Hei, storfamilien skal på tur og det insisteres på charter. På den mest aktuelle turen (kanariøyene) er det Braathens som flyr for Ving. Har lest tidligere at de har hatt endel "oppstartsproblemer". Er det noen som har nylig erfaring med Braathens å dele? Har ikke de helt store forventningene, men greit å vite om det er vesentlig verre enn charter med sunclass, sas, norwegian.
Antar det er på grunn av økonomi? La de som vil fly charter mens du flyr rutefly? Jeg har ingen planer om å sette meg inn i et charterfly ever again. Med mindre jeg kan reservere ekstra plass. Etter en særdeles trang opplevelse med Air Cairo (charter-avdelingen til Egypt Air) og 28 tommer seatpitch Oslo-Sharm el Sheik så konkluderte jeg med at charterfly er akkurat like dårlig som jeg fryktet og jeg bruker heller mer penger på å skåne knærne mine. For å gå tilbake til tema: https://www.flygbra.se/en/about-braathens-regional-airlines/aircrafts A319 har seat pitch på ca 29-33 tommer A320 har seat pitch på ca 28-30 tommer.
Endel av argumentene mot Braathens charter har vært dårlig range på A319, og at de ofte må mellomlande for å tanke fuel.