Og det forstår jeg . Jeg mistenker at SAS rett og slett ikke har tenkt på dette scenario da det sikkert ikke ramme så veldig mange.
Eksisterende medlemmer har en større forutsetning til å se/skjønne periodiseringen. Jeg mener at muligheten til 30 dagers etterregistrering er et incentiv for å knytte til seg flere nye EB-medlemmer. Som gir seg utslag i at disse heller velger å fly med SAS eller *A.
Og det er derfor jeg forsøker å få SAS EB til å skjønne at her er det et hull i vilkårene deres. Hadde jeg manglet 15.000 poeng hadde det ikke vært noe tema. Men slik jeg tolker vedtektene, så mangler jeg kun 600 poeng på å nå gullstatus. Når jeg får mine 12.700 grunnpoeng lagt til.
Jeg leser det som en begrensning all den tid eksisterende medlemmer kan retroregistrere 6måneder tilbake i tid. Skulle man hatt det som insentiv burde man sagt 6 måneder for både nye og eksisterende medlemmer. Men gi oss gjerne en lyd hvis du klarer å overbevise SAS, ingenting hadde vært bedre.
Drumroll... Da er resultatet klart. Etter noen runder på chat hvor ett endte med at kundekonsulent avsluttet 'samtalen', et par telefoner til 05400. Og til sist en saklig argumentasjon overfor gullmailen til SAS er jeg nå Gull ut denne og hele neste kval.periode. De gav seg aldri på at kval.perioden starter den mnd hvor en melder seg inn i EuroBonus, det var heller ikke mulig å flytte på kvalifiseringsperioden eller å legge til de poengene jeg syntes jeg hadde krav på. Det hele endte med at jeg fikk et tilbud. Jeg måtte kjøpe 4.000 grunnpoeng med penger/poeng eller en kombinasjon av disse ved flere transaksjoner og de oppgraderte meg til Gull. Jeg valgte å bruke poeng når jeg kjøpte de grunnpoengene jeg trengte. Tror vi skal si at det endte med et forlik, hvor hverken jeg eller SAS hadde 100% rett i våre betraktninger av reglene for innmelding i EB.
Jeg skal etterregistrere, eller "retroregistrere", som SAS kaller det, et par Lufhansa-flighter fra februar. Når jeg skal fylle inn skjemaet, viser det seg at kolonnen for billettnummer ikke tillater nok tegn til at jeg får fylt inn hele billettnummeret fra Lufthansa/United. Jeg mangler to siffer. Er det noen som har noe erfaring med dette? Er det bare å la det stå til og droppe de to siste sifferne eller kommer det automatisk avslag da?
Dette skjemaet er toppers når det automatiske ikke fungerer. Litt usikker på om det fortsatt fungerer etter omlegging av siden, men det er verd å prøve. http://www.sas.no/Misc/My-Profile-C.../foresporsel-om-manglende-poeng-pa-flyreiser/
Registrerte nettopp en flight fra tidlig mars....ble registrert etter 10 sek på konto.... Nå var det riktignok en SK flight....men dog. Gikk mye raskere enn forventet fra min side.
Jeg gjorde dette i forrige uke. LH tur. Da måtte jeg dele nummeret i to. De tre første tallene i en boks, og resten i den andre.
Min erfaring med å etterregistrere flyginger fra Thai Air er at det er rein bingo. Jeg har blitt regelrett buffa for nærmere 10.000 poeng det siste året, hvor jeg har sittet med boardingpasset og plottet inn all informasjonen på passet, blitt avvist, for så å sende inn fotokopi av boardingpass fra Thai Air og bli avvist der også. Har også opplevd dette med å miste poengene og fire segmenter med SAS også til og fra Oslo, så du vil som regel får poeng, men ikke alltid. Hvis Poengene ikke tikker inn i forbindelse når du etterregistrer flyging, så er min erfaring da at poengene vil gå tapt, da de ikke behandler klagesaker
Er du sikker på at billettklassen din kvalifiserer for Eurobonusopptjening. De billigste økonomibillettene til Thai gir kun 25% opptjening i Thais eget bonusprogram og 0 opptjening i andre.
Berre pass på at billetten faktisk er Y. Eg har inga erfaring med Thai, men Turkish kan skrive Y på boarding passa sine, sjølv om det eigentleg er ei anna økonomi-billettklasse.
Ekstremt sjeldent du får billettklasse Y selvom det står Y på boardingkort, sikker på det ikke står en liten bokstav sidenav Y'en? Hvis du har kjøpt en billett til Bangkok for under 5-6000kr per pers er det nesten alltid uten poengopptjening.. samme gjelder Turkish