Eva Air business til Manila 10 til xx desember anyonye?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Satyv, 15. nov 2017.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en CT jeg må få brukt opp før den går ut å har sjekket litt rundt en liten førjulstur til Manila. Eva air virker fristende, så turen baserer seg litt på å teste ut de.

    Noen som har lyst og anledning til å bli med? Foreløpig er det egentlig bare utreisen som er interessant, så hjemreisen må nok bookes noe om. Jeg hadde tenkt å slippe unna med 70k poeng å kjøre Biz hele veien, men mulig det må bli F hvis noe fete billetter frigis.

    Slik det ser ut nå:

    Avreise 10 desember.

    SK811 17:05 til LHR
    BR068 21:20 til TPE
    lander 21:45 +1 (så det blir kveld 11 desember før flyet lander)
    12 desember.
    BR271 09:10 til MNL lander 11:45

    Så er tanken å bli i Manila frem til torsdag 14 eller fredag 15 for så å komme seg hjem, men det er vrient å finne noe bra. Jeg fant SQ Biz til SIN den 14, men ikke noe videre fra SIN. Så det som er booket nå er:

    Fredag 15:
    Air China CA180 06:20 MNL til PEK (Biz)
    Air China CA911 13:50 PEK til ARN
    SK885 17:35 til Osl.


    Jeg vurderer rett og slett Eva tilbake igjen også, kanskje via Wien. Men litt kjedelig med 4 legs med Eva kanskje? Alternativt prøve å finne F/Biz med ANA og dra via Tokyo, men håper på å finne noe bra i Biz. Jeg er åpen for forslag hvis noen har noen gode ideér! Er det noen som vet om det er NOE vits i håpe på at SQ frigir noen Biz billetter til København eller Stockholm fra SIN? SQ hele veien fra MNL hadde jo være legendarisk.

    Så hvis det er noen som har lyst å bli med på en tur i det aktuelle tidsrommet så hadde det vært hyggelig å hatt selskap. (Som gjerne er mat, øl, og vin
    -glad) :) Om ikke annet på deler av turen, hjemreisen kan vi jo ta hver for oss hvis du vil hjem litt tidligere/senere. Det så ut som det var flere ledige plasser frem til Manila i hvert fall. Jeg må være hjemme senest fredag kveld.

    Jeg har aldri vært på Filippinene før, men jeg kjenner en taxi sjåfør i Manila som er pålitelig, så han kan være guide der. :D

    70k poeng og 3016,- i avgifter.
     
    Last edited: 17. nov 2017
    Thomas123 and animals like this.
  2. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Konge insj! :)

    Men hvordan løses dette rent praktisk med poeng osv? Må det overføres mellom eurobonuskontoer? Og ulik hjemreise på CT?

    Kanskje det også kunne vært lurt med div info også, som alder i sånne dating-annonser :rolleyes:

    Edit: Du mente kanskje at eventuell turkompis får finne sine egne billetter :p
     
  3. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, Jeg skal bruke min CT på meg selv ja! Tenkte kanskje at det var andre som er i ferd med å brenne inne med sin egen CT!

    Dette kom kanskje litt uklart frem, beklager det.

    Jeg drar uansett, så det var bare hvis noen andre var gira på en tur. Jeg er på «off rotation» i hele desember og har fått «lov» av dama å ta meg en tur. ;)

    Ellers er jeg fra bluesbyen Notodden, råner ikke, røyker ikke, heterofil, glad i klokker og er 41 år ung. :D
     
    animals and Travellingalf like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle veldig gjerne ha joinet, men det blir nok dessverre vanskelig. SQ Biz til CPH eller ARN kan du nok dessverre bare glemme. Det eneste realistiske alternativet med SQ er vel SQ Biz til Istanbul og så f.eks. Turkish videre hjem.
     
    Satyv liker dette
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Det var synd, regner ikke med at dette er noe som passer for veldig mange, men kan jo være at noen jobber rotasjon å kjeder seg. ;) Jeg fant SQ til SIN, men det var veien derfra som var vrien. Veldig «kjipt» av de å ikke åpne for Biz til Skandinavia!
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg jobber selv i rotasjon og har faktisk fri når du har tenkt deg på tur, men jeg tror ikke det blir så populært på hjemmefronten om jeg sier til madamen at jeg bare skal en liiiiiten tur til Manila før jul når jeg da akkurat har kommet hjem etter to uker offshore og en liten uke i New Zealand... ;)

    Vi som reiser med EB-poeng kan dessverre ikke booke Business (eller First) hos SQ på A350, A380 og 777-300.
     
