Diamantrabbatten for vanlige billetter med poeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Christian, 30. sept 2024 kl 17:14.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    950
    Likes mottatt:
    330
    Bonuspoeng:
    63
    Håpet å finne en god deal med plus-salget som avsluttes i dag. En billett til ord koster ca 6600kr, når jeg logger inn og skal betale med poeng koster det ca 50000 poeng (a-klasse). Mener dette er uten diamantrabatt? Er det ikke mulig å betale med poeng i app for vanlige billeter?

    Velger jeg "bestill med poeng" er ledig med vsnlige bonusbilletter så da går jeg ikke bestilt a-klasse med poeng.
     
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    374
    Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Når du er innlogget, så får du pris etter rabatt. Vanligvis så ser jeg poengpris uten rabatt et øyeblikk på skjermen før den hopper over på rabatt-pris.
     
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    974
    Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93

    Utenom skatter og avgifter betyr vel det ca 5k for selve billetten, hvilket betyr at du har fått ca 10 øre per poeng.

    Sist jeg betalte vanlige billetter med poeng fikk jeg ca 8 øre med gullrabatt, og da kan det kanskje stemme med 10 øre med diamantrabatt(?)
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,237
    Likes mottatt:
    1,963
    Bonuspoeng:
    113
    Det er omtrentlig riktig, tror det varierer litt mellom destinasjoner, innenriks mener jeg at jeg kom til rett over 9 øre.
     
  5. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    ca 50k pluss avgifter er vel den gjengse prisen for A-klasse langrute inkludert diamantrabatt.
    For å bestille disse med poeng, ikke bruk "søk med poeng"-funksjonen, men heller bruk den vanlige flow'en på nettsiden (usikker om det funker i app). Når du kommer til betaling (ca. 6600kr for disse billettene for penger) og er innlogget, kommer det opp en mulighet til å huke av for å delbetale med poeng. Da drar du den knappen helt til høyre, og vipps, du kan veksle litt under 50k poeng i en rabbatt på litt over 5000 kr, som tilsvarer ganske god verdi for poengene med kurs på 10 øre per poeng. Gjorde dette selv senest i dag :)
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,291
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Faller av gjennomgangen din etter første setning.

    Riktig rent praktisk, men gikk du fra en biz til go billett, og prisen falt fra 50k til 6,6k i pengeverdi? Og SÅ betalte du 5k av disse med 50k poeng?

    I så fall henger jeg med, men om man ønsker å kjøpe en biz billett for poeng feks CPH-BKK fikk jeg igår opp kostnad på nesten 500k poeng én vei med tilsvarende metode.

    Stemmer forsåvidt med at verdien av EBP er 10 øre, det (denne ca-verdien har ligget fast i flere år). Men temmelig poeng-tung måte å kjøpe billetter på.
     

Del denne siden