Hotell: Le Meridien Kuala Lumpur Status: - Rom booket: Gale Arne-rate (expedia) Oppgradert: Nei Andre fordeler: Gratis internett, gratis vann. Fikk rom for latterlige 570,- pr natt gjennom Hotels.com. Ble plassert i 32. etasje med utsikt over bassengområde og byen, topp stemning! Ellers veldig fornøyd med lokasjon; ligger i tilknytning til KL Central som linker til både airport express, monorail og har taxier i bøtter og spann.
Hotell: Sheraton Esplanade Berlin Min status: Platinum Rom booket: Billigst, Hot Escapes Oppgradert: Ja, til en av Penthouse suitene Andre fordeler: to flasker vann, gratis premium internet. Tilgang til Clublounge som var litt under par. Amenity var 3 bringebær og en liten kjeks :/. Første gang her. Litt dårlig beliggenhet, men meget bra for prisen jeg betalte
Hotell: Arion Luxury Collection Athen Riviera Min status: Platinum Rom booket: Billigst på hot Escape til ca 100 euro Oppgradert: Ja, til en oceanfront Executive suite Andre fordeler: Masse vann, full frokost, to drinker i baren. Legendarisk hotell der kjendiser har møttes i hundre år. Herlig sted.
Hotell: Al Maha Desert Resort Min status: Platinum Rom booket: Villa på poeng Oppgradert: Nei Andre fordeler: 500 poeng, hotellet er all inclusive og består av kun villaer. Herlig sted som koster skjorta på poeng eller cash (fra over 10 lapper). Alle villaene har privat basseng
Hotell: Westin St. Francis San Francisco Min status: Corporate Preferred Rom booket: Billigst (bøttekott 14 m2 i Landmark building) Oppgradert: Ja, mot $10 til Deluxe i tower Andre fordeler: Gratis wifi, sen utsjekk. Skikkelig maskin av et hotell, digert, ikke noe service å snakke om, men flott beliggenhet på Union Square. Meget bra steakhouse i hotellet, Bourbon Steak av Michael Mina. Jeg oppgraderte på forhånd via tilbud på mail til et helt fint Deluxe rom i Tower for 10USD, standard Westin rom med Starbucks kaffe men ingen minibar. Jeg fylte opp selv med Anchor Steam. Jeg fikk sen utsjekk via Corporate Preferred status, internett er vel nå gratis for alle SPG medlemmer. Første SPG stay i år, så jeg fikk aktivert Uber/SPG opptjeningen for et nytt år samt at jeg fikk jo doble SPG poeng for Uber kjøringen under oppholdet - fin fordel!
Hotell: Westin Berlin Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Nei Andre fordeler: En flaske vann, gratis premium internet. De gir ikke Platinum full frokost dersom du velger det som amenity. De har mekket en continental frokost som er veldig kontinental. 19 Euro ekstra for full frokost. :/ Grand Hyatt var utsolgt, så det ble Westin igjen. Sjekket på forhånd og de hadde minst 5 suiter tilgjengelig i kategorien de skal oppgradere Platinum til. Njet, glem det. Dette var opphold #4 i løpet av ett år her. Vanligvis bryr jeg meg ikke siden man kommer inn sent og reiser neste morgen, men her var to dager planlagt og fruen var med valgte jeg å pushe litt. Glem det. Og da resepsjonisten slengte med leppa til manageren via telefon på tysk og ble busted, var det liksom nok. Mottok 20K SPG poeng for bryet.
Hotell: Sheraton Salt Lake City Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en juniorsuite. Andre fordeler: 2 flasker vann, tilgang til lounge Helt greit hotel, bråkete vindus AC/Varme
Hotell: Sheraton West Des Moines Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Vel, ja, til en liten suite med separat soverom, Embassy suite style Andre fordeler: 2 flasker vann, tilgang til lounge Eneste hotellet på lenge som har lest profilen min og hadde klart ekstra dunputer på rommet. Tipper hotellet har vært ett Embassy Suite (atrium) før og at de aller fleste rommene er små suiter
Hotell: Sheraton Paris Airport Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en større suite Andre fordeler: 2 flasker vann, tilgang til lounge i tillegg til full frokost i restauranten. Flott hotell rett over CDG togstasjonen. Nyoppusset, flott utsikt.
