Endelig torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 13. aug 2020.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen godtfolk

    Endelig er det torsdag og hjemreise. LH via Frankfurt og hjemme om drøye 10 timer. Kunne knappet inn med 1 time kortere connection og tatt SAS på siste legget men tror SAS har forbedret meg bort sålenge det er andre muligheter.

    Null endring på LJU. Fast track er «halvåpen», lounge er helstengt.

    Sosial distansering er nedprioritert;

    8308E491-25A2-4895-B9C4-83FFB45F319A.jpeg


    Ønsker alle en innbringende TTT

    Edit: det tordner og lyner på FRA, såpass ille synes tyskerten at alle bakkeoperasjoner er stoppet. Dvs at vi blir sittende i fly for å vente på å få gå ut og over i en buss i minst 30 minutter;
    image.jpg

    I nord hadde hadde dette vært en lummer sommerdag
     
    Last edited: 13. aug 2020
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,553
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en god morgen på trøndelagskysten, solen holder på å kjempe seg gjennom og det ser ut til å bli en flott dag ..
    C9EF8F0F-EC7C-4A2E-8B78-EE2AF362BABE.jpeg
     
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    15,007
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Aust-Finnmark. Ha! Der fikk @Kristian litt konkurranse. Riktignok på bokmål, så det glelds kanskje ikke. Men vi serverer et bilde av krabaten som tok oss frem til VDS i går.
    Vi drømmer om F og beste C, bobler og intrikate rutekombinasjoner med mest valuta for CT og poeng. Men når det gjelder det å faktisk fly er det lite som slår WF i nord. Ombordstigning i hyggelig atmosfære, flyvertinne som prater med alle og deler strikkeoppskrifter, airborne etter noen få hundre meter, utsikt til vakker natur og innflyvning over kjente trakter.
    20200812_113048.jpg 20200812_103253.jpg 20200812_103528.jpg
    20200812_112528.jpg
     
  4. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,410
    Likes mottatt:
    7,907
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bybanen.:)
    Solkysten synes å ha fått vasket seg i morges, våt asfalt overalt og det virker som om regnbyger og solen kjemper om hvem som skal styre utover dagen... enn så lenge kan det se ut som om solen er i ferd med å vinne...
    En grei flytur med SAS over fjellet i morges, men nå har de tydeligvis sluttet med boarding av rad for rad... i dag kom det 1 opprop om at alle skulle gå ombord, men ikke noe om delt boarding etter rader. Blir ikke helt klok på disse tiltakene til SAS, virker som om det endres avhengig av hva personalet i gaten føler for:confused::eek:

    Uansett klar for en arbeidsdag her... 20200813_083019.jpg
     
    Last edited: 13. aug 2020
  5. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen.

    Våknet med et smell rundt 05:00.. da hadde tordenværet inntatt området og holdt leven i en times tid. Kjekk start på dagen :p

    Snart avsted for dagens første runde med TTT-handling. Har funnet ut at det er mer håndterbart å ta flere runder enn å trille rundt på flere handlevogner :D

    I morgen er det jaggu meg planleggingsdag i barnehagen også, så er visst snart helg.

    Ha en forrykende TTT!
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,630
    Likes mottatt:
    22,916
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trøndelag!

    Tok i går steget med å avbestille backupreise A og B for høstferien og bestilte C. Alternativ, ikke reiseklasse... Skal til Nord-Norge, inkl litt Widerøe. Får masse valuta for poengene på en slik tur :)
    Covidfast blir man nok heller ikke.

    Har lært meg expertflyer, tusen takk til @Are sin guide. Håper det blir en ørliten Tokyotur når trærne er I blomst. Sjekker med Tallinn senere i dag, men ifølge EF er det flere muligheter.

    TTT handleliste er laget og den blir nok en full vogn og litt varmgang i kortet.

    Ha en flott dag!
     
    Last edited: 13. aug 2020
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    SQ F rykker, SAS appen har aldri hatt så få bookinger. EB binga nærmere seg million poeng... Er nesten en trist dag :(

    Håper den russiske vaksinen fungerer :rolleyes:

    Ha en fortreffelig TTT dag i dag
     
    Upsaker, haifinn, Stuttfeiten and 7 others like this.
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,570
    Likes mottatt:
    3,717
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Gardermoen, hvor det med to timer ventetid straks er klart for frokost servert av Ritazza i C-piren.

    Fin tur ned til Gardermoen, sist inn og først ut via sete 1C. Våknet av kraftig regn og torden 30 min før jeg hadde planlagt å stå opp, men det var long gone innen jeg ankom flyplassen. Ble noe irritert av to et par rader bak som på død og liv skulle skravle høyt under sikkerhetsdemonstrasjonen. Kombinert med en noe svak danske på høytaleren var sikkerhetsdemonstrasjonen umulig å få med seg. Jeg tror jeg kan den utenat, men det kan ikke nødvendigvis alle. I tillegg er det utrolig respektløst ovenfor kabinpersonalet. Mulig jeg er litt ekstra lett å irritere da jeg bare fikk 4 timer søvn i natt.

