Chicago - The Windy City

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 24. nov 2013.

  1. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Lørdag 10. juni får jeg drøye 8 timer layover på ORD. Lander 12.45 på terminal 2 (innenriks), og videre 21.05 fra terminal 5. Bør vel være greit med tid for å ta en tur inn til Chicago? Hvordan kommer man seg enklest til toget?
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er et lite stykke å gå fra terminalen, men det er bra skiltet. Bør nok fort regne minst en time hver vei
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Immigrasjon ved ORD går vanligvis ganske så raskt med APC gjør det ikke? Vurderer en MR med litt over 4 timer connection der, men ønsker ikke å bli stuck 24 timer på ORD. Det ville passet meg ganske så dårlig.

    15:40 - 17:40 SK943 Copenhagen (Terminal 3) - Chicago, O Hare International (Terminal 5)
    22:05 - 13:20 SK944 Chicago, O Hare International (Terminal 5) - Copenhagen (Terminal 3)

    Hadde egentlig booka en t/r til MIA i Plus for å nå EBD, men kombinasjonen av schedule change som ga gratis avbestilling og diamantstatus gjennom Trumf/SAS Mastercard Premium som hadde stått i 2 uker, gjorde til at jeg kansellerte den. Det var kanskje 10 timer før jeg fikk mail fra SAS om at de ville rette opp i bugen. Det kalles vel karma eller noe slikt, det der.

    Så nå er jeg på utkikk etter noe annet som kan gi meg rundt 20K grunnpoeng for så lite som mulig. Selv om SAS GO ikke er så komfortabelt, kommer jeg nesten på samme pris per EB-poeng med ungdomsbillett tur/retur ORD som VIP Plus til MIA...
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du har svært god tid .... jeg tror jeg brukte 15 min totalt i kontrollen, du må regne med noen rare spørsmål siden du bare skal være der i 4 timer .....

    Må du gjennom immigrasjon der da?
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøkte å finne en tråd ang. Chicago men fant det ikke..

    Har akkurat booket tur til ORD i påsken 2019 og trenger dermed tips om både hotell og opplevelser.
    Jeg har inntrykk av at mange her har vært i byen så kanskje noen vil dele sine tips?

    Budsjett på hotell: max 1.500,- pr. natt (to voksne i ett rom).
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bodde på Radisson Blue Aqua, men det er nok mye dyrere.
    Mitt beste råd er i alle fall å bo så sentralt som mulig, da kan du gå til det meste.

    Jeg vet ikke hvor langt fra elven du må for å finne dobbeltrom til 1500 for natten.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det "Elven" som er sentrum? Eller hvilket område bør jeg se etter?
    Hva med dette:
    Sheraton Grand Chicago
    301 E North Water St, Chicago, IL, 60611, USA
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,694
    Bonuspoeng:
    293
    Det ligger veldig sentralt .. rett ved elven
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var det jeg så =)
    Og prisen var fin: 5922,- for 4 netter. Akkurat på budsjett =)
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    indahla liker dette
  12. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Låg på Warwick Allerton to netter nå i mai(Memorial Day Weekend) og betalte 215$ totalt. Ikke high end, men mye for pengene og super lokasjon.
    Ellers er kan det vel være kaldt og surt på hovedattraksjonene så tidlig på våren, så riktig bekledning er nok lurt. For meg ble det Blues pub(Blue Chicago begge kveldene), kamp på Wrigley Field, Arcitect båttur, rusling på Navy Pier og parkene. Knall helg i en fin by:)
     
    anders82, MilageRune and indahla like this.
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har leid mye bil i Chicago og har en lokasjon å anbefale? Helst en plass som ikke er ekstremt trafikkert og man lett/billig kan komme seg til fra Magnificent Mile (går sikkert bra uansett, men kan være litt nervøs i ny bil på ukjente plasser).

    Vurderer å leie bil en dag neste uke for å kjøre til Indiana/Michigan for å krysse av litt stater.

    Har PC hos både Hertz og Avis. Vurderte først Hertz på ORD for å prøve ut Ultimate Choice, men det var dobblet så dyrt som Avis at jeg tror det blir med tanken.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Du har Avis på North Clark Street, midt i byen. Bestilte på forhånd, da hadde de den bilen vi ville ha.
     
    mathiasfe liker dette
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Var det greit å hente ut/levere bilen der?
     
  16. trugrand

    trugrand Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg leide bil på Hertz North State Street nå i mars, veldig enkelt å hente bil. Jeg leverte den dog ikke der, men på ORD etter endt dagsleie

    https://goo.gl/maps/ju41hjnbSa92
     
    mathiasfe liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Greit å hente, men du er rett ut i trafikken, så hvis det er litt skummelt, kan det være en utfordring.

    Leverte i Houston, så det vet jeg ikke noe om. :)
     
    mathiasfe liker dette
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Med ref til, så vekker eg denne tråden.
    Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise
    Viss tingen går etter planen så har eg behov for x2 overnattingar i Februar.
    Utreise:
    Ankomst med SK C 18:10, avreise neste dag med NH F 16:25
    Tenkte overnatting ved flyplassen?
    Retur:
    Ankomst med NH F 07:20, avreise neste dag OS C 16:20
    Kanskje ta en tur til byen?

    Blir bagasje automatisk sjekka heile vegen? Må vel plukke den opp og levere men? Eller gjelder ikkje det på så lang transit? Skal ha med ski utstyr så har masse bagasje….

    Korleis og kor lang tid og komme seg til byen?
    What to do? Blir nok ein løpetur vertfall. Ellers glad i mikrobryggeri øl og god mat.
    Kul arkitektur/byområde er kjekt.

    Når det gjeld hotell så har eg 100k + IHG poeng som eg tenkte og bruke. Så gjerne IHG hotel forslag.
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    På BKK-SIN-HND-ORD-CPH så fikk jeg tag helt til CPH når jeg sjekket inn i Bangkok, men ja, bagasjen måtte uansett hentes ved ankomst ORD. Hadde ankomst tidlig morgen og reiste videre sent på kvelden.
    Jeg gjorde den feilen at jeg hoppet i en taxi til byen midt i morgenrushet, husker ikke hvor lang tid det tok, men jeg er fast bestemt på at neste gang blir det tog :rolleyes:
     
    snus_mumrikken liker dette
  20. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har bodd flere ganger på Kimpton Monaco, men har ikke bodd på standardrom, alltid blitt oppgradert. Koselig social hour på ettermiddagen. Flott utsikt fra vinduspostene hvis man liker slikt.
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden