Down Under med Qatar Business

Tråd i 'Reisebrev' startet av NilsernNilsen, 30. mars 2018.

  1. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
  2. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    1. Innledning

    Helt siden jeg begynte å fly en del for noen år siden har jeg hatt lyst til å dra til Australia. Øya, landet og kontinentet «down under» har virket forlokkende med flott natur, behagelig klima og interessant kultur. Jeg har derfor med ujevne mellomrom sjekket priser på flybilletter med både OneWorld og StarAlliance, men jeg synes at prisene generellt har vœrt litt vel høye. Dessuten har jeg tenkt at en tur til Australia er noe man gjør få ganger iløpet av livet, og at en slik reise hyggeligst gjennomføres sammen med andre! De siste månede har imidlertid prisene til ulike destinasjoner i Australia vœrt svœrt hyggelig med Qatar, og i annledning et såkalt companion-offer bestilte en kamerat og jeg oss en tur i business fra Stockholm til Canberra! Senere ønsket også en venninne å vœre med, så nå er vi tre personer som snart setter kursen sydover!

    Skjermbilde 2018-03-30 kl. 14.27.38.png

    Turen starter for alvor i morgen tidlig på Arlanda og reisen nedover inneholder et layover i Doha, og senere en teknisk mellomlanding i Sydney før vi om drøye to dager vil vœre fremme i Canberra. Etter ankomst i Canberra er planen å dra til Sydney, kjøre bil fra Sydney til Melbourne, før vi igjen drar til Canberra og setter kursen hjemover.

    Skjermbilde 2018-03-30 kl. 14.34.34.png

    Jeg vil forsøke å oppdatere reisebrevet så godt som mulig underveis, men det kan godt hende at det tar litt tid mellom hver oppdatering! Tips til restauranter eller ting som bør ses/oppleves underveis mottas gjerne. Ellers håper jeg alle har en fin påske og at dere vil bli med på tur! :)
     
    Last edited: 30. mars 2018
    Are, Baldrick, pgaa and 24 others like this.
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Ser frem til å følge med på turen deres! Fint for meg at så mange drar til Australia og New Zealand i disse tider. Så kan jeg plukke opp tips til vår egen tur i november :D
     
    petterel and NilsernNilsen like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
    Alltid like hyggelig å "være med" andre forumister på tur :)
     
    ArthurDent and NilsernNilsen like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!!
     
    NilsernNilsen liker dette
  6. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    2. Bergen - Stockholm / Comfort Hotel Xpress Stockholm Central

    Tidlig langfredag morgen, noe redusert etter en sen og hyggelig skjærtorsdag, tok jeg bybanen til Flesland for å ta SK898 aka Asia-ekspressen til Stockholm. Det var mange som skulle ut og reise, de fleste til solfylte destinasjoner syd i Europa. Jeg sjekket inn kofferten og tok en kjapp tur i kanelsnurrbua, hvor det ble servert rykende ferske kanelnsnurrer!

    IMG_5281.JPG

    Drøye 20 min før avgang gikk jeg utover mot den gamle terminalen. Boarding nærmet seg slutten når jeg ankom gaten og jeg ruslet nesten rett ombord og fant sete 1D. Jeg fikk raden for meg selv, og da boarding var ferdig flyttet jeg meg til vindussetet.

    IMG_5282.JPG

    Med utsikt mot Odda, Folgefonna og Hardangervidda på styrbord side ble det servert polarrull med reinsdyr, søte og salte snacks, kalde og varme drikkevarer. En amerikaner med behov for litt ekstra beinplass hadde flyttet seg frem fra raden bak etter avgang og var svært imponert over hva som ble servert. Kanskje han trodde han fløy i økonomi?

    IMG_5283.JPG

    Vel fremme på Arlanda ventet jeg 1 time i loungen på resten av reisefølget som kom fra Oslo. Etter at de hadde landet tok vi Arlanda Express inn til byen og sjekket inn på Comfort Hotel Xpress Stockholm Central som ligger rett over togstasjonen. Her hadde vi bestilt to rom, og begge rommene var like små!

