Erfaringer med Starwood-kjeden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 02. nov 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: St Regis Abu Dhabi
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Junior Suite som var ganske så senior med separat soverom. Helt nytt hotell.
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten for alle Plat. Gratis internet og vann på rommet. Frukt, sjokkis mv. i velkomstgave

    Helt ny eiendom med en haug problemer på servicefronten. Det går seg forhåpentligvis til etter litt mer innkjøring
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Malpensa Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Junior Suite som var ett gigantisk vanlig hotelrom som manglet møbler.
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten, tilgang til lounge, Aqua Panna på rommet, gratis internet og i tillegg 500 Starpoints.

    Ett litt bizarre hotell med vanvittig brede korridorer og masse dødplass rundt om, inkludert på rommet. Virket nesten som ett messesenter i korridorene. Klare ikke helt å forklare, du må nesten ta turen. Billig og bra
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Westin Berlin
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: I følge dem, ja, fra Deluxe til Superior, som er omtrent likt. Nektet å innfri SPG oppgraderingspolicy selv om det var plenty av suiter tilgjengelig
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten, flaske vann på rommet, gratis internet og i tillegg 500 Starpoints.

    Nyoppusset og fresht. Kun dusj på rommene, ikke badekar lengre
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sheraton Paris Airport
    Min status: Corporate Preferred (zilch)
    Rom booket: Club
    Oppgradert: Nei.
    Club-room fordeler: Gratis stryk av 2 skjorter (dette liker jeg), 2 gratis vannflasker, velkomstgave (Hermes eau de toilette reisestørrelse + såpestykke), full frokost i restaurant eller Continental i lounge, gratis wifi, turndownservice.

    Kanonbra flyplasshotell som ligger i terminal 2 og rett over togstasjonen. Skulle på Parc de Expo og toget gikk fra T2, meget smidig. Sjefsutsikt til rullebanen fra rommet mitt, men samtidig lydløst.

    Loungetilbudet var solid, hadde mat hele dagen og kvelden lang samt alkoholen ute hele dagen og kvelden. Er ikke snakk om happy hour her, og godt var det for det var sjuke priser i baren og restauranten. En liten flaske Evian i minibaren kostet 7 Euro, verre en Norge gitt.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @Ida alle 4 points har gratis Internet og frokost, samt vannflasker på rommet

    Hotell: Sheraton Zürich
    Min status: Platinum
    Rom booket: billigst
    Oppgradert: Ja, først til Clubrom, men etter at jeg spurte om suite, var de raske med å følge SPG reglene og jeg fikk en flott junior hjørnesuite
    Andre fordeler: Gratis Internet, tilgang til Clublounge, 500 poeng og en velkomstdrink og forrett i lobbybaren. To store vannflasker på rommet

    Flunka nytt hotell med meget god standard. Beste Sheraton jeg noen gang har bodd på. Ligger litt usentralt til
     
    Last edited: 19. nov 2014
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Skyline LHR
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Vel, Club var det ihvertfall
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten, tilgang til lounge, vann på rommet, Internet

    Skal være Starwoods beste Heathrow alternativ, men er slitent og bare hakket bedre enn Sheraton LHR på romfronten, men klubben på Sheraton LHR er nye bedre enn på Skyline. Måtte bytte rom grunnet elendig lydisolering. Triste greier. God frokost i restauranten, rævva i loungen. Sparer heller 50 pund neste gang og bor på det andre Sheraton
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Malpensa Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Junior Suite igjen, men måtte be om det denne gangen
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten, tilgang til lounge, Aqua Panna på rommet, gratis internet og i tillegg 500 Starpoints.

    Andre oppholdet på kort tid. Liker hotellet
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: W Fort Lauderdale
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til en handicap suite
    Andre fordeler: Grab and go frokost i kafeen eller 500 poeng, EN liten flaske vann daglig. Internet

    Nye eiere som merkes. Hotellet anbefales ikke
     
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Grosvenor house, Dubai
    Min status: Platinum
    Rom booket: Leilighet med to soverom Tower 1
    Oppgradert: Ja, til en toroms leilighet i Tower to, øverste leilighetsetasje med utsikt over Palmen, dessuten har beggesoverommene ensuite bad. Prisdiff mener jeg var ca 600 nok.
    Andre fordeler: Full frokost på Sloan for fire voksne og to barn som vel koster 250 kr/pers. I tillegg velge dadler eller 500 poeng, Mange flasker vann daglig. Internet. Tilgang for alle til Level 5 lounge der det serveres meget bra frokost, lunsj med tre varmretter samt gratis alkohol 18.00-20.00. Eget rom i lounge for barn. Er du platinun er det en no-brainer hvor du bør bo med familie i Dubai.

    Gratis bruk av utendørsfadiliteter på Le Royal Meridien for alle gjester.

    Jeg tipset for övrig ingenting før siste dagen da det ble lagt igjen none konovlutter til housekeeping og Level 5 gjengen. Merket ikke noe forkskjell på service i sammenlignet med i feburar da eg tipset mer jevnt. En fantastisk service en får lyst til å belønne. Ikke som i USA der en ofte blir "straffet" om de ikke får 5 dollar for å levere isen de i utgangpunktet "glemte" å ta med sammen med maten.
     
