Diners Club/Eurobonus-kombikort og poeng

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av panopaul, 02. okt 2014.

  1. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Tidligere i sommer tegnet jeg meg opp på et kort av denne typen, men har fortsatt ikke sett noe til poeng fra Diners registrert på Eurobonus-sidene mine. Har fra før av AmEx Platinum i kombinasjon med EB, der jeg får inn poeng den 6. i hver måned. Bruker riktig nok ikke Diners-kortet i like stor grad, da det ikke gir samme uttelling, men noen kroner har det jo blitt i bruk hver mnd siden jeg fkk kortet. Det sto vel også noe i dealen at man skulle få 3000 ekstra poeng i "velkomstgave" dersom man brukte kortet innen de 30 første dagene (eller hva det nå var), men har heller ikke sett noe til dette. Noen med erfaring her som vet om Diners bare er treige til å overføre poeng, eller bør jeg kontakte dem for å høre hva som skjer?
     
  2. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har nå hatt Diners-kortet knyttet til EB en stund, bruker det fortsatt betydelig sjeldnere enn AmEx, men har fortsatt til gode å se mer enn 500 poeng overført til EB en og annen gang, noe som ikke en gang skjer hver måned - til tross for at jeg har brukt kortet jevnlig og i hvert fall litt hver måned. Etter nyttår har jeg brukt kortet hyppigere for å se om det gir noen effekt i forhold til poengopptjening, noe det ikke har gitt. Beholder nok kortet så lenge jeg har diamantstatus, men ser ikke noe poeng i å bruke det utover de gangene jeg handler der de ikke tar AmEx hvis poengopptjeningen skal forbli så dårlig sammenlignet med AmEx. Om det ikke er en feil en eller annen plass da som gjør at jeg ikke får de poengene jeg har rett på?
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Diners venter vel til du passerer 500 poeng før de overfører.. De samler opp og overfører i bolker a 500. Amex overfører hver måned og ikke i faste bolker, så her kan du få inn feks 2341 poeng..
     
  4. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner. Det forklarer i hvert fall litt, selv om jeg aldri har sett noe til de 3000 introduksjonspoengene, eller mer enn 500 overført til tross for økning i bruk. Takk for svar.
     
  5. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. de 3000 poengene skal vel komme inn etterhvert uansett størrelse på forbruket den første måneden. Ellers er det slik at de samler opp 500 poengs bulker og overfører hver måned ja.
    De vil da overføre så mange 500 poengere som du har opptjent den aktuelle måneden.
     

    Attached Files:

    AcroN liker dette

Del denne siden