    Skjermbilde 2018-03-30 kl. 20.21.33.png
    Skjermbilde 2018-03-30 kl. 20.21.45.png

    Hotellet har et loungeområde i og over resepsjonen med sofaer, bord og behagelige stoler. Her ble vi sittende noen timer og trykke litt på PCene våre før vi dro ut og spiste en god middag på en italiensk restaurant i nabolaget. Nå venter en natt søvn før turen går til Doha i morgen tidlig!
     
    Are, Baldrick, watchaddicted and 17 others like this.
  7. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! :)

    Takk for det! Nå virker det jo som det er mange som er ute på tur også! Det gir god påskelektyre! ;)

    Tusen takk!
     
    ArthurDent liker dette
  8. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    3. Stockholm - Doha i Qatar Business

    Tidlig lørdag morgen satt vi kursen mot Arlanda, klare for turen til Doha. På flyplassen var innsjekkingskøene lange i alle klasser og det tok nesten 25 minutter å sjekke inn. Vel gjennom sikkerhetskontrollen tok vi en kjapp tur innom Stockholm Arlanda Loungen som ligger strategisk plassert i F-piren.

    IMG_5289.JPG
    IMG_5287.JPG
    IMG_5285.JPG
    IMG_5286.JPG

    Loungen var lys og trivelig, det var godt med plass og utvalget av mat og drikke var også forholdsvis bra. Etter noe kjapt å drikke og noe å knaske på gikk vi bort til gaten hvor det var final call. Noen få minutter etter at alle var kommet inn i gateområdet startet den prioriterte ombordstigningen, og vi var blant de første ombord.

    Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.48.10.png

    Turen til Doha ble operert av en 787-8 og jeg hadde valgt sete 3A.

    Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.41.57.png

    Før avgang ble det servert det man måtte ønske å drikke, samtidig som man fikk valget mellom kald eller varm håndduk. Menyene ble også delt ut, og det ble senere tatt bestilling av mat og drikke.

    IMG_5290.JPG

    Jeg valgte champagne både før og etter avgang!

    IMG_5314.JPG

    Turen til Doha skulle ta omtrent 6 timer og det ble servert frokost og/eller et lettere måltid. I tillegg kunne man velge drikke fra et rikholdig utvalg.

    IMG_5378.jpg IMG_5379.jpg
    IMG_5380.jpg IMG_5381.jpg IMG_5382.jpg IMG_5383.jpg IMG_5385.jpg IMG_5386.jpg

    Jeg valgte å starte med frokost rett etter avgang og gikk for frukt og french toast, og avsluttet måltidet med litt dessert. Maten smakte meget bra, særlig desserten som er den samme sjokolademoussen som SAS serverte i Business i fjor en gang - kanskje de serverer den fortsatt?

    Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.43.22.png Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.43.54.png Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.42.39.png

    Med frokost i magen startet filmdagen: På turen ned fikk jeg sett to hele filmer, og kommet godt i gang med en tredje. Utvalget av filmer var ganske bra, men jeg må innrømme at det var mange kjente titler. Det er vel noe begrenset hva som vises av filmer ombord på fly uavhengig av selskap og allianser. Ellers drakk jeg noen kopper te, og et par GTer, samt spiste noen veldig gode sjokoladecookies!

    Omtrent 2 timer før landing spurte jeg etter en kyllingsalat og drakk et glass av den etter hvert godt kjente franske hvitvinen - flasker med skrukork egner seg bra for vorspiel! ;) Jeg spiste også enda en dessert! Salaten var veldig god og passet bra som lunsj.

    Skjermbilde 2018-03-31 kl. 23.36.49.png

    Vi landet i Doha etter 5 timer og 45 minutter i lufta. Qatar leverer som vanlig svært god service og maten og drikken smakte også veldig bra! Dette var min første tur med en 787, og også første gang med 1-2-1- konfigurasjonen til Qatar. Jeg likte setet ganske god: Det var god plass til beina og det var enkelt å snakke med reisefølget underveis, selv om han satt på setet bak. Dreamlineren er ellers et veldig stillegående og behagelig fly. Nå gleder jeg meg til turen videre!
     
