Jeg sjekker min konto nå og det står at jeg har fått 20 000 status poeng av SAS i går, kan dette være en error feil, noen andre som har fått dette før? Men jeg ser at de 20 000 poengene ikke er med regnet i totalsummen for poeng, hmm noen som har noen tanker? og det står 9050 poeng til neste nivå, men jeg har ikke flydd siden juli i år og da manglet jeg 30 000 grunnpoeng til neste nivå.
Hysj! Ikke si det høyt Helt normalt at SAS IT er en merkelig sak - men det er som regel i kundenes disfavør....
Kan følge opp meg selv med å si at jeg har fått endel doble poeng som jeg ikke regnet med på siste reiser. De er stemplet feks som dette på sas.no: "Segment: BGO-OSL flightNr: 0262 Flight Date:2020-10-10 Double Points Campaign"
Det har skjedd meg også en gang. Men det var et par dager før ny opptjeningsperiode skulle begynne. Så ble ingen fest av det!
Slik jeg forstod det så skulle den statusen man har i dag forlenges med 1 år til, og min periode går ut 30 november i år. Nå er jeg plutselig 9000 poeng bak gullkortet. Jeg vet heller ikke om den perioden kommer til å stå fram til neste år (med de 9000 poengene som mangler) eller om jeg vil gå tilbake til medlem. De 20 000 poengene som kom inn antar jeg er grunnpoeng og ikke ekstra poeng, men det som jeg ikke skjønner helt er at de ikke ble medregnet (ennå) i den totale summen jeg har fra før av. Bare mottatt 20 000 poeng.
Ringer jeg bare vanlig nummer til SAS og går til EB avdeling eller er det en spesiell avdeling som tar seg av slikt?
Da fikk jeg svaret fra SAS telefonen og en kjekk svenske, dette er svaret: Jeg fikk 20 000 ekstra poeng av (American express) fordi jeg bestilte den kampanjen med SAS AMEX Premium kortet nå som var. Disse 20 000 ekstra poengene har visst noe med status å gjør sa han svensken i telefonen. At man opptjener nytt nivå, i mitt tilfelle blir dette gullkort innen fristen 30. november da hvis jeg greier det. Så jeg fikk ikke 20 000 poeng på konto til bruk, men bare til å oppnå høyere nivå. Er dette normalt? og har noen andre fått dette før?
Dette høres merkelig ut. Om jeg husker riktig så har de seneste kampanjene på Premium kortet har vært på 18.000 og 30.000 poeng og begge kampanjene er av den typen hvor du får poengene etter at du har brukt henholdsvis 18 og 30.000 kroner. Begge kampanjene gir også ekstrapoeng og ikke statuspoeng. Du er helt sikker på at du ved en feiltagelse ikke har bestilt Elite i stedet for Premium? Det forklarer i så fall 20.000 statuspoeng. Edit: Den 18.000 kampanjen var vel muligens Classic, men det ender ikke poenget...
Dette tok jeg fra min app nå. Kanskje noe annet er på gang som vi ikke vet? Men hvis jeg når opp til gull status så gir jeg lyd fra meg. Kanskje burde de andre også som har bestilt kortet se på sin profil om de har fått noen status poeng på sin konto nå?
Jeg har Amex Elite men får ikke nye status poeng før i desember. Sjekket status nå og nå har jeg 50.000 grunnpoeng. Jeg skulle vel kun hatt 30.000 grunnpoeng. 20k fra DNB og 10k fra SEB. Tror ikke jeg ringer SAS om dette Kanskje jeg skulle kjøpt de siste 18.000 grunnpoengene og gått for Diamant Kult å ha BA Gull og SAS Diamant uten en eneste flytur på begge selskapene. Kommer vel en dag om et par år da vi kan begynne å fly igjen utenlands
Jeg opplevde det samme for en måneds tid siden. Ringte inn til Amex og sa opp Classic og Premium. Samme dag kom det inn 20k statuspoeng. Elite har jeg ikke hatt siden 2019. Tydelig at de ikke har helt kontrollen. Med mindre de kjører kampanje for å si opp kortene da