    Last edited: 28. des 2014
    tommy777 and Herlov like this.
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: St Regis Abu Dhabi
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst på poeng
    Oppgradert: Ja, til Grand deluxe, hakket om over Junior Suite. Fantastisk utstikt, men det tror jeg allerommene har siden de laveste ligger i 33. etasje.
    Andre fordeler: Full frokost i restauranten for alle Plat. Gratis internet og vann på rommet. Eksotisk fruktfat, i velkomstgave. Vet ikke om dette er noe alle får.

    De tilbyr også alle typer kaffedrikker gratis, ikke bare kaffe/te. Grand deluxe er ikke en ekte suite da det ikke er to rom. lit usikker på hvorfor dette er dyrerer enn en juniorsuite. Var pro-aktiv da jeg så at junior suiter var utsolgt for perioden vi skulle bo her og spurte om de oppgarderte til andre typer suiter enn junior. Fikk svar iløpet av 6 timer om garantert Grand Deluxe. Prisen er vel minst 800 kr over hva jeg i utgangspunktet booket, så skal ikke klage selv om junior suite nok hadde vært bedre for en barnefamilie.

    Fikk e-post om 20% rabatt på forhåndsbookede spa-behandlinger så nå får jeg surfe på Bonusfeber og se BBC World i ro og mak:)
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    De oppgraderer til begge. Forskjellen er at junior (som er ganske stor) har separat soverom, men utsikten er mer mot land med litt havutsikt mens Grand Deluxe Suite har full havutsikt og ikke separat soverom. Grand Deluxe er ca 200 AED dyrere

    Ellers har alle suitene på alle St Regis tilgang til butler service som mekker og leverer alle typer kaffe te 24/7

    Jeg fikk en fruktkurv og sjokkis da jeg var det i september.
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    rookies spm her. Skal bo på Sheraton Zurich Neues Schloss neste helg. Booket via hotels.com. Er det noen tips og triks som er verdt å kjenne til? Får jeg noen fordeler av å melde meg inn i SPG feks? Typ gratis wifi eller noe slikt?
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: W Barcelona
    Min status: Preferred
    Rom booket: Cozy room
    Oppgradert: Wonderful room
    Annet: Late check-out

    Elsker hotellet, særlig i badesesong. Meget profesjonelt og vennlig staff. Gode in-house restauranter. SPG fortsatt en versting mht. WiFi-priser, men tilbyr i det minste to timer gratis smalbånd per døgn nå. Det holdt akkurat denne gang.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er gratis med internet for alle medlemmer nå, men booking må skje via SPG sine egne kanaler

    https://spgpromos.com/internet/?EM=VTY_SPG_INTERNET_PROMOTION
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  16. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Meld deg alltid inn uansett. Jeg fikk poeng på Sheraton i Rio selv om bestillingen var gjennom Expedia, så man vet aldri :)
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Sheraton Deira, Dubai
    Min status: Platinum
    Rom booket: Std rom på poeng
    Oppgradert: Junior Suite
    Annet: Fikk en røyke junior suite, men ankom 14.00 og orket ikke vente på at annet skulle bli ledig etter 16.00. Hotellet er typisk 90-talls, tror kanskje standardrommene er oppusset. Hadde booket hotellet som "crash pad" før tidlig flight. Litt lenger til flyplass enn jeg trodde, men ca 10 min med taxi. Sjekket ikke frokost, eller happy hour i lounge, men så ut til å være stusselige greier. god service fra de ansatte. Hypermarked opent 24 t like i nærheten av hotell om en trenger noe. Ville ikke bodd her om jeg var på en ukes ferie til Dubai.

    OT: Le Meridien er nok bedre som flyplass hotell, men var betydelig dyerer på cash og på poeng. De oppgraderer vanligvis til Royal Club med lounge, men det er ikke tillatt med barn under 12 år i lounge.
     
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Satt og drømmereiste tilbake til Dubai og så at Le Meridien Mina Seyahi og Westin Mina Seyahi nå har blitt medlem i SPG. Desverre kategori 6. De ligger mellom Plamen og Jumeirha Beach.
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Amsterdam Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til samme suiten jeg har hatt 5 ganger på rad nå.
    Annet: Fikk for første gang en flaske vin på rommet med personlig hilsen. Vanligvis er det kun disse klissete vaflene de legger ut. Stortrives.
     
    Travellingalf liker dette
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Aloft London Excel
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Til slutt
    Annet: 2 gratis drikke og full frokost mot å gi vekk velkomstpoengene, ingen Ole Brumm greie der, nei.

    Internet funka ikke i de øverste etasjene, de hadde ett slags problem. Flytta rom 3 ganger. Fruen har skrevet om det på bloggen, se under

    http://magicofmiles.boardingarea.com/2015/01/31/hotel-review-aloft-london-excel/
     
    jefi99 liker dette

Del denne siden