    Last edited: 01. april 2018
    Are, Insomnia4u, Baldrick and 28 others like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Kva ellers? :) Brillefint reisebrev så langt. God tur!
     
    ArthurDent and NilsernNilsen like this.
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fin start. Blir spennende å følge med på turen, road-trip i Australia høres veldig kult ut og en fin flyrute har dere også.
    Reiser hele reisefølge samme flyrute foran gardinen hos Qatar?
    God tur videre :)
     
    NilsernNilsen liker dette
  11. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! :) Sitter i Businessloungen til Qantas på SYD nå og venter på at boarding for siste strekket til CBR skal starte. Turen så nangt har vært meget bra! Vi er to som reiser i Business, mens sisteman reiser i eco (!) Kan si litt om hennes opplevelse der etter hvert!
     
    ArthurDent and Earl like this.
  12. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    4. InterContinental Doha The City / Doha by night

    I Doha hadde jeg booket to rom på InterContinental Doha The City gjennom Qatar sitt Discover Qatar tilbud: Den perioden billettene ble bestilt var det mulig å booke gratis overnattinger ved stop-over på en rekke hoteller. Siden vi var tre som reiste sammen booket jeg like så godt to rom, selv om jeg sikkert kunne booket tre! For øvrig gikk vi rett gjennom immigrasjon og toll, og tok en taxi til hotellet.

    IMG_5348.JPG
    IMG_5350.JPG

    Ved ankomst på hotellet var rommene klare, og det ble spurt om vi var medlem i IHG-fordelsprogrammet. Det var vi ikke, men vi ble det ved innsjekk: Som medlem får man 25% avslag på mat og drikke (de serverte alkohol på hotellet!), og sikkert noen andre fordeler. Vi fikk i alle fall angivelig en oppgradering og fikk et King Room og et Twin Room i 38 etasje!

    Skjermbilde 2018-04-02 kl. 07.52.59.png
    Skjermbilde 2018-04-02 kl. 07.53.10.png

    Hotellet hadde et fint basseng og treningssenter, en lounge, flere barer og restauranter. I tillegg var det en nattklubb i øverste etasje hvor en gjeng briter kom sjanglende ut når vi ble nektet adgang fordi vi gutta hadde på shorts!

    Skjermbilde 2018-04-02 kl. 07.51.50.png Skjermbilde 2018-04-02 kl. 07.52.13.png IMG_5365.JPG IMG_5372.JPG

    Etter å sjekket inn tok vi en taxi til Museum of Islamic Art. Der var det et pop-up marked på utsiden hvor det ble solgt ulike småretter fra land rundt i verden. Vi endte opp med å spise litt forskjellig før vi etter hvert ruslet bort til Souq Waqif.

    Skjermbilde 2018-04-02 kl. 07.52.45.png
    IMG_9031.JPG
    IMG_9034.JPG
    IMG_9113.JPG IMG_9122.JPG IMG_9110.JPG IMG_9107.JPG


    Fra Museum of Islamic art har man utsikt til Doha Skyline!

    img.png

    Sist jeg var i Doha var jeg der midt på dagen og det var lite folk ute i den ekstreme varmen. Denne gangen var imidlertid temperaturen bedre og det var mye mennesker både på pop-up markedet og på Souq Waqif. Det virket også som at det var en del europeere som hadde frivillig eller ufrivillig layover og som med det benyttet anledningen til å utforske omgivelsene.
     
    Last edited: 03. april 2018
    Are, Insomnia4u, Baldrick and 23 others like this.
  13. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    5. Al Mourjan Business Lounge

    Slik som Jesus sto opp en gang i tiden på første påskedag sto også vi opp etter en natt på InterContinental. Derfra tok vi en Über til flyplassen, hvor vi gikk forbi Business-insjekken, gjennom grense- og sikkerhetskontroll, og til Al Mourjan loungen.