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men du kan jo bare si at du må rekognosere litt fordi du lurer på å ta ho med til noen fantastiske øyer på Fillipinene senere. Og hvordan ellers skal du få julehandlet liksom? 2/4 er en helt utrolig rotasjon, i wish i had.. :D

    Det er så galt at SQ ikke gir bonus på business en gang ja! Jeg trodde det kun var F de var gniene på. Da utgår den uansett.

    Jeg ser jeg har en mulighet med Asiana også. MNL - ICN i Biz og ICN - FRA i Biz eller F også, så det kan vurderes også. Ellers kan det jo hende LH eller ANA lukker opp noe gøy!
     
    Travellingalf liker dette
  8. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut som det har åpnet seg en litt spennende retur. Hva tror folket om denne?

    Da blir det 3 forskjellige selskaper i biz. Austrian og Eva blir nye for meg i så fall. 70k poeng og ca 3000,- i avgifter. Er det verdt 25k ekstra poeng å finne en retur i F, eller er Austrian sin biz såpass bra at det er verdt å prøve?
     

    Attached Files:

    Last edited: 17. nov 2017
    Xflipper and Chrisbgg like this.
  9. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke meningen å kuppe tråden din, men har et spørsmål om skjermbildet ditt.

    Når jeg søker opp i united, så søker jeg f.eks osl-fra, og finner en rute, også søker jeg fra-icn, og da er første ruten borte.. Er bildet av en ferdig bestilling og derfor satt opp slik eller er det noen mulighet å samle hele ruten sin på en side?
     
  10. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker, jeg søkte bare Manila - Oslo så kom dette forslaget opp. Men jeg har erfart at man ikke nødvendigvis finner ledig i samme rute hvis man deler opp å søker leg for leg. Så spørs om det er noen spesielle regler for hva de får lov å booke.
     
    Oslo1989 liker dette
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Austrian billettene var selvfølgelig tatt når jeg ringte i dag, så jeg er fortsatt stuck med den kjipe hjemturen. Men er Eva såpass bra at jeg kan ta Eva på returen også? Det er f.eks ledig Manilla-Taipei-Wien og Austrian fra Wien til Oslo.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    EVA er bra :)
     
    Satyv liker dette
  13. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Om jeg var deg ville jeg heller sjekket om det er noe ledig med Eva til Cebu. Anbefaler og reise til Cebu en Manila, mye enklere og komme seg til og fra flyplass samt i mine øyne bedre og bo pa fint på Mactan enn i Metro Manila.
    Så ville jeg sett på muligheten med Asiana som retur fra Cebu.
     
  14. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for innspill, men er ikke Cebu «bare» sol og strand? Jeg får bare maks 2 overnattinger, så jeg hadde sett for meg en storbyferie å mulighet for å krysse av en ny hovedstad på bucketlist fremfor sol og bad. Jeg kjenner også en pålitelig taxisjåfør der som kan være guide for meg. :)
     
  15. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Uten at jeg har mulighet til å slenge meg på, er det et fint initiativ.
    Gjorde selv en CT alene her i høst, som er gøy nok, men noen ganger er det jo kjekt med selskap :)

    Videre regner jeg med vi er en hel del som vil stemme i at det høres mye mer attraktivt ut å velge ANA t/r enn å ta en tur med Air China.

    Asiana er nok også fint med A380en... :)
     
    Satyv liker dette
  16. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg MÅ gjøre noen stunt med den returen. Irriterende at den Austrian muligheten forsvant.

    Jeg dro alene til Tokyo i fjor på CT. Neste års CT er allerede booket, planla litt bedre for den så den skal brukes sammen med dama. Det funker bra å reise alene, men det er såpass mange reiseglade(gale) mennesker her at det kunne jo hende at det var noen som ville slenge seg med for å krysse av et land eller 2 i bucketlisten tenkte jeg! :)
     
  17. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som Austrian har åpnet for ledig i business fra BKK til VIE. I så fall blir the Thai fra MNL til BKK og Austrian fra BKK via Wien til Oslo. Flyet går fra BKK veldig sent, så det er litt drawback. Det jeg har nå er Eva fra Manila til Taipei og fra Taipei til Wien. Bytte eller beholde den jeg har? Valgets kval, hadde vært moro å prøvd Austrian også. Eva har jeg jo utreise med allerede. Noen som har prøvd begge som kan komme med en anbefaling her? Jeg har ikke prøvd noen av selskapene. Jeg har skjønt at Austrian har meget bra mat, men usikker hvor mye glede jeg får av det med avgang rundt midnatt og nattfly kontra dagfly. :)
     

Del denne siden