Erfaringer med Starwood-kjeden

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av AndersB, 02. nov 2013.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Starwood justerer uttaksprisene sine som vanlig i mars. For oss nordmenn er det positivt at prisene i Europa går ned flere steder, spesielt mtp den sterke euroen.

    Personlig er jeg i tvil hva jeg skal gjøre med en tur til UAE, St Regis resorten jeg har booket går opp til cat 6 og kommer nok til å forbli på det nivået. På den annen side har to andre hoteller utenfor Dubai gått ned til cat 4.

    Må vel være lov å rappe link fra milepoint:

    https://lacek.hs.llnwd.net/e1/starwood/2015categorychange/2015CategoryChanges.pdf
     
    tommy777 liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ett par nedjusteringer av interesse i Europa. En eiendom i Santorini som går til 6 som er en vanvittig all suite eiendom. Også mye annet snadder. Synes dette er helt greit
     
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Har postet det samme under Uber, men tar den her også, slik at alle får det med seg.. ;)
    Nå kan man altså opptjene Starpoints på å benytte Uber! :) LINK
     
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Sheraton Deira, Dubai
    Min status: Platinum
    Rom booket: Std rom på poeng
    Oppgradert: Junior Suite
    Annet: Frokost inkludert i romprisen, ellers er det noe som så veldig basic ut i lounge. Bodde her bare i åtte timer etter ankomst med Emirates.
     
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Le Meridien Al-Aqua, Uae
    Min status: Platinum
    Rom booket: Std rom
    Oppgradert: Executive suite med suite vouchers
    Annet: alle rom pusset opp aug 2014. Illymaskin i suiter iallfall. Får fruktfat hver dag, men tror det er pga all inclusive vi betaler for. Stoor terrasse med solsenger og spisegruppe. superiorrom har en liten terasse med to stoler og bord.
     
  6. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Sheraton Grande Sukhumvit
    Min status: Gold
    Rom booket: Std rom
    Oppgradert: Grande Deluxe
    Annet: Ankom hotellet ca. 07.00 og antok at jeg måtte finne meg i å vente på at rommet skulle bli klart, men fikk rommet 8 timer før offisiell check-in free of charge. Nyoppusset rom. Betalte for frokost for 2, litt stiv pris, ca. 7000THB all-in for 4 netter. Ellers er dette et av mine go-to hoteller i Bangkok og drar aldri skuffet her i fra.
     
  7. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Le Meridien Chiang Mai
    Min status: Gold
    Rom booket: Std rom
    Oppgradert: Executive suite
    Annet: Booket 4 netter her for 14.000 poeng, mens jeg fortsatt var Platinum. Når jeg ankom ble jeg eskortert til Club Lounge for check-in, grunnet min Platinum status, så jeg forble tyst om at min status dessverre hadde nedgradert seg siden sist. Ble oppgradert til en Executie Suite, supert rom med kjempegod plass, digert badekar, god utsikt. Lounge access og gratis frokost. Alt i alt vil jeg si jeg fikk en veldig god valuta for disse 14.000 poengene :p
     
  8. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Sheraton Samui, Thailand
    Min status: Gold
    Rom booket: Oceanview Jr. Suite
    Oppgradert: Nei
    Annet: Check-in prosessen tok nesten 1 time, ble fortalt at pga. min Platinum-status at jeg hadde blitt oppgradert til Jr. Suite (fikk akkurat det rommet jeg hadde bestilt).
    Rommet var nymalt med ny seng og litt attåt, ellers så var gangen og badet rimelig dated. Utsikten mot havet fra balkongen var så og si fullstendig dekket av trær. Dusjen levde sitt eget liv hva vannstyrke og temperatur angikk. Måtte ringe opptil flere ganger hver dag får å få til å logge på WiFi. Shuttle-bussen som vi bestilte glemte og hente oss i byen, og eneste unnskyldningen vi fikk var at vi slapp å betale de 140THB (!) det kostet. En god del konstruksjonsarbeid som pågikk rundt omkring (forventet). I hvert fall var stranden fin og frokosten var brukbar, men kommer nok neppe til å besøke dette hotellet igjen.
     
  9. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: The St. Regis Bangkok
    Min status: Gold
    Rom booket: Metropolitan Suite
    Oppgradert: Caroline Astor Suite
    Annet: Utsøkt hotell. Overlegen service. Sinnsykt rom. Perfekt lokasjon. Trolig et av mine beste hotellopphold noen gang. Kommer definitivt til å returnere.
     
