ERROR FARE: BUSINESS CLASS OPEN-JAW FROM EUROPE TO ASIA FROM ONLY €593 ROUNDTRIP

Tråd i 'Testforum' startet av Baldrick, 09. des 2016.

1. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Det rapporteres nå på Flyertalk at Alitalia ikke tillater reisebyråene å kansellere/refundere billetter, men vil "ordne opp" selv. Dette begynner å bli en ganske underlig prosess. Om noen her på berget har noen ferske erfaringer fra Expedia eller lignende, er det bare å melde fra. :)

2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må få innrømme nå i ettertid at jeg ikke er stolt over denne posten. Det var en overreaksjon. Det er ingen unnskyldning, men humøret var nok ikke på det beste ved postetidspunkt, ettersom min første error fare ever nettopp hadde blitt kansellert.

Når det er sagt, så synes jeg åpningskommentaren din er spydig og på grensen til det nedlatende. Ser at du har kommentert tidligere at flyselskapene taper mye penger på dette....om du synes det å utnytte error fares er etisk på kanten, så bør du kanskje ikke lese i denne tråden og i hvertfall holde deg for god til åpenbart syrlige/spydige kommentrar.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ønsker å diktere premissene for kansellering av billettene. Hvem er jeg til å gjøre det? Jeg er fullstendig klar over at dette var error fares og kunne bli kansellert. En del av oss som er på dette forumet synes at AZ's fremgangsmåte for å kansellere disse billettene er litt spesiell. Og det må vi vel få lov til å diskutere uten å bli beskyldt for å ville diktere premissene for kansellering.

Du skriver:
    "Kan hende det ikke er så rett frem som å trykke på den store røde kanselleringsknappen. Blant alle som ville utnytte hullet kan jo være folk som bare bestilte billett fordi de skulle et sted."

Mener du med dette at de som booket og ikke var klar over at det var error fare burde få beholde billettene?

milehigh liker dette
  3. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg visste i alle fall ikke at det var error fare :D

geddi liker dette
  4. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg snakket med Expedia i ettermiddag. De sa at de skulle kansellere billetten min og at pengene skulle bli refundert. Jeg har derimot ikke mottatt e-post på kanselleringen enda.

Personen jeg snakket med forslo at jeg kunne ta opp kanselleringer med AZ og spørre om de kunne tilby en god pris på samme routing. Men jeg tror det er en tapt sak, og ikke noe jeg kommer til å gidde å gjøre.

Last edited: 15. des 2016
    Herlov liker dette
  5. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du kanskje en god sak ;)

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    :D:p

Jeg kan vel bare si lykke til med Alitalia. Har prøvd å endre/booke bonusbilletter hos de før, og det har to ganger endt med at jeg må skrike til de på telefonen for å få trivielle ting gjort. Makan til inkompetent og håpløst firma skal du lete lenge etter.

7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Hæ? Var det feil pris? Så jeg kommer meg ikke til Rio for noen tusenlapper i business? MAKAN. Det var vel all energien jeg bruker på denne saken, så lenge det refunderes på greit vis.

8. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vurderer sterkt å ringe Expedia i ettermiddag og be om kansellering av begge mine turer før Alitalia rekker å kødde det til. Så slipper jeg forhåpentligvis masse påfølgende trøbbel.

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Er det full refusjon ved avbestilling på Expedia? Er det .com?

Jeg bestilte med Ebookers.com, det kostet 12,5 GBP samt de vil ha 25 GBP for å gjøre refusjonen. Jeg avventer så lenge, bedre om Alitalia refunderer alt uten kostnad.

10. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,745
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg ser nærmere på denne, så ser jeg at det ikke er to alternativer for utreise, vet ikke hvorfor jeg trodde det.

Men Alitalia har lagt til FLR-FCO-DUS i bestillingen, slik at jeg har litt over 3t på å komme meg fra DUS til FLR :eek:

Reiseruten er slik FLR-FCO-DUS//FLR-CDG-SIN-NRT-DUS

Ved å gjøre det på denne måten har jeg ikke fått noen ruteendringsmail fra Expedia, av uviss grunn.

Skummelt, og veldig spesielt :mad:

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Må si jeg ikke forstår fremgangsmåten her.
    Hvorfor ikke bare kansellere alle billetter og ferdig med det?
    Blir jo bare en stor ballett med telefoner frem og tilbake, masse ekstraarbeid for både Alitalia og OTA. I tillegg en rekke krav om refusjon fra forskjellige kredittkortselskap noe som neppe har noe positivt utfall for selskaper..

geddi liker dette
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Da er påskeferien min også justert..

upload_2016-12-16_8-24-41.png

Kjøpt fredag via Opodo.
    De to andre står foreløpig stille.

Har ikke fått noen varsel på mail dog.

13. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Min reise står fremdeles urørt, men det er vel bare et spørsmål om tid...

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk som nevnt tidligere i tråden kansellert reisen via Expedia i går, og fikk muntlig bekreftelse fra vedkommende jeg snakket med om at jeg skulle få full refusjon.

Har noen av dere andre som kansellerte via Expedia fått noen som helst dokumentasjon på mail om at dere får full refusjon? Har ikke fått noen mail fra hverken Expedia eller Alitalia om at HELE reisen er kansellert... Ser bare det står på Expedia at den er kansellert og at PNR er "blank".

Tenker i denne sammenheng at det er greit å ha noe skriftlig som sier hva de har lovt deg...

15. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ved to anledninger kansellert hos Expedia og det har aldri vært noe stress, selv om jeg aldri har fått noen kanselleringsbekreftelse. De virker stødige og er vel egentlig det eneste resiebyrået på nett jeg tør å booke gjennom.

Herlov liker dette
  16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm..
    Opodo synes visst ikke jeg skal bekymre meg nevneverdig.

upload_2016-12-16_10-49-15.png

Artig notat her også..
    upload_2016-12-16_10-50-9.png

Blaa, geddi, lMartin and 4 others like this.
  17. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    jeg får ikke tak i noen hos opodo. si gjerne ifra hvis du finner noen :)

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg skal la dette ligge over helga før jeg gjør noe aktivt.
    Satser på at AZ og OTAene finner en minnelig løsning på problemet så slipper jeg å kaste bort mye tid på det.

19. Rygel

Rygel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk jeg mail fra Expedia om at utreisen min i juni med AF er kansellert, mens returen med EY fortsatt står. Jeg ringte til telefonnummeret oppgitt i mailen, og agenten kontaktet Alitalia. Etter dette bekreftet hun at Alitalia hadde hatt problemer med datasystemet og at returen med EY også var kansellert. De tilbydde meg en full refund innen 5-10 virkedager. Jeg ba om å få tilsendt en skriftlig bekreftelse på dette.

Håper de klarer å ekspedere tilbakebetalingen så raskt, og at det ikke tar 8-10 uker som jeg registrerer at enkelte har blitt forespeilet.

20. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Da var turen kommet til meg! Min tur nr. to FLR-FCO-AUH-MEL//MEL-HKG-DUS booket i september/oktober. FCO-AUH og AUH-MEL kansellert, resten er uendret. Beskjed via e-post fra Expedia. Jeg ringer etter jobb. Intet nytt om tur nr. én enda.

Del denne siden