Hotell: Sheraton JFK Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Lol.. Nei. Minste rommet i følge etasjekartet. Andre fordeler: 2 flasker vann, tilgang til lounge som var det verste jeg har sett fra ett Sheraton. Kom inn ved midnatt og skulle ut på morran, så Manhattan var ut. Hilton JFK er nok det beste
Hotell: Sheraton Miami Airport Min status: Platinum Rom booket: Konferansesuite Oppgradert: Nei Andre fordeler: 2 flasker vann, tilgang til lounge. Booket en suite som dagrom for ett møte. Suiten var mørk og gammel, tok møtet i en tom Clublounge istedet.
Hotell: President Wilson Geneve Min status: Platinum Rom booket: Billigste på poeng Oppgradert: Oh, jess. Oceanview juniorsuite Andre fordeler: Svær fruktkurv, masse Evian glassflasker, full frokost og poeng. Tommy og 50 arabere var de som okkuperte suitene på dette fantastiske hotellet. Suiten vår hadde en salgspris på 1800 CHF, eller 17 laken per natt.
Hotell: Hotel King George, Athen Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja til en luxury suite med null utsikt. Andre fordeler: 2 flasker vann, noe suspekt brennevin, full frokost med verdens beste utsikt. Best og mest sentralt i Athen
Hotell: Prince de Galles Paris Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en mosaic suite. Andre fordeler: tonnevis med glassflasker vann, sjokkis og frukt, full frokost. Meget godt alternativ i Paris
Hotell: W Bogota Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en kjempestor suite Andre fordeler: Mange flasker vann, full frokost, frukt. Hotellet ligger litt langt unna alt, men er flunka nytt og fresht. Meget dårlige engelskkunnskaper på mange av de som jobbet der.
Hotell: Grosvenor house Dubai Min status: Platinum Rom booket: Billigst på poeng Oppgradert: Ja, til en toroms leilighet i Tower 2 Andre fordeler: Tilgang til lounge og frokost i hovedrestaurant Standardrommet kostet ca 3500kr, leiligheten kostet ca 7000kr. Frokost til fire personer og lounge tilgang også verdt mye. Offisielt oppgraderes det ikke fra Tower 1 til Tower 2, men er man knakende kjekk...
Hotell: Sheraton Berlin Grand Esplanade Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en Esplanade suite som hadde separat soverom. Velkomstgave var to bringebær + en macaroon, tilgang til en middels Clublounge. To flasker vann på rommet, ba om flere som også ble levert Beliggenheten er dog ikke særlig optimal
Hotell: Palace Hotel, Luxury Collection San Francisco Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Til en juniorsuite andre natten. Andre fordeler: 2 flasker vann, kontinental frokost i restauranten som betyr at du ikke får hente mat fra den varme buffeten. Lame Nyoppussede rom, men merk at rom ut mot gaten mangler isolering, så det er relativt bråkete med horn, trikk mv
Hotell: Sheraton Silver Sprin Hotel, utenfor DC Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til en juniorsuite Andre fordeler: Vann. Kom inn kjempesent og reiste kjempetidlig. Typisk US property.
From the Tommy Danielsen business travel diary, the wtf chapter. Walking in to the Sheraton Minneapolis West at 1045pm. Two guys waiting to pay for some pantry items, but nobody at the reception. We chat for about 5 minutes. Tumbleweeds. The guys put their stuff back and go to bed. Me? Well, I need to check in. Call the hotel. Ring ring ring, 3 times. No answer. On the 3rd floor the security guard shouts out: you have to step to the left so Linda can see you. My mistake. I call SPG, they try to call, nobody picks up. I call Plat desk again to find another hotel, Linda appears after 14 minutes. I asked her if she had a good nap, she replies, that's not fair. It wasn't 14 minutes, I show Linda my phone log. She was busy, on the phone. you were on the phone with a guest in the back for more than 14 minutes? Linda has nothing to apologize for and is pretty pissed I called SPG. Platinum concierge listens to the conversation and rebooks me to another hotel. Ahhhhhh, the joy of business travel, Så da endte man opp på Sheraton Bloomington istedetfor. Hotell: Sheraton Bloomington Min status: Platinum Rom booket: Billigst Oppgradert: Ja, til ett Clubrom Andre fordeler: Fikk litt snacks og diverse ved innsjekk, vann på rommet. Flott Club. Tidligere Sofitel, nylig Sheraton.