    Jørgen liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: St Regis Abu Dhabi
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Grand Deluxe Suite som i realiteten er kun ett stort rom med en lite divider i midten. Det som var pluss med denne suiten kontra junior suiten, var utsikten og at baded hadde ett stort vindu med havutsikt. Personlig, likte jeg junior suiten bedre siden det er ett skikkelig separat soverom og stue, men utsikten er bare delvis havutsikt. Ber om en juniorsuite neste gang.
    Andre fordeler: Full frokost, men det var kaotisk og maten var fortsatt meh. Vi måtte vente 20 minutter på bord, noe jeg aldri har opplevd før, da vi fikk plass, var buffeten rasert og ingen som fyllte opp. Gratis internet til alle, vannflasker i haugevis er selvskrevet i UAE. Fikk et gigantisk fruktfat som velkomstgave.

    Ellers spanderte de en Bentley som hentet meg siden vi hadde en del utfordringer sist. Eiendommen kommer seg, men har enda langt å gå. Mye gjennomtrekk i staben og mye folk som ikke er vant til St. Regis standard som jobber der. Tror vi forsøker noe annet neste gang.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Heathrow
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Vel, til Clubrom.
    Andre fordeler: God frokost i klubben, 500 poeng, vannflasker på rommet.

    Langt fra verdens beste Sheraton, småcrunchy, men Clubrommene er OK.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Heathrow
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: God frokost i klubben, 500 poeng, vannflasker på rommet.

    Hadde 4 rom booket og ankom kl 0030 og det viste seg at Plat concierge hadde bestilt til feil deg :/ (sånn går det når man ringer..) De jobbet hardt og fant 4 rom selv om hotellet var tilnærmet utsolgt.

    Meget bra service av nattstaben
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Westin Sacramento
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til en juniorsuite
    Andre fordeler: 500 poeng. Reiste for tidlig for å rekke frokosten.

    Grei eiendom, men litt dårlig lydisolasjon
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton San Diego Hotel & Marina
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til en Harbor suite
    Andre fordeler: Adgang til klubben. Fikk også en lapp ved innsjekk at dette var mitt 15. opphold på eiendommen med ett 50 dollars gavekort jeg kunne bruke på mat mv. 500 poeng og vann på rommet.
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Gateway Hotel, Toronto YYZ
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til Clubrom
    Andre fordeler: Adgang til klubben, som var bra. 500 velkomstpoeng, vann på rommet.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Dusseldorf Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Vel, til verdens minste Clubrom
    Andre fordeler: Internet var superstinkaro, telefonene virket heller ikke. Klubben var OK, rommene er nye og freshe. Uslåelig beliggenhet og jeg kommer garantert til å bo igjen
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sheraton Casablanca Hotel & Towers (Marokko)
    Min status: Preferred Guest (laveste)
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei. SPG-rom i 8. etasje
    Andre fordeler: Nei

    Slitent hotell som absolutt burde fått seg en renovering. Det verste var egentlig dårlig rengjøring av både rom (mye støv) og fellesområder (med treningsrommet som absolutt versting). Ikke imponert over service eller maten (hjalp ikke med Ramadan). Skal ha pluss for meget god seng! Neste gang i byen blir det Hyatt Regency som så betydelig freshere ut når jeg stakk innom og kikka!
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Sheraton Frankfurt Airport
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Ja, til større clubrom, alle clubrommene er nyoppusset
    Andre fordeler: Det vanlige, to flasker vann, gratis premium internet, frokost i restaurant eller club.

    Digger hotellet, de holder koken, bare å toge rett forbi resepsjonen og opp i klubben i 9. etasje for å sjekke inn.
     
  19. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: The Westin Nanjing
    Min status: Preferred Guest (laveste)
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: Gratis Wi-Fi og 2 vannflasker pga. booket på nettsiden deres.
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Westin Berlin
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigst
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Det vanlige, to flasker vann, gratis premium internet. Valgte poeng over frokost.

    De liker ikke å oppgradere på denne sjappa. Tror jeg holder meg til Grand Hyatt istedetfor

    Rommene er dog freshe
     
    Last edited: 27. aug 2015

Del denne siden