utlært når kvelden er omme.
     
    holmen and RoadKing like this.
  9. oniec

    oniec Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    @kjeeli Takk for invitasjon, så denne dessverre alt for sent :(
    Håper dere hadde en fin kveld!
     

Del denne siden