Bryllupsreise på CT

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tqvale, 09. aug 2017.

1. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei..

Jeg og min kommende kone skal ut på bryllupsreise, jeg er relativt fersk med bonuspoeng og ønsker å få til denne reisen på CT, så trenger jeg litt hjelp av dere ildsjeler. Jeg har brukt godt over 100k limit på SAS AmEx platinum, så CT skal være i orden. Vi ønsker å reise til ett varmt sted med strender og god mat i fokus.

Tidperiode: Ønsker å reise mellom 26 og 29 September, og være borte i ca 2 uker. Så retur mellom 10 og 13 Oktober. Og så klart med business seter ;-)

Antall poeng: Jeg ender vel ett sted mellom 120.000 og 140.000 poeng.

Er det noen som har noen gode reiseruter å foreslå som vil funke med CT?
    Mexico? Costa Rica? Maldivene? Mauritsius?

Setter virkelig pris på all hjelp :)

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
  3. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, har hørt at United.com er en bra måte å søke på, stemmer det?
    I så fall er det fastpris på bilettene til de ulike destinasjonene?
    Så når man har funnet destinasjonen man ønsker, så ringer man til SAS?

Takk for svar!

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,154
    Bonuspoeng:
    293
    Trent600 liker dette
  5. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk! Er det det noe flyselskap som er bedre å prioritere? Hvor man føler man får mer opplevelse for pengene?

6. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi reiste til Sri Lanka på CT i business på bryllupsreise, anbefales på det sterkeste! Rimelige priser også :) Vi flydde med Turkish Airlines ned, og hjem med Air India. Air India bør du styre unna om du kan, har ingenting positivt å si om dem.
    Dersom du ikke finner billetter til Sri Lanka så kan du alltids fly til Maldivene og kjøpe billetter derfra til Sri Lanka, er en liten time vekke kun. Da kan dere også kombinere begge landene om dere ønsker det.

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Skrap sammen 150k så kan du fly F TIL USA.
    Så tar du videre til Costa Rica derfra i C.
    Alternativt tar du EVA C til Taiwan.

8. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for svar, vi skal i bryllup til Sri Lanka i Mars, så den destinasjonen venter vi med :)

Er F= First? Hehe..
    EVA og C sliter jeg litt med? Hehe..

Tusen takk for gode forslag!
    Costa Rica fremfor Mexico?

Om andre har gode forslag, si ifra :)

9. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Costa Rica er vel i Central Amerika, så du kan fly first dit for 150k poeng. Er det veldig stor forskjell på first og business?

:)

10. joaenzo

joaenzo Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Lurt å tenke på hva som er Zika område, med tanke på bryllupsreisen, visst dere har sånne type planer :p

Angie, mhsalv, Scandipendler and 2 others like this.
  11. wilhelm

wilhelm Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    F er First, C er Business. EVA er et Taiwansk flyselskap innenfor Star Alliance - som du da kan bruke din CT på :)

w

mhsalv liker dette
  12. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det.
    Forskjellen er i hovedsak at business føles litt samlebånd sammenliknet med first.
    I first er det langt mer fokus på deg og dine behov.
    Og mange færre mennesker.
    Men man trenger egentlig ikke mye på bryllupsreise, bra blir det uansett ;)
    Jeg fløy Ryanair...... :/ (det er noen år siden....)

Angie, mhsalv and Xflipper like this.
  13. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei igjen.

Kan noen forklare noen detaljer om United søkemotoren for CT biletter?

Hva betyr strekene kontra prikkene i datoene?
    Hva er forskjell på business saver award og standard award?

Er det noen generelle tips og triks på united.com som er smart å kunne, som kan ha noe med flyselskap man burde prioritere, reiselengde, eller noe med liten skrift man bør lese?

14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hei. Sterk på united betyr eco seter og **** betyr Biz eller F.
    Her er et utklipp fra en jeg hjalp en tid tilbake. Bare kopierer alt inn, så om noe ikke treffer deg får du bare overse det ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lufthansa er kongen av alt du kan skaffe deg på EB poeng sammen med CT.
    Så det er litt kjedelig at de aldri slepper seter i F før 14 dager før, men jeg syns det er vert og prøve å få til. Om du ikke har lest noen reisebrev fra LH i F så er det flere på forumet du kan lese.

