Chicago - The Windy City

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 24. nov 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellet ligger 5 minutter spasertur unna Mag mile og all shopping der, så ikke usentralt. Flott utsikt, rommene var litt småslitte da jeg bodde der for ca, 4 år siden, men de har pusset opp siden da.

    Vær obs på vanlig W støy på helgene
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    CT ble av det mer sikre valget, så kommende helg tilbringes i Chicago..

    Etter tips her inne, og statusmatch challenge fra Hilton, blir helgen tilbrakt på TheWit Chicago..

    Men hva helgen skal fylles med, ja, det er en annen skål!

    Så, hva er kult å gjøre, hvor er det kult å spise, og hvor får man den beste Deep Dish Pizza i byn?

    "Kjærestetur med godt i glasset" er vell beste beskrivelse på turen, så håper dere som kjenner byen, kunne hjulpet og komt opp med noe gøysig!


    C
     
    RoadKing liker dette
  3. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Var der nettopp på CT selv. Alinea er definitivt verdt en tur om du er glad i mat. Sikkert fullbooket nå, men de legger av og til ut billetter på facebooksiden sin også last minute.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
  5. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Restaurantene (steakhouse i verdensklasse etc), hotellene og severdighetene har nok ikke endret seg mye. Merget trådene
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Bavettes er nok enda hyggeligere når man reiser som par. Deep dish pizza var litt skuffende generelt, men skal du ha verdens beste vanlige drar du hit http://www.artofpizzachicago.com/
    Ta turen hit https://www.timothyotooles.com/chicago hvis dere vil se NFL med amerikanere fra hele USA. Kjempebra sportsbar med god stemning.
    Fikk anbefalt Greek Islands for gresk mat fra en som er født og oppvokst i Chicago, men jeg rakk det ikke.
    Dere bør også se et sportsarrangement. God tur og kos dere i en rå by
     
    Upsaker and tommy777 like this.
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Er det best å bo i "The Loop" eller "Magnificent Mile"?
     
  9. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Bodde nord på Magnificent Mile, på "The Whitehall Hotel", nå i februar. Om du er glad i å gå litt så er det helt utmerket. Også mye fint i strøket rundt der. Vi gikk rundt over alt, og tok vel Taxi/banen 2 ganger. Nede ved Loopen blir fort ganske masete, mener nå jeg.
     
  10. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Har faktisk booket room på akkurat det hotellet! :) Ikke bestemt meg helt enda, ettersom jeg kan kansellere rommet vederlagsfritt. Jeg liker å traske litt når jeg er på tur, bare avstandene ikke blir for store. Jeg skal kun være der fra 27. til 30. april, og satser på å få med meg så mye som mulig.

    Har du forresten noen tips til "must do" når man først er der borte?
     
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Baren nest øverst i hancock tower er fint. Gratis inngang og like bra utsikt som fra etasjen over (som ikke er gratis)
    Pequod pizza skal visst være bra. Art of pizza er et must. Bruk Google.
    Baseball på Wrigley field er gøy hvis det er kamp. Stikk opp en time før avkast og ta en øl i området
     
  12. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Å få med seg "Cloud Gate" er jo noe du bare må gjøre. Ellers virker det som det var mye aktivitet på Navy Pier. (Selvom det var helt dødt i februar. Du bør sjekke ut om sesongen er begynt før du tar turen.)
    Chicago-style Pizza er jo også et must, vi spiste på Pizano's som er rett rundt hjørnet for hotellet, og det var god mat på typisk amerikansk diner. (De har forøvrig takeaway til langt på natt om det er relevant.)
    Gode muligheter for shopping både i byen og på outlet litt utenfor byen.

    Vi var kun et par dager, og prøvde på ingen måte å sightseeing-hunte, så sikkert en del vi gikk glipp av. :)
     
  13. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå byttet hotell til The Westin Chicago River North.

    Cloud Gate er vel obligatorisk ja. Ellers jeg tenkt å sjekke ut John Hancock Center, kanskje Sears Tower, Navy Pier, Museum of Technology and Industry. Kanskje blir det Lincoln Park Zoo, og et rivercruise. Hvis man i tillegg utforsker The Loop og Magnificent Mile har man vel nok å ta for seg på tre dager.

    Deep dish pizza er selvfølgelig et must ;)
     
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Under to uker til jeg fyker over. EVE-OSL-CPH-ORD. Noen andre her inne som tilfeldigvis befinner seg i byen i tidsrommet 27.-30. april?
     
    Last edited: 14. april 2017
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    ... er der fra 5. mai til 7.mai ...
    Skal spise på Eddie V's om fredagen ...
    BGO-ARN-ORD-CPH-BGO
     
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Du reiser om ARN på utreisen ja. Omvendt her :) CPH ut og ARN inn.

    Er Eddie V å anbefale? Jeg bor ikke så langt unna (Westin Chicago River North).
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan reiser man enklest fra ORD til downtown ... skal bo på Radisson Blu Aqua??
     
  18. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,775
    Bonuspoeng:
    93
    Enkleste er vel Uber eller taxi; vi betalte $35 for UberX til N Michigan Ave i fjor.
     
  19. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Enklest er som KRS sier taxi, men det er ikke noe problem å ta t-banen (Blålinja)
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok tog. Gikk veldig fint. Kjøpte helgepass så da var det bare å fyke rundt i byen. Er man, som meg, glad i å kikke på folk er banen perfekt..
     
    Fridtjof liker dette

Del denne siden