Førstereis x2, med SAS Longhaul til SFO

Tråd i 'Reisebrev' startet av AndersWE, 23. nov 2023.

  1. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Får vel endelig forsøke meg på et reisebrev.

    Disclaimer, lang post.

    Turen er en MR for å dra inn gullkortet i år
    Ble bestilt på et salg i august/september, PLUS, KRS-OSL-CPH-SFO med retur samme vei..
    Dato 23-26/11-2023

    Etter råd her inne har jeg bestilt rom på King Georg Hotel nær Union Square

    Startet kl 0445 for å kjøre fra Arendal til KRS og morgenflyet til Oslo, vel framme på OSL gikk jeg rett til innenriksloungen for å sjekke muligheten til å bytte flygning samme dag (Diamant-fordel), da oprinmelig routing ga meg kort tid på CPH.

    Damen i skranken var velvilligheten selv og jeg kunne velge mellom tre ulike avganger, der jeg valgte første mulighet kl 0915.
    Der fikk jeg 2B, visstnok siste sete ombord og fordi jeg kun har håndbagasje.

    Turen sydover gikk fint, polarrull og ringi ble frokost nr. 2.
    Litt ruskete når vi nærmet oss CPH der vi oprinnelig hadde fått en shortcut så vi skulle lande 15-20min før oppsatt anlomst, på approach kom vi litt for nærme flyet foran i køen så det ble avbrutt landing og goaround, landet alikevel ca 5min foran planen.

    Fikk sett meg litt rundt på flyplassen på vei til gullstua der, ble noen timer avslapning og lunch, sjekket e-post etterhvert og ble gledelig overrakte over melding om at jeg var oppgradert til biz :)

    Hadde fått sete 5D, gjorde en dummybooking for å se om det var andre ledige seter da jeg foretrekker vindu.
    1A var ledig, gikk ned til inngangen det Gitte ordnet bytte til 1A og nytt boardingkort.

    Fikk meg så en dusj for å være litt freshere før langturen over dammen.

    Etterhvert kom jeg meg til gate og ombord til et flott sete, crew er god voksne svenske og danske herrer i godt humør, kapteinen er norsk.

    Avgang ca kl 1600

    Tok et glass vann som pre-departure da jeg ikke liker alkohol (fysj og skam Hehe), vel i luften fikk jeg oppleve varm klut før varme nøtter kom på bordet, her valgte jeg å smake et halvt glass champagne bare for å ha gjort det.

    Maten kom derettter, valgte kaldrøkt hjort med salat til forrett og torsken til hovedrett, fulgt av to oster og dessert der valget falt på rabarbra og jordbær bavarois.
    Drikke ble Ringi hele måltidet.
    Er ingen matkjenner men alt smakte meg godt.

    Etter maten ble så jeg The Mule med gode gamle Clint Eastwood.

    Forsøkte å komme på nett med telefonen (iPhone 12 Pro) uten hell, men kom på med min gamle iPad, derfor ingen bilder foreløpig.

    IFE sier 3t16min til ankomst, så fortsettelse følger.
     
    Kristian, livinspeed, sheim and 21 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,261
    Likes mottatt:
    36,922
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur..... og frokost/kveldsmat om ikke så lenge.

    Og takk for at du sparer på champagnen så det er litt ombord når jeg flyr til SFO i Januar :)
     
  3. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!
     
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,934
    Likes mottatt:
    29,300
    Bonuspoeng:
    183
    God tur, om dere liker sjømat anbefaler jeg en tur innom Swan Oyster Depot, fantastisk stemning i et lite barlokale med en haug snakkesalige herrer bak disken som varter opp med godsaker. Ikke mulig å booke bord, så vanlig med kø utenfor.
     

Del denne siden