Nei, brukt 3 timer i tlf nå. fantes ingen andre muligheter. har nå flyttet reisen til neste helg og får ta evt tap på forsikring og claims.
@maarstad og jeg var på samme flight. Han ble booket OSL-AMS-LHR-MIA med KLM/BA i morgen, jeg ble booket OSL-CDG-MIA med AF på søndag. Nå booket han om til OSL-LHR-MIA med BA/Virgin på søndag så vi kommer frem likt. To diamanter på to bookinger for referanse.
Da var jeg klar for tur. Slukøret ringte jeg strawberry for å avbestille min overnatting på comfort runway ikveld. Ble av merkverdige grunner satt over til nabohotellet 2 ganger på rad. Siden jeg også møtte motgang her satt jeg på google flights og surfet etter avganger OSL-MIA i premium okønomi. Plutselig dukket norse opp direkte OSL-MIA og jeg fant MUC-MIA med LH, også i PE. Gikk en faen i meg og jeg ringte inn til sas for 3dje gang siden jordbærfolkene ikke ville svare (var uansett over deadline for avbestilling). Møtte på en utrolig hyggelig svenske som påstod hun omtrent vrei av seg håret etter å ha hørt historien om agenter som nektet ombooking og agenter som begrenset seg til skyteam. Agent nr 3 fant riktignok ikke norse direkte i PE, men OSL-MUC-MIA var ingen problem. Hun spurte også om jeg ville fly via LHR med Virgin i morgen, men jeg takket pent nei etter dagens nyheter. Endte opp med OSL-MUC-MIA med LH 22.03 og orginal booking hjem MIA-CPH-OSL med SK 24.03 Ble såklart ombooket i feil klasse, både hos LH og hos SK, men hun prøvde iherdig å rette opp i dette. SK var ingen problem og jeg var kjapt tilbake i plus smart. LH derimot var det verre med, hun anbefalte å søke refusjon for downgrade i etterkant av reisen å beklaget så mye for at hun 'rotet' det til. På dette tidspunktet var jeg bare glad for å komme meg avgårde på tid så jeg valgte å akseptere LH økonomi. Mistet forhåndsbetalt tog, men en hyggelig konduktør lot meg reise på gammel billett. Jeg kommer dog til å kreve poeng for orginal billett, dvs OSL-CPH-MIA plus P 700+6000x2(kampanje). Vil denne saken svekke meg om jeg legger inn senator status hos LH på ny avgang? Ha en ellers god kveld fra RE11.
Jeg ville prøvd andre alternativer enn LHR de neste dagene. Ringvirkninger blir nok merkbare i flere dager og rimelig sikkert at det blir mye krøll gjennom helgen. God tur