Denne sommerferien skulle være tur/retur for hele familien 2 voksne og 3 barn (eldste er 14 så går som voksen på fly) til Bali i biz med Turkish og SQ. Det ble det som kjent ingenting av Sitter med 3 stk companion og nok poeng til booke ny tur. 2 stk companion går ut 31.12.2020, en fra min profil og en fra fruens profil, vi har familie konto. Har startet planleggingen av tur til LA-SF og Las Vegas sommeren 2021. 2 voksne og 3 barn. Vi giftet oss i Las Vegas i 2011, derfor har barna som den gang ikke var med, lyst til å dra dit. Trenger tips om best mulig reiserute med tanke på fly fra Oslo. Kan dra tidligst 19 juni og senest 15 juli og tenker ca 2 ukers opphold. Har de kloke hodene på forumet noen gode tips?
Like klokt som jeg svarte deg på Facebook Men får du ikke noe med SAS til SFO eller LAX er Swiss noe av det enkleste å finne tilgjengelighet med til vestkysten. Vet ikke hvordan ruteprogrammene ser ut enda, men du bør virkelig begynne å planlegge alternativene nå. Evt booke det du finner hos SAS uansett klasse for å håpe på det åpner seg flere seter
Vi har point sharing og fra min konto har jeg en som går ut 31.12.20, det samme har fruen. Må vi da bestille hver vår bestilling og dele opp familien, eller kan Tallin slå dette sammen?
Ringte Tallin nå og de fant kun i økonomi til LA/SF i Juni/Juli 2021. Hun jeg snakket med sa at samtlige Star alliance selskap har åpnet opp for bonus booking. Er det noen med verktøy der ute som kan sjekke opp for meg om det ikke finnes noe ledig i biz per dags dato?
Vestkysten av USA er vel det stedet det er vanskeligst å finne et antall bizbilletter til. Tallinn finner alt vi finner. Og sier de det ikke er noen er det ingen. Det som går an er å vurdere avreise/ankomststed. Be de sjekke ARN/CPH/LHR/HAM osv over til USA og retur. Så får du heller legge til første/siste leg selv. Enten om det blir tilgjenelig på poeng, eller kjøp billetter utenom.
Spilt den agent rulleten noen ganger før. 5 min sender finner agent 2 billetter agent 1 ikke klarte finne Tipset fra flere flyplasser er smart, tusen takk.
Det er vel uansett kun 330 dager framover med SAS? Det bringer deg kun til nest siste uka i juni. Så du vil slite med tilslutningsflight til det interkontinentale strekket for store deler av perioden din.
Godt poeng, jeg vet jeg er litt tidlig på. Er mest ute etter tips til beste routing i biz bort med star alliance. Tenker det blir enten LA eller SF evt begge, uavhengig av hva som evt er mulig få tak i. Fått tips fra flere om Swiss. Noen flere selskaper jeg burde tenke på?
United har vel også en god del tilgjengelighet til SFO ihvertfall. Bare pass på å få Polaris 1-2-1 og ikke 2-4-2
Du kommer deg til SFO fra FRA, LHR, MUC og ZRH (omtrent i den rekkefølgen etter hvor mange bonusseter som legges ut) og til LAX fra ihvertfall LHR, men det er mye dårligere tilgjengelighet. De flyr vel for det meste 777 og 787 til vestkysten der 787 alltid er 2-2-2 business sånn som jeg har skjønt det mens 777-300ER som regel alltid er 1-2-1. Tror skrekkeksemplene med 2-4-2 er borte fra 777-flåten nå, men jeg ville dobbeltsjekket for din dato ved å starte en bestilling på united.com til du kommer til siden der du kan velge seter.
Finner svært lite SQ på AF. Tror de har lagt ut minimalt med billetter - naturlig nok, kanskje. Blir spennende å se om dere finner billetter til vestkysten. Hva med United 787 fra LHR til LAX?
Forøvrig slipper United seter 337 dager fram i tid. En annen mulighet er OSL-FRA/AMS/LHR-IAH-LAX/LAS. Innenriksflyvningene fra IAH til Los Angeles eller Las Vegas tar 3,5 time og det er generelt god tilgjengelighet på disse, men desverre som regel i X (de fleste setene jeg har sett i C er under en måned før avgangsdato). Fordelen med å reise denne ruten med 5 pax er at det kan finnes datoer med 9 ledige billetter i C Europa-IAH. Ulempen er såklart at det tar mye lenger tid... og du har med 3 barn. For å dele opp reisen litt kan man muligens ta en natt på flyplasshotell i Houston hvis det passer med reisetidene. Hadde dere vært bare 2 hadde FRA-IAH også vært et godt valg fordi det (ihvertfall pre-corona) er forholdsvis god tilgjengelighet på F dit.
SAS legger ikke ut en dritt til LA i noen klasser. Nesten så man lurer på at de vurderer å legge ned ruten.
Jeg har hørt at SAS også har inntekter på betalte billetter (slike du kjøper for penger) og frakt, men er ikke helt sikker på om dette er sant. Beats me. En full kabin med passasjerer på bonusreise og ID må jo være det beste for å holde ruta lønnsom og gående, dog har jeg ingen høyere utdannelse i økonomi. SQ flyr Manchester – Houston (IAH) med A359. Singapore sine Fifth freedom ruter, link.
Det er vel nettopp derfor det har vært diskutert mest Star Alliance-muligheter her. Ja, men jeg har hørt det er lite C på denne. Det er også endel færre flyvninger OSL-MAN enn det er til FRA, LHR osv.