Førjulstur til Miami/Florida/Key West?

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 19. sept 2019.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Godtfolk:

    Vår familie er ein familie som reiser på juletur, og etter å ha fått tak i billetter til Chicago, så pingla eg ut etter å ha sett gjennomsnittstemperaturen i starten på desember, samt at eg begynte å tenke på at slagorden til byen, "the Windy City", kanskje ikkje berre er postivt lada.

    Og når SAS tikka inn med 4 biz på utreise og 3 biz på heimreise, så tek me stor nok plass til Miami i slutten av november/starten av desember.

    Men kva skal ein finne på i 5 dager når ein lander i Miami.

    Me tenker å ha nokre dager i Miami/Miami Beach, også må me leige ein bil. Budsjettet må me ta omsyn til, då me hadde ein litt for dyr tur down under til nyttår, men me skal klare å tvinge inn naudsynt forbruk.

    Og kjøre bil er me vande til, men det kan vera t/r Miami-Key west på dagstur blir litt i overkant.

    Overnatting, så kan me godt ha leilighet, då eg lager gjerne mat.
     
    Liza, drsyk, braathens safe and 3 others like this.
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    F20FF34A-51AF-4B12-9C16-8735EAD7272A.jpeg CC8B9FF6-0278-4D65-97E3-4054B3016FBE.jpeg F8D4F23E-22A1-446F-9634-E5FA89BFFDA2.jpeg 7C17A346-6FE6-47B5-8646-BAE7EC349EFB.jpeg Var på tjukkeste Miami beach med infant og to gutter på 7 og 11 for to år siden.
    Vi bodde der to netter, og det holdt.
    Utrolig kult å ha vært der, og sett men ikke superlenge med barn.
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg gjort da ungene var 10, 15 og 18!
    Vi bodde på Hollywood Beach og hadde en lang dagstur. Det var en veldig flott tur utover øyene om formiddagen og retur godt ut på kvelden ... ca 4 timer hver vei.
    Tror vi var tilbake på hotellet en time over midnatt.

    Dette var lenge før Internett hadde hotellbestillinger og vi forholdt oss derfor til rabattkuponghefter. Disse viste at hotellprisene på Key West var skyhøye i forhold til der vi bodde og vi valgte derfor å bare å ta en dagstur.

    PS: Jeg har flere ganger hatt Chicago som transittby om vinteren, og det er ikke bare hyggelig å være der når polarkulden kommer snikende inn over Michigansjøen.
     
    Last edited: 19. sept 2019
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje du kan få noen tips i noen av disse trådene:
    Og ellers tror jeg du gjør det lurt i å droppe Chicago. Jeg hadde en dag der i starten av desember, det er det kaldeste jeg noen gang har opplevd.
     
    Henrik liker dette
  5. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Vi hadde hotell i Marathon ca. halvveis ned til Key West når vi var der i november 2018, og tok dagstur derfra. Syntes det passet veldig bra rent kjøremessig (og prismessig).
     
    Ombo liker dette
  6. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Kjørte tur/retur Key West fra Miami beach når jeg var der i fjor. Leide en mustang cabriolet fra Avis, henta den kl 6 om morgenen og leverte kl 23 på kvelden. Brukte et 4-5 timer i Key West og stoppet på en outlet på returen, i tillegg til et par kortere stopp på veien. Det ble en lang dag, men syntes det fungerte fint som dagstur.
     
  7. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Og vi hadde en gang et par netter i Islamorada som er en av øyene like ved Marathon. Passet perfekt for unger. Vi dro på denne båtturen med ungene:

    https://keylargoadventures.com/

    Men det du skal være klar over at julen er høysesong i Florida deluxe! Folk fra alle de nordlige statene strømmer til Florida og varmen der nede i julen. Prisene skrus opp og det er stapp fullt av turister. Vi feiret en gang jul i Orlando og det var lange køer overalt. Hvis dere reiser i begynnelsen av desember er dere forhåpentlig litt tidligere ute enn resten av "snowbirds" som folk fra nordstatene kalles i Florida......Men kan nok allikevel være forholdsvis dyrt. Og ikke vent for lenge med å bestille.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er der på førjulstid, dvs overgang nov/des
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok ha valgt (minst) en overnatting på turen til Key West. AirBnb kan vel kanskje være en mulighet om det blir for dyrt med hotell?
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Henger meg på de som mener at en dagstur til Key West er drøyt fra Miami. Spesielt med barn, men selvfølgelig avhengig av hvor gamle barna er og hvor tålmodige de er i bil (om de f.eks. kan sove på returen).
    Ellers synes jeg at det er en fin opplevelse med tur i sånn luftpropellbåt (finnes det et eget navn for sånne?) i Everglades. Det er artig å se Alligatorer i sitt naturlig miljø, og jeg vil tro barna synes det er stas. Finnes alt fra ganske store båter ("billig") til små båter bare for familien (vesentlig dyrere).

    Edit: Og om man synes en tur til Key West er innafor så ligger jo Cape Canaveral/Kennedy space center i omtrent samme avstand, men i motsatt retning.
     
    Last edited: 19. sept 2019
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    6,686
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skulle jo ikke @ValdresBjarne dit i jula, men jeg var der også en gang i jula (2016 tror jeg) med "barna" (da 20 og 14) og syntes ikke det var alt for ille. Men vi bodde på Hard Rock Hotel og var dermed inne på området for Universal og hadde både fastpass og early access. Mulig det hadde noe å si for inntrykket.
     
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Turen til Key West er lang.

    Det går fort unna, men det går stort sett rett fram, i endeløse kilometer. Cab er spennende og kult de første 2 timene.

    Når det er sagt så er Key West et veldig fint sted, selv om hotellprisene kan oppfattes som stive.

    Jeg hadde definitivt tatt en natt (eller to), enten i KW, eller på vei nedover/tilbake.

    Ellers kan du jo sette kursen nordover mot Orlando med Disneyland osv.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Meget godt forslag og vil tippe det er midt i blinken for ungene også :)
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då blei det vist litt endringer her. Ungene er blitt hekta på Cruise.... (thank you YouTube og cruise med MacDonald på NRK)
    Og når far finner 4 netter med Celebrity til Bahamas til 15 000 med drikkepakke og balkong, og elles det meste blir det Cruise... (litt feilprising på norske sider der reisende nr 3 ikkje kom med og 4500 kr spart)
    Også blir det Art Deco hotell på Miami Beach før avreise og ingen leiebil.
    Får ta att det andre seinare, det dukker vel opp nokre bonusbilletter att?
     
    drsyk, holmen and RoadKing like this.

Del denne siden