ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Er det slik at alle har fått en eller flere legs kansellert? Min står enda..

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Mine står også ennå.
    Er nok bare et spørsmål om tid. Håper ikke det blir noe valuta-tap på dette :/

3. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Tjente 100vis av kr på valuta da BA refunderte i sin tid, men kan jo gå andre veien. Kanskje man kan kjøre claim mot AmEX for forex-utlegg for vare man ikke har mottatt?

Eller, man kan ta det som en mann. Tap og vinn med samme sinn. Feilprising er ikke for hvem som helst.

4. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde bestilt fly+hotell samtidig hos Expedia og denne hadde havnet under pakkereiseloven... Slik det virker påroper Alitalia seg retten til å kansellere fordi det har blitt omtalt som "error fare" på mange nettsider, men sannheten er jo at man kan få IC-flygninger i business til 8-10000 og da er det jo plutselig bare et veldig godt tilbud.. Med tanke på at Expedia konstant reklamerer med rabatter på 50% (som aldri er det) og uvirkelige tilbud, så er det lett å gå på en smell for en enkel kar fra Bergen..

Kjenner jeg føler meg litt kranglete før jul, men er vel bare å innse at man ikke kommer så langt.. :)

milehigh, Eddie47 and Stuttfeiten like this.
  5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå fått mail om at mine flygninger med Alitalia/AirFrance er kansellert, og erstattet med fly til Düsseldorf via Roma. (dagen etter opprinnelig booking)
    Returflyvningene med Cathay står foreløpig uendret..

(Alle flygninger var bestilit i slutten av mars. 055 ticketnr.)

Last edited: 15. des 2016
  6. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    De jobber seg kronologisk framover og har nå nådd ca. april.

Last edited: 15. des 2016
  7. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Klarer ikke helt å se hvordan det skal ha noe med saken. Er det feilprising så er det feilprising.

Ser ingen som helst grunn til å klage på at disse turene blir avbestilt. Suck it up sier nå bare jeg. Selv om jeg er litt lei meg for at jeg blir snytt for alle de gode rapportene.

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Min februar står ennå.. Men det er utreise fra DUS..
    Har april fra FLR, så den ryker vel fort..

9. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,846
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gjekk på ein valutasmell på BA si feilprising mellom PRG og CUN. Då tok eg kontakt med BA og dei overførte mellomlegget. Om Alitalia vil gjere det same er eg dog noko usikker på.

Korleis går det forresten med reisa di som ikkje hadde 055-stock, den lev framleis?

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Alle mine lever ennå, frister å gjøre en endring på min ikke 055 billett for å trigge nytt billettnummer.
    Men kommer vel bare til å leke med tanken og la det gå som det går.. :)

11. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg også fått e-post fra Expedia om at min tur i påsken er endret. FLR-FCO og ICN-FCO er kansellert og jeg står igjen med FCO-ICN og FCO-DUS.

På min andre bestilling, som er 2-7 feb, har jeg to utreiser, FLR-FCO-DUS og FLR-CDG-SIN, samt at returen SIN-NRT-DUS står fremdeles.

Alt på 055 stock.

Kjenner jeg blir litt irritert over fremgansmåten til AZ. Ja, jeg skjønner at dette var en feilprising og det er ikke det faktum at de kansellerer som irriterer meg. Det synes jeg er helt ok, men det er som sagt måten de gjør det på som skaper merarbeid for mange. Kunne de ikke bare ha kansellert alt og sagt at det vil bli refundert?

Jeg synes dette er en snodig respons og uprofft fra den profesjonelle part.

CrotchRocket, Robert H and Are like this.
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Tåpelig fremgangsmåte.
    Artig ganske, men faktisk å utføre dette er dumt.
    De blokker vel også en del seter på disse flyene som ellers kunne blitt solgt.
    Med mindre dette er noe de tenker er smart for å holde kommende booking tall oppblåst over nyttår for å pynte på statistikken...

geddi and Shyneno like this.
  13. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Får ikke tak i noen hos Opodo som kan hjelpe meg... Opodo i skandinavia kan ikke hjelpe.. skulle visst bestilt gjennom expedia ;)

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er også helt inneforstått med at det ble kansellering, men jeg ble ikke omrutet FLR-DUS, jeg ble kun omrutet FLR-FCO...
    I følge Expedia kunne Alitalia ikke hjelpe meg å komme fra FCO-SIN, og er litt usikker på hva som evt. ville skjedd med ANA flightene SIN-NRT-DUS...

15. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også SIN-NRT-DUS bekreftet. Om den står seg og utreise med AF blir kansellert er jeg litt fristet å fly billigste måte til SIN, Norwegian til BKK + Air Asia BKK-SIN kanskje, for å utnytte siste leg. Men spørst om man får refundert utreise :p

16. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Én time brukte jeg på å kansellere den ene reisen som var blit f*#%et opp. Nå bruker sikkert ikke alle like lang tid, men på verdensbasis så blir det mye ikke-verdiskapende merarbeid pga AZ's tullefremgang.

kaijoar liker dette
  17. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Like elegant som fremgangsmåten til (nå ulykkelige) bonusentusiaster som forsøkte unytte en åpenbar feilprising?

Kan hende det ikke er så rett frem som å trykke på den store røde kanselleringsknappen. Blant alle som ville utnytte hullet kan jo være folk som bare bestilte billett fordi de skulle et sted.

18. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    fikk mail fra Expedia 12.28 om at det var endringer i min reise, 12.34 ringte jeg - 6 minutter senere var reisen bekreftet avbestilt med full refusjon.
    mulig jeg var heldig, men for min del forløp det, inntil videre, problemfritt.

19. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Ha ha....denne klarer jeg ikke å ta helt seriøst :rolleyes:

Opphøye seg selv til den moralistiske vokter......kom tilbake den dagen du alltid gjør det riktige, så skal jeg ta deg alvorlig.

Jeg er i hvertfall ikke perfekt og ja, jeg hadde utnyttet disse billettene om de hadde gått gjennom. Hadde ikke du?

Og ja, som @Are har kommentert tidligere. En ting er å diskutere en slik fremgangsmetode internt, men å utføre den som den profesjonelle part.......

20. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hæ? Poenget mitt er at man kan ikke diktere premissene for oppryddingen når man har forsøkt å utnytte noen. Og jeg bare antar at den ryddejobben ikke er så ukomplisert.

NoLimit liker dette

Del denne siden