    IMG_5389.jpg IMG_5390.jpg

    Loungen ligger i enden av en lang rulletrapp og er ganske stor!

    1.png
    2.png
    3.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.40.05.png

    Loungen har to restauranter. En mer formell med buffe i annen etasje, og en sandwich delí i den andre enden. Vi spiste først litt mat i restauranten før vi gikk ned og spiste en sandwich i delíen!

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.42.06.png
    IMG_5393.jpg
    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.41.54.png IMG_5394.JPG IMG_5395.JPG

    Ellers finnes det ulike sitteområder, et business-senter, hvileområder, familierom, spillrom, og et stilleområde.

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.42.44.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.42.20.png
    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.41.36.png
    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 08.42.27.png
    Drøyt 45 minutter før avgang forlot vi loungen og gikk mot gaten. Personlig synes jeg Al Mourjan loungen er overlegen. De ulike fasilitetene gjør at man lett kan tilbringe mange timer i loungen uten å kjede seg!
     
    Are, SAJblue, Baldrick and 20 others like this.
  14. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    6. Doha-Sydney-Canberra i Qatar Business

    Qatar har to daglige flyvninger fra Doha til Sydney, en på morgenen og en på kvelden. Mens sistnevnte flyvning opereres av en A380 med tre serviceklasser og ny og flott konfigurasjon i business, opereres morgenflyvningen av en 777 med gammel konfigurasjon. Q-suites skal vel være på vei, men har dessverre ikke blitt installert i flyene som flyr til Australia enda!

    IMG_5449.JPG

    Priority boarding var fullført da vi ankom gaten, men vi gikk lystig og lett forbi passasjerene som reiste i økonomi. Ombord hadde vi valgt setene på rad 2 på venstre side. Da jeg fløy til Tokyo for et år siden valgte jeg sete på raden i midten, noe som utvilsomt er best om man reiser alene.

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.39.15.png

    Idet vi hadde funnet oss til rette i setene ble det tilbudt drikke og valg mellom kald eller varm håndduk. Etter to glass champagne i loungen gikk jeg for en mimosa og et glass vann, samt en varm håndduk.

    IMG_5398.JPG

    Oppe i luften fortsatte jeg med mimosa og spurte også om noen kjeks. Det kan nevnes at jeg ikke måtte betale for kjeksene, og at det ellers ble satt fram en tralle med ulike typer snacks, alt inkludert i billettprisen. Reisefølget bak i kabinen fikk også snacks, riktignok servert i unge menn i pysjamas som kom fra business.

    IMG_5400.JPG

    Før avgang ble menyene for flyvningen utdelt, samtidig som vi fikk pysjamas. Ellers fant man de vanlige Bricks amenitykittene ved setet ved boarding. På toalettene ligger det også tannbørster og barberhøvler. Jeg tror jeg tok med 8 tannbørster fra denne flyvningen - det er nesten tomt for ålreite tannbørster hjemme! Pysjamasen er for øvrig ny fra mine forrige Qatarflyvninger og var veldig god å ha på!

    IMG_5399.JPG

    På den drøyt 14 timer lange flyturen til Sydney kunne man velge fra et relativt godt utvalg av mat. Drikkemenyen var lik det som ble tilbudt fra Stockholm, foruten at rose champagnen var fra Billecart-Salmon og ikke Lanson.

    IMG_5401.jpg IMG_5402.jpg

    Vi valgte å spise lunsj omtrent 1 time etter avgang. Både reisefølget og jeg gikk for frukt og Beef Sandwichen. Det smakte ganske bra, men setet kom til kort under måltidet. Reisefølget som satt ved vinduet måtte en tur på do, og når han kom tilbake trakk jeg beina til meg og traff bordplata slik at mimosaglasset falt og gjorde setet klissvått. Det endte med full utrykning fra personalet og et midlertid setebytte til lunsjen var inntatt!

