Hvis ikke du har fått det enda heller, skal jeg ta det litt mer med ro. Kommer de ikke i løpet av den neste uken, kan man vel uansett retroregistrere det manglende segmentet på utreisen. Hadde en liten drøm om å få poengene innen onsdag, slik at jeg kan få meg en gratis cola på neste flyvning.
Du kan jo forsøke å retroregistere det i løpet av i morgen, men tror det er en manuell prosess mot ET. Når jeg forsøkte sist med retroregistrering tok det vel 4-6 uker før jeg fikk svar..
Dere som også har flydd, har dere prøvd å gå inn på bookingen? Når jeg gjør det får jeg opp helt andre summer på "Payment Summary " enn før reisen ble gjennomført.
Skal ikke se bor i fra at dette blir "fikset" av en eller annen markedssjef/salgssjef etc. for å dekke over et problem ukjent for ledelsen... Uten at jeg kjenner denne bransjen i detalj så kjenner jeg en rekke slike i min bransje så vet at de er ganske smarte om de trenger å være det for å øke volumet. Litt rask matte viser fort om de har markedsføringsmidler som de kan pushe inn her og der for å øke belegg og verdien på ruta. Så antar de at det tar seg opp etterhvert.. Disse folka tenker ikke langsiktig alltid.. De flightene jeg har tatt så langt tatt har har hatt høy faktor av bonusfeber... Så jeg har møtt flere hyggelige IF-folk Sjekket min neste flight, der er prisen akkurat som betalt i fare.
Btw, for kort tid siden ble min retur-reise registrert og poeng postet. Har nå oppdaget at ungene mangler poeng for en flight i vinter... grr.... Ble plutselig dramatisk redd for at jeg har regnet feil når de mangler 5500 poeng for gull og de har bare 4200 poeng på vei inn.. Og jeg som siviløkonom bør klare å regne frem til 45000 uten å bomme...
Jeg tenkte også at dette er noe som har blitt gjort for å øke verdien på billettene våre. Det er litt for tilfeldig at både fare og taxes har blitt doblet da de antagelig er forskjellige på en t/r reise. Ser også nå at jeg bare har fått poeng for hjemreisen og ikke utreisen. Merket allerede i gullstua at noe var feil da jeg ikke kom inn dit jeg skulle.
Det må være tilfeldig (?). Jeg møtte flere IFere på vei sørover i gullstua når vi dro på tur. Ingen problem med status på våre 5 billetter..
Jeg vil tro det har med måten jeg registrerte EB-nummer på. Alt så riktig ut på nettet, men det eneste boardingpasset som hadde antydning til EB-nummer var SEZ-ADD som hadde etter FQTV hadde "SK".. På vei nedover fikk jeg de til å legge inn EB-nummer i gaten på OSL, men det hjalp visst ikke. På vei hjem gjorde jeg ingenting, så det kan ikke ha vært så gærent.
Noen som har fått etterregistrert poeng? Jeg fikk akkurat avslag på etterregistrering, ettersom jeg/vi tilsynelatende ikke har vært på flighten ifg ethiopian. Får håpe SAS har gjort en bommert, synd om Ethiopian skal lage bråk om par tusen poeng på denne måten.. Og ikke minst, disse poengene trengs for å dra i land gull for andre medreisende..
Ok.. jeg får teste det eventuelt. Sendte bare kopi av alle 5 boardingpass til ebretro og tenkte at det løser seg fort og greit....
Samme problem her. OSL-ADD-SEZ ble ikke registrert automatisk, men det gjorde SEZ-ADD-OSL. Prøvde meg på skjemaet og fikk avslag, så sendte en mail med bilde av boardingkort og billett. Fikk svar om at det kunne ta 5-6 uker..
Hva kan man forvente av poeng for ADD-TNR og MPM-ADD på disse billettene? Gitt at OSL-ADD og ADD-CPT gav 7800 og 6600, er det slik at det rundes opp til nærmeste 100 og ganges med 2 (for C) eller har jeg misforstått? F.eks. i følge GCM er ADD-TNR 1999, mens MPM-ADD er 2435. Kan jeg da forvente henholdsvis 4000 og 5000 poeng? Viktig å finregne riktig nå da jeg er helt på EBD grensen og har kun en uke igjen av opptjeningsperioden etter siste ET flight...
Gikk overraskende fort ja.. Nå er jeg en smule fristet til å fyre løs helvete og alt annet for å få poeng for flightene i fjor som ble nedgradert fra C til ikke-eurobonus-poeng-klasse... Edit, muligens en ide å vente til vi er tilbake fra siste ET tur..