    Nuvel, ha en god torsdag. :)
     
    Upsaker, Sonictravel, EndreD and 12 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Har nå hatt siste natt i gammelt hus, og flyttingen er i gang. Det betyr at jeg nå har bilen full av ting som er greit å vite hvor er. Skal bo noen dager på gjesterommet hos min mor. På mandag kommer flyttebilen til nytt hus, og vi kan begynne å putte ting på plass igjen. Gleder meg stort til vi kan sove i egen seng i nytt hus.

    Det mest flyrelaterte som har skjedd her i gården, er at jeg avbestilte en tur til København. Koseturene får vente litt til. Håpet om å få reist til Tokyo før sommeren lever fortsatt, men det er nok en fare for at ikke alle de fire(!) turene jeg har booket går an å gjennomføre.

    Skal se på ny bil etter jobb, og da blir det sannsynligvis EB-skilt. Det er jo passende. :cool:

    Snart helg!
     
    Upsaker, Sonictravel, EndreD and 10 others like this.
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    God Trippeltrumftorsdag frå Førde. Her er Vårherre i full sving med å vaske til helga. Berre 338 dagar att til sommarferie, so no må eg snart få hanka inn nok poeng til å komme oss heim. Er det nokon som har erfaring med layover i ICN? Er det råd å få tatt seg ein tur inn til by'n?
     
    Upsaker, Sonictravel, haifinn and 7 others like this.
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra 2063.
    Her er det intet nytt å melde. Må si jeg beundrer dere som orker å stadig drive og bestille reiser som det neppe blir noe av. Jeg har mer eller mindre resignert og avventer en åpnere verden igjen.

    Uten den ekstra boosten som en lengre feriereise gir så ser det jaggu ut som om det skal holde hardt å dra inn en CT i år også. Eneste håpet nå er at madammen skal pusse opp kjøkkenet sitt, så jeg får se om det er mulig å få sneket inn mitt kort for å betale deler av gildet. Hun har jo tross alt fordel av den CT'en også...

    Det mest spennende dagen har å by på bortsett fra TTT er prøvekjøring av e-tron sportback. Ser ganske så snasen ut den ser jeg, men den skal imponere voldsomt før det blir aktuelt å bytte bil. Har fått en liten særhet som gjør at jeg ikke er ikke overvettes begeistret for tanken om å kjøre en bil som man ser på hvert gatehjørne (sikkert en skade av å ha kjørt kjedelige biler i alt for mange år).

    Ha en strålende en!
     
    Upsaker, Sonictravel, EndreD and 7 others like this.
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Det personlige bilskiltet "Trumf" er ledig...
     
    Upsaker, Eddie47, drsyk and 2 others like this.
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde ca. 22 timer layover så vi valgte å bo inne i byen. Det er nokså langt fra ICN til de sentrale delene av Seoul (Myeongdong), så selv om kollektivtrafikken er effektiv så bør du ha en god del timer for at det skal anbefales.Har sett poster her på forumet om ting å gjøre i nærheten av ICN, så du kan forsøke å gjøre et søk på det.
     
    drsyk, Stuttfeiten and Sunnfjordingen like this.
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,786
    Likes mottatt:
    32,485
    Bonuspoeng:
    183
    45 minutter med bil inn til sentrum så fort mulig å få seg en tur.

    Alternativt, book en tur til grensa mot Nord-Korea, rett i nærheten av ICN. Var stengt for muligheten når jeg var der sist, men det åpner vel igjen en gang
     
    Stuttfeiten and Sunnfjordingen like this.
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,637
    Likes mottatt:
    24,985
    Bonuspoeng:
    183
    Takk folkens. Vi landar etter planen 11.50 på føremiddagen og skal ikkje vidare før neste morgon. Planen er å ta med arvingen i Seoul Grand Park.
     
    Arvid1410 liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    :p

    Men, da ser man jo ikke EB lengre.. Da er det jo ikke noe poeng. :rolleyes:
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.
    Det er ett av alternativene.
    Som du sier, det er kjipt å kjøre samme bil som alle andre. Men, jeg tror det har noe å si hvor man bor..
     
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Det er tross alt en formildende omstendighet at de forventer å selge betydelig færre av sportback utgaven ann den ordinære stasjonsvogn utgaven....
     
    holmen liker dette
  19. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Men til gjengjeld så er bilen meget behagelig :) Jeg har hatt e-tron i 6 mnd nå og er veldig fornøyd. Men den er veldig strømtørst.. Ulempen med å kjøpe Audi er utstyrs lista, både på godt og vondt. Den er så lang at det er fort å enten se seg blind ved å legge på absolutt alt, eller at man synes det kan være litt overveldende slik at man glemmer ting man burde ha. Så hvis ønskelig så kan jeg gjerne liste opp utstyr jeg mener man absolutt burde ta med basert på mine erfaringer :)
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,566
    Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Hehehe, forstår hva du mener og jeg har nærmest gitt opp å få oversikt over utstyrslista. Jeg har som sagt ingen alvorlige planer om å bytte bil, men kom gjerne med eksempler på uunværlig utstyr (jeg kjenner jo meg selv godt nok til å vite hva som skjer når jeg prøvekjører en bil :p)
     

Del denne siden