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.44.34.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.44.47.png

    Mellom lunsj og middag trykket jeg litt på pcen og så noen filmer. Innholdet var til en viss grad likt hva som ble tilbudt fra Stockholm, men det var langt flere filmer å velge i - godt over 250 stykker. Til middag valgte jeg å starte med dagens suppe, etterfulgt av lammet og til slutt puddingen. Suppen var veldig god, lammet litt seigt, og puddingen rar i smaken. Ved siden drakk jeg noen glass av den franske rødvinen som var veldig god! Er det forresten noen som kjenner igjen salt og pepperbøssene? Målet er at to blir med hjem til Bergen på turen tilbake til Norge! ;)

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.44.07.png
    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.43.41.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.43.14.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.42.48.png

    Da måltidet var inntatt la jeg meg ned for å forsøke å sove noen timer. Det fungerte sånn passe bra og jeg fikk nesten 4 timer søvn, selv om det hadde vært ideelt med noen timer til. Setet blir ikke helt flatt, men jeg synes det gikk fint å sove. Man får også en litt tykkere madrass tredd over setet slik at det blir godt å mykt å sove i. Drøyt to timer før landing i Sydney bestilte jeg frokost. Frukten var ikke helt fersk lenger, og eggerøra var laget av pulver, men bakevarene var i alle fall veldig gode!

    Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.42.23.png Skjermbilde 2018-04-03 kl. 22.42.11.png

    Med frokost i magen startet forberedelsene for landing, og i en flott soloppgang med utsikt til Sydney CBD i det fjerne landet vi i henhold til rutetid. Her måtte alle ut av flyet, selv om vi man skulle videre til Canberra. Flyet skulle sikkerhetssjekkes og det skulle på nytt crew. Det ble ellers remote parking stand og egen buss for business passasjerene.

    IMG_5420.JPG

    Idet vi kom ut av bussen var det lite innformasjon om hvor vi skulle gå og når vi skulle boarde igjen. Etter litt frem og tilbake fant vi ut at vi hadde omtrent 2 timer i den internasjonale terminalen. Vi gikk derfor en kjapp tur i Qantas loungen, tok en dusj og spiste litt. De hadde egen pannekakemaskin! Loungen var veldig bra - skal ta noen bilder på turen tilbake!

    IMG_5419.JPG

    40 minutter før avgang fra Sydney ruslet vi ned til bussgatene i terminalen og tok buss ut til flyet. Flyvningen til Canberra skulle ta 20 minutter og det ville kun bli servert drikke. Jeg tok en mocktail før avgang og et glass vann oppe i luften. Før avgang spurte jeg om hvilken side utsikten til Sydney ville være best fra, og etter å ha fått vite at det ville være på høyre side flyttet oss.

    IMG_5441.JPG

    Det var 40 personer som ble med på flyvningen til Canberra og jeg benyttet annledningen til å ta en tur bak i økonomi. Der var det relativt trangt om man ikke satt på første rad, særlig dersom personen foran hadde lent setet bakover. Reisefølget kunne ellers fortelle om at de hadde fått servert tre varme måltider på turen fra Doha til Sydney, og ellers det de ville ha å drikke.

    IMG_5443.JPG IMG_5444.JPG

    Fremme i Canberra gikk alt veldig smidig og vi var gjennom grensekontrollen og fikk plukket opp bagasjen i løpet av relativt kort tid. Alle var ellers veldig hyggelige. Turen med Qatar fra Doha var alt i alt veldig behagelig. Servicen og serveringen var helt topp, og timene fløy (bokstavelig talt) forbi! :)
     
    Last edited: 04. april 2018
    Are, SAJblue, TravelManBiz and 18 others like this.
  15. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    ^ sliter med nettet, så mer kommer i morgen!
     