Om det er F du er ute etter er Asia lettes med LH. Til Asia koster det 190tusenEB poeng. og USA er det 140-150 tusen(usikker på nøyaktig sum).

Om du reiser alene og bruker CT får du halve prisen, og reiser du sammen med fruen får du 2 personer for prisen av en.

Om du ikke må reise med LH kan du feks reise med Thai eller Asiana i F og bestille turer langt fram i tid. Da må du være ops på at ikke alle fly har ny F-konfigurasjon og om du havner i gammel F er det ekstrem forkjsell fra den nye.
    Feks har Asiana A380 suite class, noe jeg har sykt lyst til og prøve. mens a747-400 har gammle og utadert F som ikke anbefales.

Den leteste måte er og bruke united.com for og søke etter award biletter.
    Huk av for award travel og søk feks OSL-HKG.
    Det kan være lurt og velge my dates are flexible og velge mnd, da får du opp en fin kalender der **** betyr at det enten er ledig i F eller i biz på gitte dato.
    Feks ser jeg at det osl-MUC-HKG er ledig onsdag 7 desember nå. Det kan for endre seg og noen kan booke billettene. Feks er det ikke ledig den samme ruten 8 desbmer. men det kan endre seg når som helst(de slepper billetter helt tilfeldig innenfor 14 dager før) Det går an og sette opp varsler på når billetter blir ledig i award klassen om en ønsker det, men det er mer komplisert og koster 99kr i mnd og da brukes en annen side en united.com.
    Legg merke til at det kun er saver award som er tilgjengelig for oss i eurobonus(du skjønner hva jeg mener når du tar ditt første søk).
    Prisen som står på united.com er ikke for oss, men for medlemmer av united sitt bonusprogram.

Om du ønsker og fly LH kan jeg anbefaler og prøve og finne fly ut fra Frankfurt(da kan du få oppleve First class terminal). First class loungen er også veldig fine og nesten like bra.
    Kjapt kan jeg ramse opp disse destinasjoner som du kan være heldig og finne LH F biletter til:
    Hong kong
    Singapore
    Tokyo både (HND og NRT)
    Sao paulo
    Buenos Aires
    Finnes mange flere, men har de ikke i hodet.

Reglen med EB biletter er alltid book nå, og avbestille endre senere(da tar ingen andre setene) det er gratis avbestilling i inntil 24T før avreise og endring koster 150 nok per person.
    Billetter med CT bestilles på tlf: 64816099 (engelsk tallende)
    Merk at når du bruker 100Tnok på ditt amex kort vill det ta 1-2 mnd etter faktura har forfalt før CT er klar for bruk.

Regn med 3-4 tusen i avgifter per pers om du flyr i F eller Biz med *A. eller 500-700 NOK med SK til USA/ASIA

Angie, mhsalv and Chrisbgg like this.
  15. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Business til Maldivene eller First til Mauritsius?

16. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem flyr deg dit på F? :)

17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Og du er fortsatt gift med samme personen? :eek:
    Hun kan umulige sitte på samme forum som oss! Eventuelt må hun ha dyseleksi, være blind etc....

Kommer selvføgelig an på lengden på flyreisen men jeg hadde heller ventet X antall timer for også fly med noen andre!

Hhhmmm; kanskje dropppe å skaffe donorkort også heller skaffe et bevis som sier: pull the plug and DO NOT let me fly Ryan Air back home!

18. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det.. Har kompensert med flere reiser med liggestol senere i alle fall.
    Var fra Torp til Paris, så dårlig med F alternativer på turen.. og vi var studenter... og ikke minst uvitende..

Og hun bryr seg katta om forumet, men klager ikke på mine reisemål lenger :)

19. tqvale

tqvale Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe.. Akkurat derfor jeg har laget denne tråden, så folk skal hjelpe på veien.
    Fikk veldig tenning på F etter at Are fortalte om det, men med kun 140.000 poeng, så er det ikke så mange alternativer..? Når ønsket reisemål er så turkist vann som mulig. Ett alternativ er jo å fly F ett stykke, så være der noen dager, deretter dra på ett kortdistanse fly..

Noen forslag?

20. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden er en god hjelper:
    https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/

En mulighet er å fly til Addis Ababa med Lufthansa F og derfra til eksempelvis Seychellene. Det vil koste 120000 poeng. Problemet er at du ikke kan booke Lufthansa F før det er kun 14 dager før avreise.

Del denne siden