    NoLimit and helged like this.
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ohhh, den svir når dei les den i Frösundavik! :)
    Lufthansa pepperbøsse på Qatar? o_O
     
    NoLimit, jgroneng, DanH and 6 others like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    F pepperbøsser? Jeg fikk med 6! salt og pepperbøsser på min siste C flyvning med Lufthansa da bestemor som stelte med meg mente at jeg trengte mer en ett sett( som stod på brettet mitt) når jeg fortalte at jeg ville ha dem med hjem og sette fram til middagsgjester. Men de er bare små og i plast da.........

    PS: de fortjener salt i sårene på ryggen i F...vik( sånn som i eventyret) for dette tullet med betaling foran i kabinen.
     
    DanH, Eddie47 and NilsernNilsen like this.
  18. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    7. To netter i Sydney

    I utgangspunktet hadde vi tenkt å ta buss eller tog tilbake til Sydney etter ankomst i Canberra, for så å kjøre leiebil fra Sydney til Melbourne, og deretter fly fra Melbourne til Canberra. I loungen i Sydney sjekket jeg imidlertid hvor mye det ville koste å leie bil for hele turen, noe som totalt sett viste seg å bli billigere. Vi endte derfor opp med å hente ut en rød Mitsubishi ASX på flyplassen, og kjørte til Sydney!

    IMG_5553.jpg

    Turen fra Canberra tok litt over 4 timer og det var en interessant opplevelse å kjøre på "feil" side av veien. I starten skulle man tro at det regnet kraftig hver gang vi skulle svinge ... I Sydney hadde vi bestilt et rom på Travelodge Hotel Sydney. Hotellet lå sentralt til og prisen var grei for to overnattinger. Det var ellers et treningsrom i kjelleren hvor jeg fikk løpt en god tur morgenen etter ankomst.

    IMG_5512.JPG IMG_5451.JPG

    Etter å ha sjekket inn ruslet vi en tur ned til Operaen. På veien gikk vi innom Hyde Park, St. Mary´s Cathedral og Garden Palace. Det er deilig med parker midt i store byer!

    b.png c.png
    (Hyde Park)

    a.png
    (St. Mary´s Cathedral)

    e.png f.png
    (Garden Palace)

    Det var mange mennesker som skulle se Operaen og etter å ha tatt noen bilder satt vi oss ned på en restaurant og spiste litt mat og drakk noen øl. Deretter gikk vi tilbake til hotellet og sluknet nesten idet hodet traff puta!

    En natt senere sto vi opp og etter at jeg hadde løpt en tur spiste vi frokost på The Basket Brothers, en kafe som lå rett ved siden av hotellet. Vi gikk så ned til Park Hyatt hvor det var fantastisk utsikt over til operahuset.

    IMG_9272.JPG

    Etter å ha tatt noen bilder satt vi kursen mot Bondi Beach. Fra byen tok vi båt til Watsons Bay, ruslet litt på en sti med utsikt mot det Tasmanske hav (dette er ikke nødvendig dersom man ikke vil), og deretter buss til Bondi.

    IMG_5480.JPG j.png

    Der satt vi oss ned på en restaurant og spiste litt lunsj før vi gikk langs kysten fra Bondi til Bronte Beach.

    m.png n.png

    Fra Bronte tok vi bussen tilbake til sentrum, var en kjapp tur innom hotellet og avsluttet dagen med litt mat, drikke og litt billiard på en bar/restaurant i nabolaget Darlinghurst. Dagen etter var vi en tur i Sydney Tower før vi la ut på turen mot Melbourne. Mer om dette etter hver som internettet forhåpentligvis blir bedre! :)
     
    Last edited: 07. april 2018
    Upsaker, Are, SAJblue and 13 others like this.
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Åh, herre! Eg kjenner meg så godt igjen! :D Plasseringa av blinklysarma og vindaugeviskararma er veldig forvirrande – i starten :)

    Eit flott reisebrev så langt, takk for at du deler :)
     
    helged and NilsernNilsen like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fine bilder og morsomt å høre at det var billigere med leiebil enn med buss, det er jo litt interessant, men når dere er 3 så er det kanskje ikke så rart likevel...
    God tur videre :)
     
    NilsernNilsen liker dette

Del denne siden